Tribuna
Sevis
E mai simplu să-i însemnăm în frunte cu fierul încins
Dragoş BAKO
1656 vizualizari

E amuzant cum ori de câte ori se vorbește despre campaniile de vaccinare, cineva ne spune că imunizarea nu e obligatorie și că rămâne la latitudinea fiecăruia dacă face ori ba acest pas. Carevasăzică, vaccinarea nu e obligatorie, dar, dar, dar și iar dar. Recent, ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, ne-a explicat cum studenții care s-au vaccinat ar putea reveni la cursuri în format fizic, la ore de laborator, iar nevaccinaților li se vor oferi combinezoane de protecție. Buun. Nici când vine vorba despre cazarea în căminele studențești lucrurile nu sunt puse la grămadă: prioritate vor avea – ați ghicit! – studenții vaccinați. Umblă vorba prin târgul România că hotelurile și restaurantele ar putea fi deschise în proporție de 100% doar pentru clienții vaccinați, în vreme ce unitățile care primesc și persoane neînțepate în umăr vor putea funcționa la 70% din capacitate. Nunțile? Botezurile? Ar putea fi reluate cu participări consistente doar în cazul în care toți participanții, pe lângă floarea din piept și darul din plic vor avea la ei și țidula de vaccinat. Având în vedere că sunt programate o mulțime de evenimente pentru momentul la care vor fi ridicate restricțiile putem trage concluzia că mirii și suita angrenată în organizarea parangheliilor de nuntă sau botez se transformă, practic, în agenți de răspândire și propovăduire a vaccinării. Dar, să nu ne pripim, vaccinarea nu e obligatorie, nu? Declarativ, căci subliminal ți se livrează condiționări care, la un moment dat, îți vor îndrepta pașii către centrul unde ești așteptat cu doza ce-ți va permite să te plimbi, să mergi la teatru, la concert, în concediu, la nuntă, la școală etc. Poate că pentru a-i deosebi mai ușor pe cei vaccinați de cei nevaccinați, pentru a nu ne mai încurca în certificate pe care trebuie să le muți dintr-un buzunar într-altul ar fi mai bine să îi înroșim în frunte, cu fierul încins, pe cei ce nu s-au decis în privința imunizării. Toată această construcție de condiționări mai mult sau mai puțin discrete sapă în societate șanțuri în care cetățenii, oricum nu foarte înțelegători și toleranți, se vor putea împinge, unii pe ceilalți. Istoria universală abundă în exemple de fenomene dureroase, în care semenii se lăsau încălecați de călăreții segregării, ce-i loveau cu pintenii dezumanizării în inimă. Toată această împărțire a populației în vaccinați și nevaccinați poate genera mutații comportamentale grave, pe care, la un moment dat, va fi greu să le ții sub control și să le ameliorezi. Firește, e normal să se caute modalități de prevenire a răspândirii virusului, dar modul ostentativ și pe alocuri agresiv în care se pune problema provoacă falii periculoase la nivelul societății. Vom scăpa de amenințarea covidului și ne vom îmbolnăvi de ură, înverșunare, neîncredere și dezumanizare. Merită? 

 





comentarii
23 comentarii

Felicitari pt articol!
a
07.05.2021 08:26
Din datele statistice oficiale, un procent de aproape 10% din cei complet vaccinati, fac totusi boala. Unii au facut forme grave, altii au murit. Ca o consecinta, acesti vaccinati pot si raspandi virusul si pot infecta pe altii.

Ma intreb si va intreb, ce conteaza pentru o persoana daca se imbolnaveste de Covid de la un nevaccinat sau de la un vaccinat? Pentru ca si cei vaccinati, pot raspandi Covidul, dupa ce se imbolnavesc.

Si atunci nu este de-a dreptul o nebunie sa se spuna ca cei cu "pasaport de vaccinare" au nu stiu ce drepturi in plus, desi faptul ca au facut vaccinul nu inseamna ca nu sunt bolnavi de Covid si nici ca nu raspandesc Covidul.

Cum se poate ca in isteria de a nu se imbolnavi, paranoicii nu vad ca si vaccinatii pot lua si transmite boala? Doar este logica elementara...pasaportul de vaccinare nu dovedeste deloc faptul ca nu poti transmite boala. Este doar o dovada ca ai fost injectat cu o substanta care poate protejeaza poate nu, poate te omoara, poate nu.
pasaportul de vaccinare
07.05.2021 09:16
Domnule Bako, de ce "sa îi înroșim în frunte, cu fierul încins, pe cei ce nu s-au decis în privința imunizării." Sa ramana cu semnul pe viata? Daca se decid ulterior?

Nu este mai normal sa ii inrosim cu fierul incins, pe frunte, pe cei vaccinati? Astia s-au decis, s-au vaccinat, si toata viata lor nu mai pot schimba acest lucru. Nu se mai pot ne-vaccina.

Sau propunerea dumneavoastra este o alta metoda de tortura bolsevica, de a pedepsi pe cei ce nu se supun?
07.05.2021 09:23
Pentru anonimul de la "07.05.2021 09:23", infierarea de care se vorbeste in articol e doar simbolica. O puteti compara cu steaua impusa in Germania nu demult, care a dus in final la genocid. Articolul atentioneaza asupra extremismului generator de conflict, ceva ce omenirea a mai vazut in cursul istoriei insa memoria scurta a maselor ne face mereu sa cadem in plasa.
2cents
07.05.2021 11:41
In cautarea logicii domnului Gheorghe Calugarescu

Pentru a conduce un autovehicul pe drumuri publice îți trebuie permis. De ce? Pentru ca sa fim siguri ca ai cunostintele conducerii. De ce? Pentru a nu accidenta sau provoca distrugeri.
Poti folosi un autovehicul pe drumuri publice daca nu ai permis? Poti, in calitate de pasager.
Te poti deplasa altfel decat cu autovehiculul? Da, poti, cu bicicleta, trotineta, pe jos si altele.

Sa suprapunem acum logica permisului peste ideea de vaccinare.
Pentru a participa in comunitate îți trebuie vaccin. De ce? Pentru a nu provoca imbolnaviri.
Poti participa in comunitate daca nu ai vaccin? Nu ai avea cum, nu exista notiunea de pasager intre nevaccinati si vaccinati, nu are logica.
Exista o alternativa la participatul in comunitate? Nu are logica intrebarea.
Ricky
07.05.2021 12:01
hai sa invatam sa ignoram ce zic autoritatile
07.05.2021 13:11
pentru 2 cents
Sunt de acord ca infierarea este simbolica. Am priceput si mesajul cu extremismul. Mi s-a parut deplasat textul cu infierarea, sau cel putin nepotrivita masura din perspectiva logica a justitiei. Marcarea cu fierul duce cu gandul la pedeapsa permanenta, vesnica. Pecete. Ori pecetluiti mai degraba sunt (sau vor fi) vaccinatii. Da, mai degraba o stea galbena in piept decat infierarea in frunte.
In rest, cu articolul sunt de acord.
anonimul
07.05.2021 16:25
@Ricky Alaturarea ideii de permis de conducere si a certificatului de vaccinare este la fel de potrivita ca si alaturarea unei babe de un boxer sau ca nuca-n perete sau...
2cents
07.05.2021 20:07
07.05.2021 20:20
Vaccinul nu este un tratament al bolii și nu elimina posibilitatea reinfectării cu virusul după ce te-ai vaccinat, vaccinul doar ajuta sistemul imunitar sa elimine virusul în faza incipienta și lupta împotriva virusului în cazul infectării sau reinfectării dar nu garantează supravietuirea, vaccinul are efecte adverse și nu este suficient testat, deci prin urmare acest certificat de vaccinat este doar o hârtie care atesta ca te-ai vaccinat și din punct de vedere legal nu iți poate conferi drepturi superioare cetățenești asta ar încălca constituția și drepturile omului.
Vaccinul vine la pachet cu riscuri deoarece fiecare persoana are o zestre genetica diferita și comorbidități dar și reacții diferite la vaccin, vaccinul este general și nu personalizat pentru fiecare persoana in parte, deci in concluzie o persoana cu sistemul imunitar foarte bun nevaccinata poate sa reziste bolii mai bine decât o persoana vaccinata si atunci nu se poate ca un certificat de vaccinat sa iți confere drepturi superioare cetățenești sau nemurirea asta contravine legilor și discriminează, fapt care determina sa avem doua clase vaccinați si nevacinati, ambele clase sunt cetateni romani muritori de rand cu drepturi si obligatii garantate de constituție si pot muri din cauza bolii, totul tine de zestrea genetica, șansă si de adaptabilitate.

Anumite sarcini sociale moderne cum ar fii pilotatul de autovehicule, avioane, elicoptere, submarine, vapoare, macarale, tancuri, motostivuitoare si alte utilaje care necesita un set de aptitudini si sunt reglementate necesita o școlarizare si un certificat sau permis care atesta ca persoana respectiva poate pilota sau manevra utilaje sau vehicule sau armament dupa caz fara a pune in pericol viata celorlalți oameni, posesorii de aceste permise sau certificate pot contracta virusul si pot muri si de asemenea au aceleași drepturi si obligații ca restul cetățenilor garantate de constituție, cei care nu au aceste permise sau certificate pot la fel de bine folosi utilajele enumerate mai sus dar comit o infracțiune si sunt sancționați conform legilor în vigoare, asta bineînțeles daca sunt prinși in flagrant.

Rusia are destule probleme de rezolvat si nu cred ca Valdimir Putin are coșmaruri noaptea cu România, sigur are probleme mult mai mari de rezolvat, Rusia nu are o atitudine agresiva fata de România, dar România, UE si America au o atitudine agresiva fata de Rusia.

Vaccinul ajuta dar nu pe toți, vaccinarea în masa nu elimina boala doar ajuta anumite persoane sa devina mai rezistente in fata bolii, autoritățile ar trebui sa explice cetățenilor ca vaccinul nu reprezinta un leac ci doar mărește șansele de supraviețuire si rezistenta in fata bolii.
logica elementara de clasele primare
08.05.2021 01:04
Pentru "logica elementara" care iti lipseste cu desavarsire.

Numai propaganda ai in capul ala. Cine ti-a spus tie ca vaccinul ajuta? Gheorghita, Catu, Arafat? Ai aflat de la televizor? Unii dintre voi, vaccinistii astia, sunteti chiar batuti in cap. De aceea v-ati si vaccinat, ca nu v-a dus mintea la mai mult. Cred ca numai prostii si paranoicii s-au vaccinat. Nu-i nimic. Scapa lumea de prosti si de nebuni.

Vaccinul "mareste sansele de supravietuire"??? Dr. Sucharit Bhakdi arata ca nu s-a facut un astfel de studiu si ca este imposibil de facut. Mortalitatea Covid asa umflata de sistemul de raportare este de 3 la mie!!! Cifre oficiale. Adica din 1000 bolnavi, 997 se vindeca. A demonstra ca vaccinul mareste sansele de supravietuire de la 3 la mie la 2 sau 1 la mie este imposibil. Plandemia asta este doar mediatica, nu este stiintifica, medicala.

De altfel cifrele statistice arata foarte clar asta. Numarul de decese din Romania in 2020 nu a fost mai mare decat decesele din 2019 sau 2018. De fapt au fost ani cand au murit mai multi oameni decat in 2020, cand nu a fost nici o pandemie. Dar ce sa le spui "logicienilor" vaccinarii? Ei asculta de dr. Gheorghita care intre doua nuante de ruj si o toaleta feminina isi pregateste discursul de indemn la vaccinare.

Plandemia este pentru a convinge prostii sa mearga la injectat. Mergeti acolo, luati un pix, un sticker si va canta filarmonica un imn.
aristotel
08.05.2021 06:01
Articolul este foarte bine scris si întrebarea care o pune jurnalistul este una grea de tot,
cine nu l-a citit pe George Orwell nu poate sa înțeleagă o întrebare atât de dificila,

Domnule jurnalist va spun eu răspunsul: NU MERITA !
08.05.2021 06:13
Afirmatia ta cum ca: " vaccinul doar ajuta sistemul imunitar sa elimine virusul în faza incipienta și lupta împotriva virusului în cazul infectării sau reinfectării" este falsa.

Ai fi surprins sa afli ca acest vaccin este dezvoltat inca din perioada Sars-cov-1 prin 2012-2015. S-au facut teste pe animale, care au fost injectate cu cele doua doze de "vaccin" si au dezvoltat anticorpi. Cercetarea a fost intrerupta in ultima faza, cand animalele vaccinate au fost supuse virusului pentru a testa eficacitatea "vaccinului". Cercetatorii au constatat cu surprindere ca toate animalele vaccinate au dezvoltat forme grave de reactii hiperimune si multe dintre ele au murit. Sistemul imunitar le-a atacat corpul. Tocmai anticorpii aceia dezvoltati le-au atacat organele. De aceea mult mai bine sa dezvolte corpul anticorpi adevarati pe cale naturala, nu pe cale genetica prin intermediul proteinei spike.

Datele acestea sunt confirmate de mai multi doctori si cercetatori, sunt reale. Nu sunt eu specialist, iti spun ce vorbesc specialisti mari cenzurati de mass-media. Cand au lansat covid-2 in toamna 2019 ticalosii din conducere stiau ce nenorocite de vaccinuri au facut. Au spus ca le-au imbunatatit, insa nu s-au facut studii nici macar pe animale cu asa zisele imbunatatiri. Toti vaccinatii sunt doar cobai pentru uriasul lor experiment genetic. Imi pare rau sa iti spun, dar "vaccinul' asta nu ajuta la nimic, ba din contra, face foarte mult rau. Permanent. Mi-e mila de cei vaccinati, ca au fost pacaliti in halul acesta. Insa neinformarea si traiul cu capul in nori are consecinte grave.
contra-logica
08.05.2021 06:22
Mulți văd, puțini pricep, chiorul este rege în regatul orbilor.

Vaccinul prin definiție are un rol bine definit în medicină, acum logica spune că avem o țară întreagă de medici specialiști care confirmã nu infirmă vaccinul, deci logic vaccinul este benefic, dacă nu era stopatã vaccinarea, logic consultă un medic specialist.

Logica te ajută până la un punct dar ai nevoie și de intuiție care e de altă natură.

Fiecare e liber să facă cum consideră, vaccinul nu vindecă boala și la nivel general face bine, la nivel particular nu la toți.
Unii au zile mai multe alții mai puține, fiecare cu perspectiva lui ilogicã despre logică.
08.05.2021 13:52
Uite nene care este traba:
Vaccinul este o substanta care contine un virus, care iti este introdusa in corp pentru a "invata" sistemul tau imunitar sa recunoasca respectivul virus. In momentul cand virusul este recunoscut ca atare, corpul creaza anticorpi pentru acest virus.
Problema cu cele mai multe vaccinuri este ca ele contin adjuvanti cu metale grele, extrem de toxice. Saruri de aluminiu, mercur etc. In ultima vreme, aceste vaccinuri s-au inmultit considerabil. Cu cat mai multe vaccinuri fac astia la copii, cu atat se intalnesc mai multe cazuri de probleme grave, permanente si chiar moartea copiilor. Parintii care observa aceste efecte, si sunt foarte, foarte multi, vor lupta pe viata si pe moarte pentru a-si proteja copiii de astfel de probleme. Sistemul, normal, spune ca nu sunt vaccinurile de vina. Ei, ce sa iti povestesc. Depinde pe cine crezi, pe parintii si medicii care au observat o legatura directa cu vaccinurile sau pe mogulii big pharma. Vaccinistii se pare ca au incredere in guverne, in big pharma si merg inainte cu vaccinarea. Unii se mai conving pe parcurs, dand cu capul, bineinteles...dar asta este.

Asa zisul vaccin anti-covid nici macar nu este un vaccin. Pentru ca el provoaca sistemul imunitar sa produca anticorpi pentru proteina spike, care este produsa in celulele noastre, in urma injectarii. Anticorpii ataca celulele care au aceste proteine spike, celule care sunt ale corpului, situate indiferite organe. Deci anticorpii aia nu ataca virusul, ci proteina spike. Iar cand este prezent virusul, anticorpii ataca propriile organe din corp, odata cu virusul. Aceea sunt reactiile hiperimune. Dar asta este doar una din problemele acestui ser. Sunt doctori specialisti in imunologie care explica exact ce se intampla, si sfatuiesc pe toata lumea sa nu faca acest "vaccin". Altceva ce sa iti mai spun? Poti sa te informezi, poti sa faci cum vrei. Dar nu mai imprastia minciunile ca vaccinul face bine, pentru ca nu face asa ceva. Face numai rau.
08.05.2021 21:43
In România trăim într-o democrație constituțională și avem drepturi si obligații, ești liber sa crezi ce vrei despre vaccin, dar sa mergi până la a acuza întreaga breasla medicala din România de crima, ca asta faci ... ești absurd. Adică toți medicii din tara asta sunt prosti si tu domnule cu părerea ta ești miezul inteligentei din univers ?

incantat de cunostiinta, sunt si medici psihiatrii care vindeca paranoia si alte psihoze, știu trăim într-o lume violenta unde si bacteriile din intestine vor sa te ucidă ... dar chiar sa credem ca toți medicii din România sunt niște incompetenți si ucid oameni ca la Auschwitz cu vaccinul este prea absurd.

Articolul tratează o problema mai degrabă sociala si de drepturi nici măcar nu are treaba cu vaccinul si mai degrabă are treaba cum este folosit acesta politic pentru a diviza societatea.
Învață sa citești si poate la un moment dat te prinzi care e treaba cu sensul cuvintelor, ironia, hazul de necaz si poate daca te uiți in oglinda si poti sa razi de tine ... ai voie sa razi si de alții.

Daca nu vrei sa te vaccinezi poti folosi venin de albine sau de vipera ... stimulează la fel de bine sistemul imunitar. Logic ca veninul are o doza letala dar in doze mici e un stimul excelent pentru sistemul imunitar.

Nici un medic nu contesta vaccinul si dumneata marele expert ne explici noua despre logica si vaccin.
Multumim mult pentru spiritul civic, patria are nevoie de luptatori dumneata esti un cetatean activ care de fapt face un bine si creeaza probleme si continut care genereaza un continut si mai valoros.

In numele romanilor iti multumim pentru lumina care ai adus asupra vaccinului.
09.05.2021 00:02
Un nevaccinat nu poate infecta un vaccinat pentru că vaccinatul a dobândit imunitate, așa că nu văd de ce-ar fi nevoie de separare.
B.Utoru
09.05.2021 09:05
@ 00:02
Ai vrut sa pari ironic si ti-au dat ironiile pe nas. Voi astia vaccinistii umblati numai cu cioara vopsita si vreti sa ne-o vindeti ca papagal.
1. Romania este democratie constitutionala doar pe hartie. In realitate este o oligarhie care nu se impiedica de nici o constitutie. De la legea 55/2002 care este anticonstitutionala, pana la ordinele de restrictii date de guvern si de ministrii care deasemenea sunt anticonstitutionale.
2. Nu toti medicii din tara sustin vaccinul. Este o minciuna sfruntata pe care o repetati mereu, poate in speranta ca o puteti transforma in adevar. Daca repeti o minciuna de 100 de ori, nu devine adevar, te asigur.
3. Nici un medic nu contesta vaccinul. Aceeasi minciuna impachetata putin diferit. Pai daca nici 40% din cadrele medicale nu s-au vaccinat ce sa iti mai explic? Asta in afara faptului ca vreo 150 de medici au semnat o scrisoare deschisa in care se afirma clar ca sunt impotriva acestui asa zis vaccin. Toate acestea in conditiile in care medicii sunt avertizati sa nu vorbeasca impotriva vaccinului si amenintati ca vor fi raportati la Colegiul medicilor.
4. Cine te crezi bibicule sa multumesti tu in numele romanilor? Tu, parlitule, esti un coate-goale, mate-fripte, un idiot util care sustine interesele oligarhiei, care se crede mare destept si se impiedica in ironii ieftine. Nimic altceva.
09.05.2021 11:22
Ii mulțumesc lui Dumnezeu ca mi te-a scos în cale ca sa imi faci lumina, ma plec in fata ta o tu lumina palida ce întuneci calea omenirii.

Accept insulte si jigniri, asta denota gradul tău elevat intelectual si abordarea plina de ințelepciune a problemei vaccinului cat si înțelegerea in ansamblu a societății romanești.

iti recomand sa studiezi teoria sistemelor si dupa care sa treci la teoria incompletitudinii a lui Kurt Godel.

Dai dovada de o educație aleasa si o pregătire stiintifica de top prin modul in care te exprimi, iți recomand sa iți cumperi un sac de box si niște mănuși de box si sa lovești in sacul ala până iti trece accesul asta de inteligenta care te-a lovit in scoarța cerebrala. Apropo ce studii ai si ce anume profesezi ? Daca vrei te pot angaja la mine am nevoie de oameni asa deștepți ca tine, te bagi ?

La revederea puișor.
09.05.2021 12:41
Legat de logica:

Orice produs medical din lume are o anumita garantie data de producator. Daca produsul provoaca efecte adverse, cei afectati sau rudele lor pot cere despagubiri in instanta. Singurul produs medical pentru care producatorii au refuzat sa isi asume responsabilitatea este "vaccinul anti-covid".

Atat de increzatori sunt producatorii vaccinului incat refuza orice responsabilitate. Fiecare om care se vaccineaza, se vaccineaza pe raspunderea lui.

Cu alte cuvinte, sa intelega tot prostul, producatorul de vaccin va spune: noi am facut un produs in care nu avem incredere ca este bun, dar voi folositi-l pe propria raspundere cu incredere in noi.

Cat de prosti pot fi cei ce se vaccineaza? Cat de spalati pe creier? Cat de increzatori in olgarhii astia care produc otravuri?
09.05.2021 12:47
Hai ca m-ai dat gata. Pai tu cu teoria sistemelor vrei sa intelegi ce se petrece in lume? Cu teoriile lui Kurt Gödel?
Tu chiar crezi ca "in stiinta nimeni nu greseste si nimeni nu are dreptate"? Iti inchipui lumea in uneversuri rotationale?
Nu ma mir ca esti vaccinist daca tu crezi in toate aberatiile scrise de astia. Orice idee, oricat de traznita, imposibil de demonstrat matematic, au facut ei aparat matematic special sa o demonstreze. Nu ma mir ca nu poti distinge intre Stiinta adevarata si Pseudo-stiinta unor oameni in goana lor dupa titluri, dupa premii dupa laude.
Deci cum a ramas, cu Kurt, a calatorit inapoi in timp?
Hai sa incheiem cu prostiile. Daca vrei sa intelegi cum merge lumea la nivel politic, citeste The shock doctrine scrisa de Naomi Klein. Vei intelge ce nenorociti conduc lumea si cum se straduiesc sa manipuleze masele cu ajutorul televiziunilor si mass-media. De acolo poti intelege marile inselatorii in care suntem atrasi, nu din teorii matematice imposibil de demonstrat.
09.05.2021 13:45
Ai dreptate, ceaiul de lavanda cu valeriana sunt foarte bune pentru tine.
09.05.2021 20:57
Si vaccinul pentru tine :)
Ti se potriveste perfect.
10.05.2021 07:25
Din aceeasi categorie
O istorie ragasita

sibiu-turism

Staer

A.D.I. Eco Sibiu

Anunturi Tribuna

EVENIMENT TV

Comunicat_de_Presa_benef-finali-2 - finalizare

comunicat-incheiere-proiect-dabo

Vacanta Eurotrip
info
PORTAL MEDICAL
Licitatie publica

accentmedia