Tribuna
În lumea nerozilor puși pe reformat
Dragoş BAKO
625 vizualizari

Învățământul românesc o ține dintr-un scandal în altul, așa cum un chefliu înnoadă petrecerile, chiuind și pocnind din degete, în explozii de veselie. Diferența e că șiragul boroboațelor din curtea Educației nu te îndeamnă la râs, nici măcar la un biet zâmbet, ci mai degrabă la plâns, la scuipat în sân și dus mâinile la tâmple, într-un gest de disperare. După o perioadă în care bulibășeala a fost ridicată la rang de artă în școlile din România, au venit și așa-zisele examene de evaluare pentru elevii care terminau clasa a VIII-a și pentru cei ce aveau să susțină examenul de maturitate. Nu are rost să ne ascundem după deget, ceea ce s-a numit cu prea multă indulgență învățământ în ultimele trei luni, nu a fost altceva decât un simulacru, o dramatică oscilare între extreme. Pe de o parte, unii dascăli au dat dovadă de o exigență ieșită din comun uitând că, totuși, predarea s-a făcut în condiții speciale, iar pe de altă parte alții au dat dovadă de o exagerată indulgență, de parcă acele cursuri pe suport electronic n-ar fi existat. De fapt, s-a menținut o realitate întâlnită în mai toate domeniile, aceea a contrastelor: diferențele de cinci puncte între notele obținute inițial la Evaluarea Națională de unii elevi și cele rezultate în urma contestațiilor sunt expresia putredă a unei stări de fapt, cangrenate de incompetență și ignoranță. Ce încredere pot avea elevii cărora li s-a modificat radical nota în urma recorectării lucrărilor, în capacitatea dascălilor de a-i evalua? Ce încredere mai pot avea părinții acelor copii în criteriile de evaluare și, în general, câtă încredere mai există în societatea românească față de un sistem ce scârțâie din toate încheieturile? Nu a existat o politică din care să răzbată coerența în aceste trei luni în care sistemul de învățământ românesc s-a gârbovit sub povara bâlbelor. Dascălii cu har, pentru care misiunea lor nu se oprește la a preda niște lecții din aria curriculară specifică, sunt îngroziți de viteza amețitoare cu care Educația românească a luat-o la vale, spre fundul prăpastiei. Spuneam că asistăm la festivalul extremelor: unii evaluează cu o exigență nejustificată, alții par să urmărească dobândirea statutului de „proful cel mai de gașcă”, îngroșând rândurile analfabeților funcționali. Numai că acum avem analfabeți funcționali cu gir electronic, examinați pe platforme online. La adăpostul pandemiei de coronavirus, falimentul învățământului românesc își continuă cursa nebună, punând umărul la împlinirea dezideratului necesar îndobitocirii, la ceea ce putem numi de pe acum ROMÂNIA NEEDUCATĂ. În fond, ce nevoie am avea de oameni bine pregătiți, instruiți, în epoca mediocrității, în vremuri în care valorile autentice sunt călcate în picioare, iar statuile construite în timp sunt culcate la pământ de nerozi cu pretenții de reformatori?





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Infinity Ink. Photography

ciclism.sibiu.ro

Vacanta Eurotrip
info
Publica anunturi
Licitatie publica

accentmedia