Tribuna
De la Sibiu la Braşov, pe şosea. Şi-apoi, om mai vedea...
Dragoş BAKO
2722 vizualizari

Nici n-apucă să se usuce bine cerneala pe ştirea despre creşterea din ultimul an a numărului pasagerilor de pe Aeroportul Internaţional Sibiu, că apăru o altă veste despre construcţia unui aeroport la Braşov. Se spune că din 2021, de la Braşov se va zbura spre mai multe destinaţii din Europa, dar şi din ţară, vorbindu-se deocamdată despre Constanţa. Cei ce se ocupă de această investiţie spun că aeroportul din oraşul de la poalele Tâmpei va fi al treilea ca mărime din ţară, după Bucureşti şi Cluj-Napoca. Ce ar trebui să se facă la Sibiu, unde există deja aeroport, în condiţiile în care se prefigurează apariţia unui concurent serios? Vor trebui diversificate destinaţiile de zbor şi, bineînţeles, crescută atractivitatea pentru companiile aeriene, atât de linie, cât şi low-cost. Dacă până acum se îmbarcau la Sibiu inclusiv pasageri din Braşov, Vâlcea, Alba, Hunedoara sau Olt, apariţia unei alternative în zonă i-ar putea reorienta pe mulţi, bineînţeles în condiţiile în care şi oferta de zbor va fi una atractivă. Aeroportul din Cluj Napoca oferă zboruri către o mulţime de oraşe turistice din Europa, reuşind astfel să atragă pasageri nu doar din nord-vestul ţării, ci inclusiv din Sibiu, Braşov, Harghita şi Covasna. Se ştie, un aeroport nou le oferă partenerilor condiţii avantajoase pentru a-i atrage şi a dezvolta colaborări pe termen lung, aşa că am putea vedea mai multe zboruri operate de diverse companii, decolând din apropierea Braşovului. Dacă până acum Sibiul era într-o concurenţă din punct de vedere al turismului cu Braşovul, iată că bătălia se mută şi la nivelul ofertei curselor aeriene. Până în 2021 nu mai e mult, dar în acest timp s-ar putea introduce noi zboruri de la Sibiu, astfel încât creşterea numărului pasagerilor să nu se transforme în descreştere. Avem un avans în privinţa infrastructurii, ne avantajează poziţia geografică, aşa că am putea participa onorabil la această competiţie, dacă ne mobilizăm. La prima vedere, apariţia unui concurent poate fi deranjantă pentru unii, însă nu trebuie să uităm că întotdeauna concurenţa generează creşterea calităţii şi diversităţii serviciilor. Dacă în urmă cu mulţi ani, destinaţiile din Germania acopereau marea plajă a cererii, lucrurile s-au schimbat simţitor, marile oraşe din Anglia, Italia, Spania, Franţa şi nu numai devenind magneţi turistici şi pentru cei din Sibiu şi judeţele limitrofe. În fine, un alt element ce va întreţine  concurenţa odată cu darea în folosinţă a aeroportului din Braşov este accesul relativ uşor: să nu uităm că până acolo ajungi destul de repede, cam în două ore, pe DN1 şi nici că peste multă vreme, până la Cluj-Napoca se va putea circula pe autostradă, ceea ce va însemna sub două ceasuri de mers cu maşina.





comentarii
3 comentarii

nu se doreste asta cj condus de profa de muzica cimpan si pnl pdl turcan nu vor!
prea multa munca strica
dupa ce o sa ia brasovul sau muresul smintina sa vedem ce motive o sa bage sefii din sibiu
adi3
21.01.2020 15:38
De ce sa ne temem de un nou aeroport?? E in favore cetateanului, ex: daca Muresul e scump mergem la Sibiu ,sau Clujul nu are preturi bune ,poate are Brasovu etc etc.. Tot ce se construieste e in beneficiu cetateanului.Ar fi ideal sa aiba o mare parte din orase aeroporturi.
Localnic
21.01.2020 17:11
Santem avantajati ,dinstanta e cam aceasi Bv, Cj.sau Mures, avioane sa fie.
Ardelean din Sibiu.
21.01.2020 18:18
Din aceeasi categorie
sevis

ADR CENTRU

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
Licitatie publica

accentmedia