Tribuna
Sevis
Sănătate pentru trup și suflet: 3 metode simple de relaxare
Sănătate pentru trup și suflet: 3 metode simple de relaxare

„Mens sana in corpore sano” este mai mult decât o expresie din vechime. Sănătatea mentală și cea fizică sunt strâns legate între ele. Nu de puține ori auzim cum psihicul influențează fizicul și invers. Provocările zilnice și perioadele solicitante pot contribui la creșterea nivelului de stres, care în timp poate afecta organismul din ambele perspective. De aceea, este important să îți rezervi un timp și pentru activități relaxante, chiar dacă ai un program aglomerat.

Metode de relaxare la îndemână

Ritualurile de relaxare ar trebui să devină o obișnuință zilnică, la fel ca și cele de îngrijire personală. În funcție de programul tău zilnic, îți poți stabili un interval orar fix în care să te ocupi doar de tine. Dacă nu îți poți permite o oră întreagă, chiar și 15 minute pot fi suficiente.

 

  1. Aromaterapia

Aromaterapia este o formă de medicină alternativă sau complementară care se bazează pe efectele benefice ale uleiurilor esențiale extrase din plante. Folosită încă din Antichitate, aceasta a devenit mai accesibilă și mai populară în secolul al XI-lea, atunci când medicul Avicenna a reușit să extragă uleiurile esențiale vegetale prin distilare. În prezent, aromaterapia se folosește la inhalații, difuzie aeriană sau aplicații locale, inclusiv pentru unele tipuri de masaje terapeutice. Terapia cu arome are dublu efect:

  • acționează asupra creierului prin intermediul simțului mirosului, influențând starea psihică;
        

  • acționează la nivel fizic, prin efectele medicinale ale uleiurilor esențiale extrase din plante; substanțele active sunt absorbite de corp prin piele sau prin inhalare

 

  1. Baia cu săruri minerale, plante medicinale și uleiuri aromatice

Băile cu săruri minerale parfumate folosesc același principiu ca și aromaterapia. În plus, sarea de baie conține minerale benefice organismului (sodiu, magneziu, calciu, potasiu, zinc). Sărurile extrase din Marea Moartă se numără printre cele mai complexe, preferate de consumatori pentru compoziția și efectele lor. Sabon.ro oferă o gamă largă de astfel de săruri de baie, inclusiv sub formă de bile efervescente și pudră minerală.

Se recomandă ca baia cu săruri să dureze aproximativ 15 minute, dar aceasta se poate prelungi până la o oră, în cazul în care nu suferiți de afecțiuni care să contraindice acest lucru. Cel mai bun moment al zilei pentru astfel de băi este seara, cu o oră-două înainte de culcare.

Efectele benefice ale băilor cu săruri minerale:

- exfoliere blândă a pielii;

- relaxare musculară;

- ameliorarea durerilor provocate de febra musculară și de crampe;

- stimularea circulației sanguine;

- ameliorarea unor afecțiuni respiratorii;

- favorizarea unui somn liniștit și odihnitor.

 

  1. Yoga

Yoga este o practică străveche de relaxare, cu origini în India Antică. În ultimii ani, tot mai multe persoane au căutat să obțină armonia dintre trup, minte și suflet prin practicarea acestui tip de activitate. Yoga combină o serie de exerciții fizice cu exerciții de respirație, concentrare și meditație. Yoga pentru începători poate fi învățată cu ajutorul unui instructor, al cursurilor online sau al literaturii de specialitate.

Iată, așadar, că vă puteți îmbunătăți calitatea vieții lăsând loc în economia zilnică pentru câteva activități ușor de făcut, în intimitatea propriei locuințe. Vei putea observa imediat efectele benefice, iar după câteva săptămâni vei constata că te simți mult mai bine, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.

 

 

 

Sursa foto: Pexels.com





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Staer

A.D.I. Eco Sibiu

Ghid informativ clienti EFSA

Tursib

Comunicat de presa

Vacanta Eurotrip
info
EVENIMENT TV
Licitatie publica

accentmedia