Tribuna
Festivalul Gradinilor
Cu trecutul la piept, îmblânzind prezentul
Viorel ANDRIESCU
2458 vizualizari
Cu trecutul la piept, îmblânzind prezentul
- Dialog cu Eugen Iordănescu, director general al CCIA Sibiu -

Cea mai importantă realizare a Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu în 2015? Consider că participarea noastră la elaborarea documentelor privind dezvoltarea strategică, la nivel judeţean, dar şi municipal, reprezintă o dovadă evidentă a respectului şi preţuirii de care se bucură instituţia noastră, prin specialiştii ei. De altfel, pentru noi, legătura cu autorităţile publice a fost şi este una de importanţă primordială", ne-a subliniat, în debutul dialogului nostru, directorul general al CCIA Sibiu, Eugen Iordănescu.
Aflat în funcţie, după cum ne spunea, din 2003, a avut de parcurs un drum complicat, cu urcuşuri şi coborâşuri, dictat - se putea altfel? - de realităţile politice şi economice din ţara noastră.
"Instituţii precum camerele de comerţ au existat şi există, indiferent de regimul politic aflat la putere, fiindcă obiectivele lor rămân aceleaşi. Ele sunt, dacă vreţi, urmaşele breslelor de altădată. Au apărat şi apără interesele meseriaşilor, ale întreprinzătorilor în general", ne-a precizat d-sa, insistând pe o caracteristică de bază a acestui tip de instituţie: "noi suntem o instituţie cu autonomie deplină. Nu suntem în relaţie de subordonare ierarhică nici faţă de Camera Naţională, nici Bucureşti. Tot aşa, nu există norme europene, general-obligatorii şi nu ne impune nimeni un comportament anume. Reţineţi însă că ţinem mult la stabilitatea instituţiei şi la statutul fiecărui angajat".


Structura Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură


În cadrul CCIA Sibiu funcţionează şapte departamente: Administrativ şi servicii logistice; Marketing, evenimente, comunicare şi promovare profesională; Formare şi perfecţionare profesională, dezvoltarea resurselor umane; Programe, proiecte, structuri de finanţare şi parteneriate; Informare, analiză şi prognoză economică, arhiva electronică; Dezvoltarea afacerilor, surse de finanţare şi servicii suport pentru întreprinderi; Platforma patronală şi dialog instituţional.


Impactul unei decizii


Se ştie că separarea activităţii Camerei de cea a Registrului Comerţului a fost de natură a influenţa în mod negativ activitatea CCIA. Referitor la acest aspect, Eugen Iordănescu a tranşat: "Registrul Comerţului a fost înfiinţat de Cameră şi a funcţionat în cadrul instituţiei noastre. Când a fost transferat către Ministerul Justiţiei, s-a stabilit, prin lege, ca acolo să se facă şi toate documentaţiile necesare firmelor, ceea ce, cred eu, nu este corect. Judicios ar fi fost ca nu tot ceea ce ţine de realizarea documentaţiilor să fie apanajul Registrului, pentru că s-a creat astfel un monopol nedorit şi îndelung criticat".


Iniţiative şi resurse


O problemă mult discutată este, de ani de zile, realizarea la Sibiu a unui spaţiu expoziţional, Sala Sporturilor "Transilvania" având destinaţia sa, bine definită. Legat de acest lucru, directorul general al CCIA Sibiu este de părere că "sunt necesare investiţii grele, dificil de realizat şi de susţinut din punct de vedere material. Cât despre sala de lângă Teatrul «Radu Stanca», proprietatea Camerei, n-o putem redobândi, litigiul fiind pe rol de peste 20 de ani".
O iniţiativă lăudabilă, care a avut un succes nebănuit la debutul său, susţinut apoi cu eforturi tot mai mari, a fost Incubatorul de Afaceri, "funcţional la Sibiu încă din 2004, el fiind un proiect local, sprijinit de Ministerul Muncii. Scopul său rămâne acela de a oferi facilităţi firmelor dispuse să-şi defăşoare activitatea în spaţiile pe care le punem la dispoziţie şi să beneficieze de serviciile Camerei. În context, am inaugurat, la Mediaş, în 2009, o reprezentanţă a CCIA, având în vedere importanţa economică a zonei".


Servicii şi facilităţi oferite de CCIA Sibiu


Enumerăm câteva dintre serviciile şi facilităţile oferite membrilor CCIA: tarife mai mici decât pentru o companie care nu este membră a Camerei; Dreptul de a participa, gratuit, la toate seminarele şi conferinţele organizate de Cameră; Reduceri importante pentru înscrierea angajaţilor proprii la cursuri de calificare sau perfecţionare, organizate de Cameră şi de partenerii săi; cel mai bun tarif posibil pentru participări la târguri, expoziţii, misiuni economice interne şi internaţionale şi prioritate absolută la contractare sau rezervare, faţă de companiile nemembre; un spaţiu de publicitate şi informare, rezervat pe portalul de internet al Camerei; intrarea cu maximă operativitate în posesia «Certificatului de Origine», pentru produsele destinate exportului, realizate din materii prime şi materiale provenite din afara UE şi pentru alte necesităţi impuse de accesarea surselor de finanţare nerambursabilă, ş.a.


Speranţe sunt...


"Prin lege, avem sarcini, dar n-avem finanţare. Camerele europene, în general, au finanţare publică şi privată. La noi, situaţia este total nemulţumitoare din acest punct de vedere", a punctat, cu amărăciune, interlocutorul nostru, adăugând că "speranţe sunt şi, când spun acest lucru, mă bazez atât pe capacitatea angajaţilor de a răspunde tuturor exigenţelor timpului, cât şi pe convingerea că «aleşii» noştri vor acorda atenţia necesară dezvoltării unui mediu de afaceri sănătos şi responsabil".

 





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Sevis - din Marginimea Sibiului

Somarest

Festivalul Gradinilor

venactiv

Comunicat de presa policrom

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
PORTAL MEDICAL
Postare anunturi
Licitatie publica

accentmedia