Tribuna
PNL
Cum a reuşit o navă sovietică să se transforme într-o "corabie fantomă”. Povestea vasului "Lyubov Orlova”
Liuba STARII
13857 vizualizari
Cum a reuşit o navă sovietică să se transforme într-o
Nava "Lyubov Orlova” a fost construită în 1976, în Iugoslavia, pentru compania maritimă din Orientul Îndepărtat, cu sediul la Vladivostok. Cu ajutorul vasului pasagerii ajungeau la cele mai îndepărtate destinaţii, precum Sakhalin şi Kamchatka. Acesta a purtat numele actriţei sovietice considerate Marlene Dietrich a cinematografiei ruse. Cu toate că nava a fost performantă şi avea un aspect „de lux”, soarta i-a fost cumplită şi nemiloasă. "Lyubov Orlova” şi-a schimbat de mai multe ori proprietarii, a trebuit să fie demontată, iar la sfârşitul "carierei” s-a pierdut în apele oceanului şi s-a transformat într-o "corabie fantomă”.

Nava a fost renovată în 1999 şi închiriată de “Marine Expeditions” pentru croaziere în peninsula Antarctică în 2000. Vasul “a suferit” modificări ample în 2002 şi a fost ulterior condus de “Quark Expeditions” pentru călătorii pe apele Antarcticii. În septembrie 2010, nava a fost confiscată din cauza datoriilor de 251.000 de dolari, iar munca celor 51 de membri ai echipajului nu a fost remunerată. În februarie 2012, nava a fost adâncită în Newfoundland şi vândută companiei de transport internaţional „Neptune”. Vasul abandonat fusese legat în portul St.John şi peste doi ani a fost remorcat în Republica Dominicană.Remorcherul “Charlene Hunt”, deţinut de operatorul remorcher american „Hunt Marine”, (o  navă  de construcţie specială de dimensiuni relativ mici, dotată cu instalaţie de propulsie puternică în scopul efectuării remorcajelor maritime sau fluviale uneori prin împingere pe  fluviu  sau în cazul manevrelor portuare a  şlepurilor, tancurilor şi altor  ambarcaţiuni  şi uneori pentru intervenţii în caz de salvări şi incendii) a fost contractat pentru remorcarea navei. Cablul de tractare s-a rupt a doua zi, iar nava a fost abandonată şi pluteşte în derivă. Echipajul remorcherului a încercat să reconecteze linia, dar a fost împiedicat de vânturi de 35 km / h şi valuri de trei metri. Până la 28 ianuarie 2013, ”Lyubov Orlova” se afla în derivă lent spre est, în partea de sud-est a Peninsulei Avalon din Canada. Nava de aprovizionare „Atlantic Hawk”, cu un nivel de tracţiune continuă de 157 de tone de bollard, sub contract de Husky Energy, a fost însărcinată să recupereze controlul navei în derivă, ceea ce reprezenta un risc pentru operaţiunile de petrol şi gaze în regiune. La 1 februarie 2013, Transport Canada a anunţat că la 31 ianuarie, Atlantic Hawk a câştigat cu succes controlul asupra „Lyubov Orlova”. "Lyubov Orlova nu mai reprezintă o ameninţare pentru siguranţa instalaţiilor petroliere în larg, a personalului acestora sau a mediului marin. Nava a plutit în apele internaţionale şi având în vedere modelele actuale şi vânturile predominante, este foarte puţin probabil ca nava să reintre pe apele aflate sub jurisdicţia canadiană ", au spus reprezentanţii departamentului Transport Canada.

Legenda spaţiului virtual

”Corabia fantomă” a fost localizată pe data de 4 februarie, la aproximativ 250 de mile marine la est de St. John's (aproximativ 50 de mile marine în afara apelor teritoriale ale Canadei) şi în derivă în direcţia nord-est. Ea ar fi putut ajunge aproape oriunde din Arctica norvegiană până în Africa de vest sau s-ar fi blocat în mijlocul Atlanticului de Nord. Cei de la Transport Canada au afirmat că “proprietarul navei a rămas responsabil pentru mişcările ei şi că au fost luate măsuri pentru a monitoriza poziţia navei în derivă”.

Pe 23 februarie, potrivit Agenţiei Naţionale de Informaţii Geospaţiale, “Lyubov Orlova” a fost localizată la aproximativ 1300 de mile marine de coasta irlandeză. O săptămână mai târziu, nava a făcut obiectul rapoartelor de ştiri în Irlanda şi Islanda şi a fost emisă o atenţionare pentru navele mai mici. La 1 martie, mass-media irlandeză a raportat că semnalul care indică poziţia de urgenţă a navei (EPIRB) a fost primit de la 700 de mile marine de pe coasta Kerry. Un semnal EPIRB începe să transmită numai atunci când dispozitivul este expus la apă, determinând experţii să speculeze că nava s-a scufundat.O revizuire publicată în octombrie 2013 menţionează primirea a două semnale EPIRB de la “Lyubov Orlova” în mijlocul oceanului, unul în 23 februarie şi altul în 12 martie.

În lumea virtuală nava a primit porecla “fantomă” şi a adunat în jurul său o mulţime de poveşti şi legende. În 2013, un blogger din Australia a creat site-ul whereisorlova.com, în paginile căruia publica informaţii legate de căutarea corabiei dispărute. De asemenea, au apărut conturi pe Facebook şi Twitter. S-au pus în vânzare tricouri cu fraza „In my spare time I'm hunting russian ghost ships”.







comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
DC

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Cartuse toner, unitati cilindru
adi eco
Licitatie publica