Tribuna
Sevis
Senatorii vor mai multe alimente româneşti în magazine
Alexandra CHEŞCU
1925 vizualizari
Senatorii vor mai multe alimente româneşti în magazine
Carne, fructe şi legume româneşti, în proporţie de 51 la sută, în magazinele alimentare din întreaga ţară este prevederea pe care o conţine un proiect de lege adoptat marţi de Senatul României. Potrivit HotNews, în cazul în care legea va trece şi de Camera Deputaţilor (camera decizională), cei care nu se vor suspune "regulii" vor risca amenzi cuprinse între 25.000 şi 50.000 lei.

"Comercianţii - persoane juridice autorizate să desfăşoare activităţi de comercializare pentru produse alimentare au obligaţia ca pentru categoriile: carne, legume şi fructe să achiziţioneze aceste produse, în proporţie de cel puţin 51% cores­punzător fiecărei categorii din pro­ducţia românească" este prevăzut în forma legii adoptată de Senat, modificată printr-un raport supli­mentar în cadrul Comisiei Eco­nomice.

Pentru toată lumea, dar şi cu mici concesii

Chiar dacă în versiunea iniţială a articolului se arăta că obligaţia este valabilă doar pentru super­mar­keturi, proiectul de lege în for­mă finală spune că prevederea se aplică tuturor comercianţilor, per­soane juridice cu profil alimentar.
Deşi destul de restrictiv, proiectul de lege vine şi cu concesii pentru comercianţi, în perioada de iarnă. Indiferent că vorbim despre maga­zinele de cartier sau de hyper­marketuri, în perioada decembrie-ianuarie, comercianţii pot vinde legume şi fructe străine în proporţie de 70 la sută, potrivit textului pro­iectului.

Văzut cu ochi buni

Proiectul de lege aparţine social democraţilor, care văd beneficii evidente pentru producţia autoh­tonă de carne şi legume. După cum aprecia senatorul Gabriela Fi­rea, purtătorul de cuvânt al Grupului PSD, o astfel de iniţiativă va crea locuri de muncă, ducând şi la o creştere a veniturilor la bugetul de stat. "În acelaşi timp, vom avea acces, în tot timpul anului, la pro­duse româneşti, naturale, proas­pete", a mai spus Gabriela Firea.
 
Consumatorii vor produse româneşti

Proiectul de lege adoptat de Se­nat vine în condiţiile în care, potrivit unui studiu publicat de Agerpres consumatorii din România fac cum­părături în locurile în care gă­sesc produse din ţara lor. Jumătate dintre români sunt dispuşi să facă un efort suplimentar, cum ar fi parcurgerea unei distanţe mai mari, pentru a cumpăra produse româneşti dintr-un supermarket sau hipermarket, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Ouăle, pe primul loc, peştele, pe ultimul

Importanţa criteriului produs în România diferă în funcţie de produs. Astfel, respondenţii au ales ouăle (56%), carnea (52%), le­gu­mele (52%), laptele (51%), fructele (48%), brânza (48%), iaurtul (45%), peştele (32%) şi conservele (39%). Dintre aceştia, românii cu vârsta peste 55 ani consideră, într-o pro­porţie semnificativ mai mare, că mai important este ca laptele şi legumele să fie de provenienţă ro­mânească, în timp ce persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 şi 44 de ani preferă carnea şi iaurtul de origine autohtonă.

Important, dar nu cât să renunţe

"De remarcat este faptul că, deşi provenienţa românească a pro­duselor este suficient de impor­tantă pentru consumatori încât să parcurgă o distanţă mai mare faţă de casă pentru a-şi face cumpă­răturile, 44% dintre români au afir­mat că nu ar renunţa la super­mar­ketul/hipermarketul preferat dacă ar şti că acesta vinde produse ro­mâneşti într-o proporţie foarte mică”, a adăugat Traian Năstase, managing partner iSense Solu­tions.
Studiul a fost realizat online pe un eşantion de 1.011 de respon­denţi, membri ai panelului Re­search­Romania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban. Culegerea datelor a fost realizată în perioada 30 sep­tembrie - 6 octombrie 2015.





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Staer

A.D.I. Eco Sibiu

Ghid informativ clienti EFSA

Vacanta Eurotrip
info
EVENIMENT TV
Licitatie publica

accentmedia