În perioada 19 - 26 august, la sediul din Oslo (Norvegia) al organizaţiei elveţiene Eruditus Language School s-a desfăşurat cel de-al doilea curs organizat în cadrul Proiectului Erasmus + "Practici europene în vederea reducerii abandonului şi a integrării elevilor cu cerinţe educaţionale speciale". La curs au participat şi trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială Avrig (prof. Claudia Man - director adjunct, Ramona Indreica - profesor pentru învăţământul primar şi Cristiana Rodean - profesor pentru învăţământul gimnazial), pentru instituţia de învăţământ din oraşul unde s-a născut Gheorghe Lazăr acesta fiind primul proiect european în care este implicată.
Cursul "How an effective classroom management can lead to students' academic performances increase, to early school leaving decrease and to a positive communication environment" a fost prezentat de experta organizaţiei Eruditus Language School, Felicia Dimulescu, cele 42 de ore ale acestuia conţinând sesiuni de lucru în cadrul cărora au fost dezbătute aspecte teoretice despre relaţiile profesor - elev, strategiile didactice folosite în vederea combaterii comportamentelor negative, tehnici de management educaţional, stiluri de predare, intervenţiile profesorului din cadrul actului educaţional (recompense versus pedepse), platforma web 2.0, sistemul educaţional norvegian, învăţarea interactivă prin folosirea internetului etc.
În cadrul cursului, participanţii au vizionat şi discutat pe baza unor filme documentare şi videoclipuri educaţionale, au încercat să "intre în pielea" elevilor şi a profesorilor, în cadrul unor jocuri de rol, au vizitat muzee unde au aplicat metoda "vânătoarea de comori", au învăţat unii de la ceilalţi prin schimb de experienţă şi exemple de bună practică şi au exersat competenţele de limbă engleză.
Formatorii au promovat strategii matematice moderne, interactive, bazate pe stimularea gândirii critice, activitatea practică, implicând activ participanţii în predare şi oferind multe exemple.
Impactul pozitiv al acestui proiect asupra participanţilor se reflectă în dezvoltarea individuală a fiecărui participant din punct de vedere profesional şi social, aspect ce influenţează pozitiv activitatea instituţiei aplicante.
În cadrul acestui proiect, cadrele didactice de la şcoala din Avrig au avut posibilitatea de a face schimb de experienţă internaţională şi de a coopera cu profesori ce au reprezentat instituţii din Cipru, Bulgaria, Spania şi bineînţeles, Norvegia.
Obiectivele acestei mobilităţi au fost: dezvoltarea abilităţilor de comunicare cu elevii care provin din familii şi medii defavorizate, însuşirea unor strategii didactice aplicabile atât activităţilor curiculare cât şi celor extracurriculare, menite să crească motivaţia pentru învăţare a elevilor, prin participarea la ore, scăderea absenteismului şi a riscului de abandon şcolar.
Din anul şcolar 2018/2019, Şcoala Gimnazială Avrig este implicată în proiectul Erasmus + "Practici europene în vederea reducerii abandonului şi a integrării elevilor cu cerinţe educaţionale speciale" (număr de referinţă 018-1-RO01-KA101-047590), proiect de a cărui implementare se leagă speranţe pentru ameliorarea unor probleme complexe şi deosebit de sensibile cu care se confruntă această instituţie de învăţământ.
Proiectul are o durată de 2 ani, iar perioada de desfăşurare a activităţilor este cuprinsă între 1 septembrie 2018 şi 31 august 2020.