Tribuna
AFF
Cum să priceapă un semianalfabet rostul alfabetizării?
Dragoş BAKO
1072 vizualizari

E mare vânzoleală ori de câte ori începe luna iunie. Clasicele desene pe asfalt au fost înlocuite de spectacole cu personaje desprinse din filmele de animație, de petreceri înmuiate în baloane de săpun, cu participarea clovnilor de ocazie care prestează contra cost pe la cine îi invită. Clovnii din politică sunt și ei prezenți și ne vorbesc despre cât de importanți sunt copiii, însă, în realitate, singurii care contează cu adevărat pentru ei sunt propriii copii. E foarte bine că toată lumea se străduiește să le ofere celor mici o zi în care să se simtă răsfățați, doar că pentru mulți acea zi se încheie în seara de 1 Iunie. Am auzit discursuri rostite în limbaj de lemn despre cât de importantă e generația celor ce se așază acum în bănci, doar că starea de fapt din educație se burzuluiește la mormanul de șabloane deversat de gurile bișnițarilor de promisiuni. Învățământul românesc trece printr-o perioadă seismică, greva cadrelor didactice învolburând societatea. Dacă într-adevăr Educația, copii ar fi fost o prioritate, azi nu ar fi existat niciun motiv de nemulțumire. Așa-zisul sistem educativ e o construcție realizată din cărămizile compromisului. Ce ar fi fost dacă accesul în sistem s-ar fi făcut mult mai greu și dacă salariile ar fi fost unele decente? Probabil că nu am mai fi asistat la situații în care candidați care nu au reușit să ia notă de trecere să se așeze la catedră. Pentru a pretinde calitate și a cere performanță, trebuie să oferi un venit decent, cu atât mai mult cu cât vorbim de un domeniu vital pentru bunul mers al societății. E foarte simplu: oferi salarii decente, pretinzi o bună pregătire și performanță, iar lucrurile se triază natural, într-o astfel de situație. Dar cine să bată în cuie o asemenea abordare? O armată de politicieni needucați, care s-au perindat la guvernare timp de peste trei decenii? Cum să-i pese unui ins cu educație precară de un sistem care trebuie să educe? Cum să priceapă un semianalfabet rostul alfabetizării? Lanțul slăbiciunilor din peisajul românesc îi plasează pe mulți copii între unii dascăli fără vocație și părinți care cred că educația se rezumă la haine scumpe, acces la jocuri în rețea și telefoane de ultimă generație. Încă din copilărie, românii învață să pășească în dezechilibru pe nisipuri mișcătoare, să facă slalom printre compromisuri, să asculte promisiuni în care nici cei ce le rostesc nu mai cred. Altfel, festivismul face tumbe ori de câte ori e nevoie să mai abatem atenția de la marile lipsuri. 





comentarii
17 comentarii

Adevarat, sunt necesare salarii mai mari si teste mai dificile dar mai trebuie eliminate coruptia si nepotismul ca altfel tot o sa ajunga analfabeti la catedra exact cum ajung analfabetii sa aiba carnet de conducere.
Cu placere.
Impuscatul
30.05.2023 16:58
Prea multe critici aduse analfabetismului !

Păi cine a inventat alfabetul ?
Evident ,inventatorul alfabetului era analfabet !!

Că dacă era alfabetizat, rezultă imediat că ALTCINEVA , înaintea lui, a inventat alfabetul !!

QED
Sile
30.05.2023 19:11
Pentru a crea o societate egalitară , fără clase, este necesară dispariția deosebirilor dinte alfabetizați și analfabeți !
Deosebirile dintre cele două categorii aparțin trecutului negru, demult uitat !!
A-i favoriza pe unii în dauna altora înseamnă discriminare !!

,,Locul nostru, de acuș / O să-l ia un lăcătuș/ Și-unui avocat samsar / Îi urmează un dogar ! / Cum vedeți, mă rog frumos / Lumea s-a întors pe dos !!

( Arghezi )
baciul histaminergic
30.05.2023 19:22
Tot mai multe îndemnuri de BOICOT Kaufland apărute în spațiul public: Să cumpere de la ei doar cei cred că există „familii cu doi tați”. Precedentele americane: Target, North Face, Bud Light

Retailerul Kaufland va sărbători „luna diversității”, iar anunțul companiei germane a stârnit reacții adverse.

Pe rețelele de socializare s-au înmulțit apelurile la boicotul companiei germane. Unul dintre cele mai distribuite a fost cel al „Platformei civice pentru familie”.

„NU Kaufland Romania , NU în familia noastră

Am aflat, nu cu prea mare surprindere, că mega compania germană Kaufland, promovează „diversitatea” toată luna iunie. Sub masca grijii pentru persoanele cu dizabilități sau a „diferențelor culturale”, Kaufland România s-a asociat cu un ong pro LGBT ca să ne bage pe gât o ideologie străină și nocivă.

Kaufland, nu e de ajuns că faci sute de milioane de euro din banii noștri? Nu e de ajuns că declarați profituri minuscule, pentru a nu plăti impozitul cuvenit? Mai trebuie să vă băgați în casele noastre, în familiile noastre, în viața noastră?

Kaufland România a ales să se asocieze cu unul care consideră normal să-și expună fetița de patru ani la nuditatea adulților. Asta este viitorul luminos pe care ni-l dorește Kaufland? Asta este răsplata Kaufland pentru milioanele de români normali și cinstiți care le-au umplut buzunarele în anii ăștia? Asocierea cu astfel de personaje slinoase și cu înclinații pedo?

Din acest moment, nu vom mai călca în Kaufland. Dacă această companie alege să ne bage pe gât ideea că pot exista „familii cu doi tați”, atunci să vină doar acele personaje să cumpere de la ei.

Dragi români, ca și în alte dăți, vor spune că exagerăm. Mai țineți minte discursul de la Referendumul pentru familie? Ziceau că-i „propaganda rusă”, pentru că nimeni nu urma să legalizeze parteneriatele lgbt și că nu era niciun pericol. Și azi? Cinci ani mai târziu avem decizia CEDO care cere României să facă exact ceea ce aliații Kaufland de azi ziceau că nu se va întâmpla.

Azi e „parteneriat pentru adulți”. Mâine, vor vrea copiii voștri. Spuneți NU KAUFLAND, spuneți „GO HOME KAUFLAND” ”, sună mesajul distribuit de Platforma Civică pentru Familie.
Alte stiri
31.05.2023 09:22
Un alt mesaj care circulă pe rețelele de socializare este semnat de „Starea de libertate”. Și acesta îndeamnă românii să nu mai cumpere de la Kaufland.

„Kaufland sărbătorește luna diversității.Știați asta? Eu unul NU prea sunt client de supermarket, dar vă jur că încep și eu luna boicotului. Aleg să sărbătoresc și eu luna normalității, a alungării ideologiei din viața noastră. Sper să mă urmați în acest boicot. Americanii au arătat că se poate cu Bud Light. Hai să încercăm și noi să nu mai punem piciorul acolo unde își permit să ne calce în picioare.

Ideea e simpla: pe canalul acesta sunt vreo 11 000 de oameni. Dacă voi vă alăturați boicotului, la cât este un coș mediu(aprox 150 lei) înseamnă că le produceți o pagubă de 1 650 000 RON/vizita lipsă. Luând o medie de 4 vizite pe lună(sunt mai multe întrucât e un magazin de proximitate) rezultă 6.6 milioane minus pe lună. Dacă fiecare dintre voi convinge alți 7 oameni să boicoteze acel lanț, valoarea boicotului ajunge la aproape 50 milioane lei pe lună, adică 10 milioane de EUR. Nu e mult, dar ustură. Ustură rău de tot, mai ales în condițiile actuale.
Așadar, hai să generalizăm și să facem un pas înainte refuzând să cumpărăm de la comercianții ideologici. Ce ziceți, faceți pasul în față? Vă garantez că dacă vă țineți de promisiune acțiunea are șanse de câștig”, sună textul.

Target, Bud Light, North Face: modelul american

Modelul boicotului din cauza promovării ideologiei LGBT prin intermediul comercianților nu este nou, fiind aplicat cu succes în Statele Unite.

Cel mai de succes a fost boicotul americanilor împotriva celebrei companii de bere Bud, după aceasta a decis să pună pe cutia unui produs chipul unui bărbat care se consideră femeie, Dylan Mulvaney.

De la 1 aprilie și până azi, compania mamă a Bud a pierdut suma fabuloasă de 15,7 miliarde de dolari, din cauza boicotului consumatorilor, după cum relevă presa economică.

O altă campanie de succes a fost cea împotriva rețelei de magazine Target. Retailerul a stârnit mânia americanilor după ce s-a descoperit că vinde produse „queer” pentru copii, încurajându-i să se se considere de alt gen decât sexul biologic.

Mai mult, unele dintre produsele LGBT „pentru copii” erau opera unui artist cu simpatii sataniste afișate. De altfel, satanismul a devenit mainstream la BBC sau Digi24.

Satanismul și transgenderismul au fost temele premiilor Grammy.

Protestul împotriva rețelei Target, susținut și de cunoscuți politicieni conservatori, a dat rezultate. Retailerul a retras din magazine colecția LGBT pentru copii. În răspuns, activiștii LGBT au amenințat cu violențe magazinele Target.

Nu în ultimul rând, cel mai recent apel la boicot a venit împotriva companiei de îmbrăcăminte care produce brandul „North face”. Compania a decis să promoveze brandul, cunoscut în mediul urban, cu un homosexual îmbrăcat în femeie.

Ca și în cazul „Target” și North Face vinde produse LGBT pentru copii.
Alte stiri
31.05.2023 09:25
si care este alternativa? fara supermarket -uri poporul nostru ar muri de foame. Se importa 80 la suta carne si 50 la suta legume si fructe. Ferme si fermieri exista doar in capul incompetentului Daia.
@alte stiri
31.05.2023 11:37
Dacă nu ar fi fermieri lui Daia a-ți manca O... Aia
De la ?ara
31.05.2023 14:28
Pt 9/22

Kaufland ar trebui să-și schimbe numele în ,, Kurland,, !

Ca să știe cumpărătorul ce profil are magazinul !!
eu chitesc,durda pocneste
31.05.2023 14:29
Știu fermierii trebuia scris cu doi i
31.05.2023 14:31
Arghezi are o poezie în care pomenește de ,,Flăcăii din Carpați / De-o mamă și doi tați ,,
Dat nu se referă nicidecum la fenomenul LGBT, complet irelevant în 1965.
Dr. Vitruvius Caleasca jr.
31.05.2023 14:40
E semi-, intelege.
31.05.2023 15:09
Ideea este ca daca romanii ar fi uniti intr-o actiune, ar putea realiza ca alegerea este a lor, nu a spurcatilor care le baga pe gat cu sila, orice mizerii.

Pentru bani au venit aici, sa ii facem sa ii doara unde le pasa mai mult: la portofel.

BOICOT Kaufland.

Cumparati din alta parte. Alegeri exista. Vointa sa fie.
@ 11:37
31.05.2023 15:19
În ,,Secolul de aur al Olande,,( XVII ) a fost dată o lege prin care ,, învățătorii sunt obligați să cunoască scrisul și cititul !!
Mentat
31.05.2023 15:25
Las' tataie ca sunt ziaristi chiar si la tribuna care nu fac bine acord intre subiect si predicat. Sa nu mai vorbim de ortografie...
Ai zice ca madam Buciu are doar vreo 4 clase daca vezi cum scrie. Si este "de profesie" progresista.
Ca mai gresesc comentatorii, ce sa-i faci? Este progresismul asta marxist care face lumea nebuna si scoala o tribuna de propaganda woke. Ce vedem aici este rezultatul.
Progresismul dauneaza grav intelectului...
Dar problema ridicata de comentatori este valida. Sa cumpere familiile cu doi tati de la Kaufland. Oamenii normali sa cumpere de oriunde de altundeva.
@ Mentat
31.05.2023 16:30
@@ alte stiri-- Ma mir ca romanii nu au murit de foame inainte sa vina -- kuflandul in Romania iar cine spune ca a murit de foame in timpul lui Ceao- e un mare mincinos -- fiindca si astazi traieste --daca murea azi era in cimitir -- total mut.
31.05.2023 19:47
.
Povesti din folclorul maghiar.
01.06.2023 04:57
@19.47
Mancare era cat sa nu murim. Si proasta. Asta nu e de bine. Ce viata e aia? Cum dracu sa nu gasesti banane? Si carne oricand vrei tu? Si sa stai la coada la lapte. Ridicol. Si animalele de la zoo o duceau mai bine decat fraierii care munceau ca sa-si plateasca Ceausescu datoriile.
01.06.2023 19:03
Din aceeasi categorie
Cartuse toner, unitati cilindru

pensiunea casa buna

Comunicat de presa

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
AFF
Licitatie publica

ACCENT MEDIA