Tribuna
Noutăți în regulamentul de organizare și funcționare al legislativului local avrigean
Dan FRÂNCU
623 vizualizari
Noutăți în regulamentul de organizare și funcționare al legislativului local avrigean

Modificat și completat cu prilejul desfășurării ultimei ședințe ordinare, Regulamentul de Organizare și Funcționare al Consiliului Local al orașului Avrig prevede reguli mai stricte referitoare la înregistrarea video, aducerea la cunoștința publică și desfășurarea dezbaterilor ședințelor legislativului local avrigean.

Prin Hotărârea nr. 129/2024, pentru modificarea și completarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Consiliului Local al orașului Avrig, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al orașului Avrig nr. 31/2021, documentul ce stabilește modul de lucru al consilierilor locali devine mai cuprinzător.

Astfel, una dintre completările efectuate este cea a articolului 27 - „Desfășurarea ședințelor Consiliului Local”, care va avea trei noi aliniate (3,1 – 3,3), ce prevăd obligativitatea înregistrării video a ședințelor Consiliului Local al orașului Avrig și aducerea la cunoștință publică a acestora. Această obligație cade în sarcina primarului, prin intermediul compartimentului de specialitate. Aducerea la cunoștință publică a fișierelor video se poate realiza fie prin încărcarea fișierelor în cadrul secțiunii dedicate din website-ul www.primaria-avrig.ro, fie prin transmiterea live a ședinței, pe pagina oficială a Primăriei orașului Avrig (rețele de socializare, mass media, youtube etc.).

Același articol este completat cu prevederea potrivit căreia „Este interzisă înregistrarea și difuzarea materialelor video din timpul ședinței Consiliului Local al orașului Avrig, de către persoane neautorizate, fără acordul prealabil al președintelui de ședință”.

O altă completare se referă la situația în care, din motive obiective, de natură tehnică, înregistrarea video nu poate fi realizată cu dispozitive profesionale aflate în inventarul instituției, atunci fiind permisă înregistrarea cu dispozitive mobile de către oricare din persoanele aflate în sală.

Hotărârea recent adoptată prevede și modificarea aliniatului (8) al aceluiași articol, nouă formă stabilind participarea consilierilor la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt și obligativitatea aleșilor locali ca, în cuvântul acestora, să facă referiri doar la proiectul de hotărâre care formează obiectul dezbaterii.

De asemenea, aliniatul este completat cu două noi aliniate, în primul dintre acestea (8,1) menționându-se că va fi considerată încălcare a regulamentului și va fi sancționată „înscrierea la cuvânt urmată de abaterea intenționată de la proiectul supus dezbaterii, în scopul creării unor mesaje politice sau electorale, în scopul de a influența negativ formarea imaginii altei persoane aflate în sală”.

Noul aliniat (8,2) face referire la situația în care unul dintre consilierii locali avrigeni în funcție dorește înscrierea la cuvânt cu privire la un subiect ce nu face obiectul proiectului de hotărâre, dar este în interesul și sprijinul cetățenilor UAT Avrig, acesta având posibilitatea de a cere permisiunea de prezentare și eventual dezbaterea subiectului respectiv acestuia la punctul „Diverse”, în cadrul ședinței.





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Abonamente

Deposib

EVENIMENT TV
visa medica
Tribuna
Filarmonica de Stat Sibiu
Comunicat de presa