Tribuna
SEVIS
Ce caut în pijamale prin Piața Mare?
Dragoş BAKO
1384 vizualizari

Vă mai amintiți de autostrăzile alea suspendate, juruite de Oprescu în campania electorală de la București? Am râs atunci, ne-am amuzat copios și am fi fost gata să punem pariu că proiectul incompatibil cu halul în care se lucrează în România va rămâne doar o nadă electorală. Dar cu cine să fi pus pariu, căci în afară de Oprescu, nimeni nu vorbea serios despre acele artere suspendate și probabil că în sinea lui nici măcar el nu credea că Bucureștiul va avea parte vreodată de așa minunății. Anii au trecut, iar peste râsul de atunci s-au așternut mine grave, născute de nesecatul izvor al nemulțumirilor ce curg pe plaiurile românești. Ne-am amintit de autostrăzile suspendate ale fostului primar general al Bucureștilor, atunci când am citit că una dintre variantele centurii ocolitoare de sud a Sibiului prevede „subtraversarea printr-un tunel a Rezervației Naturale Dumbrava”. Ideea e mai veche, dar acum a fost readusă în discuție și cum s-a mai potolit vacarmul iscat de pandemie am ciulit urechile cu mai multă atenție la năstrușnica propunere. Desigur, sună foarte bine să vorbești despre un drum ce taie pădurea prin subteran. Nu e ceva irealizabil, să nu uităm de tunelul de sub Canalul Mânecii, o investiție mult mai complicată, să nu uităm nici de autostrăzile ce străpung munții în Croația, Slovenia, Norvegia ș.a.m.d. Privind în ograda altor țări, suntem tentați să spunem că nimic nu e imposibil de realizat, dar să ținem totuși cont de realitățile ce sună dogit și miros înțepător în Românica noastră. La noi, există mari dificultăți în amenajarea unor autostrăzi pe un teren plat, ce nu taie nici munți, nici dealuri, nu coboară nici sub ape. Să ne amintim de câți ani a fost nevoie pentru realizarea singurei centuri ocolitoare a Sibiului, lucrare simplă, absolut banală prin părțile mai brăzdate de autostrăzi ale continentului? În 30 de ani, România s-a împotmolit în tot felul de mlaștini, atunci când a fost vorba de construit drumuri relativ moderne, autostrăzi care să lege marile orașe. E firesc să ai îndoieli în privința realizării unui tunel rutier subteran și să te apuce râsul, dat fiind trecutul nostru deloc glorios în amenajat drumuri pe teren drept, unde astfel de lucrări nu sunt o mare scofală. Un realizator TV a promis că în cazul în care autostrada Turda-Gilău va fi încheiată până la o anumită dată va merge în Piața Victoriei cu pene lipite pe spate. A pierdut pariul și a mers. Am curajul să promit că atunci când pe sub Rezervația Naturală Dumbrava va trece un drum pe care să încapă patru mașini una lângă alta mă voi plimba prin Piața Mare în pijamale. Repet: nu limitele tehnologiei mă fac să mă îndoiesc, ci trecutul românesc dramatic în materie de amenajat drumuri pe pământ, nu pe sub sau pe deasupra lui. 





comentarii
2 comentarii

autostrazile erau ale statului roman, centura va fi facuta de cj sibiu. doua entitati complet diferite.
22.01.2021 10:05
Doamne, da-mi rabdare s-o mai vad si pe asta.
gogu
23.01.2021 10:06
Din aceeasi categorie
Electrica Furnizare

publicare anunturi

Somarest

Q-House

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
Licitatie publica

accentmedia