Erasmus+, un plus de valoare pentru CSEI Nr. 1 Sibiu
CENTRUL ŞCOLAR DE EDUCAŢIE INCLUZIVĂ Nr.1 SIBIU, unitate de învăţământ special aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, a avut ocazia să beneficieze de un grant de formare profesională în anul şcolar 2014-2015. Finanţarea a fost obţinută prin programul Erasmus+ pentru educaţie, formare, tineret şi sport, program oferit de Uniunea Europeană.
Proiectul „SCHOOL IS COOL!” vizează domeniul educaţiei şcolare, având ca scop principal formarea profesorilor la cursuri în străinătate pentru a putea ulterior să îmbunătăţească activitatea şcolii. În perioada noiembrie 2014 - aprilie 2015 un număr de 10 cadre didactice din cadrul CSEI Nr. 1 Sibiu au participat la 5 cursuri de formare profesională.
Între 3-7 noiembrie 2014, Alexandra Moldovan şi Mirela Sbârcea, profesori itineranţi, au participat la cursul de formare „Construirea relaţiilor emoţionale în scopul prevenirii abandonului şcolar”, organizat de Centrul de Cercetare şi Formare ERIFO Roma, Italia. Participanţii au avut ocazia, prin intermediul metodelor moderne de instruire, activ participative („metoda flipped”, workshop-uri), să dobândească competenţe profesionale pentru stimularea motivaţiei şi interesului şcolar al elevilor prin însuşirea metodelor de prevenire a abandonului şcolar propuse (metoda autobiografică, jocuri educaţionale, adaptarea stilului de „leadership”).
Participând la cursul “Creativitatea în predare şi învăţare & cum se foloseşte muzica, arta, TIC şi sportul în educaţie”, organizat de către agenţia Quarter Mediation în perioada 22-28 februarie 2015 în Sliema – Malta, Bărdaş Daniela, profesor psihopedagog, şi Mureşanu Mihaela, profesor de educaţie fizică şi sport, au experimentat metode creative ce pot ajuta la prevenirea abandonului şcolar. Cursul a abordat metode care vizează învăţarea practică, interdisciplinară şi prin experienţa directă. Menţionăm două metode eficiente şi atractive, ”fotoreportajul” şi ”stop motion”, prin care elevii îşi pot dezvolta mult creativitatea, imaginaţia şi de asemenea pot folosi în timpul unei activităţi de acest gen un obiect foarte drag lor, telefonul mobil.
Doamnele Delia Prodea, profesor itinerant, şi Silvana Şerb, profesor psiholog, au participat la cursul ”Psihologie energetică în clasă pentru reducerea abandonului şcolar”, derulat în perioada 9-13 martie 2015 de către Cervantes Training Madrid, Spania. Obiectivele urmărite în cadrul cursului au vizat achiziţia de cunoştinţe teoretice şi practice despre metode inovative de lucru cu emoţiile şi disconfortul elevilor, dezvoltarea abilităţilor de a reduce nivelul de stres şi de management al emoţiilor. Participanţii au învăţat tehnici de Psihologie Energetică (EPT), împreună cu tehnicile de eliberare emoţională (EFT), cu un accent puternic pus pe utilizarea acestor instrumente într-un mediu educaţional.
În perioada 23-27 martie 2015, profesorul logoped Maria Herţoiu şi profesorul psihopedagog Daniela Kondort, au participat la cursul “Inovaţia şi creativitatea în procesul de predare", Plymouth, Marea Britanie. Cursul a oferit participanţilor o nouă perspectivă asupra predării în care elevul este un partener egal şi are posibilitatea de a se implica activ în formarea sa. Conceptul cheie este acela de „student ownership” şi se referă la implicarea elevului în procesul de predare prin proiecte şcolare, ceea ce îl ajută să înveţe mai uşor şi să reţină mai bine. Profesorul este încurajat să facă schimbarea de la stilul clasic de predare în faţa clasei, la cel co-participativ, să folosească semnale muzicale, schimbări ambientale de lumină sau dispunere a clasei.
În perioada 29 martie - 8 aprilie 2015 doamnele profesoare Schiau Florentina şi Stoicescu Delia au participat la cursul de formare: ”Noi modalităţi de a crea curriculum-ul”, organizat de AENIE din Portugalia. Dânsele au avut posibilitatea de a cunoaşte specificitatea sistemului educaţional portughez, a expertizei în domeniul învăţământului integrativ precum şi să descopere metode inedite de exploatare a aplicaţiilor IT în activitatea cu copiii care au diferite tipuri de dizabilităţi. Au avut oportunitatea să descopere şi să experimenteze utilizarea câtorva aplicaţii cu finalitate educativă şi, în mod deosebit, să descopere modul în care pot fi exploatate oportunităţile IT în optimizarea procesului amplu de învăţare (expertiza Khan Academy). La finalul mobilităţii au purtat discuţii informale cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei din Lisabona, împărtăşind experienţe de bună practică din domeniul integrării elevilor cu CES şi educaţiei timpurii.
La finalul proiectului s-a elaborat o strategie de prevenţie a abandonului şcolar în cadrul căreia sunt incluse: opţionale noi cu caracter practic şi ludic, proiecte educaţionale, cercuri pentru elevi, ore de consiliere, toate bazate pe corelarea informaţiilor primite în cadrul proiectului.
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Sibiu a obţinut de asemenea finanţare europeană nerambursabilă ca partener în derularea proiectului educaţional strategic Erasmus+, Acţiunea Cheie 2, cu denumirea “ARTEMOTION XPRESS IN EUROPE: Exprimarea emoţiilor prin artă în Europa”. Proiectul se va derula pe parcursul a 30 de luni, începând din septembrie 2015, având ca parteneri şcoli speciale din Grecia (ţară coordonatoare), Polonia, Spania, Germania şi Slovenia. Obiectivele proiectului sunt: creşterea interesului elevilor pentru activităţi şi programe bazate pe învăţare/ exprimare prin artă şi orientarea învăţării spre sistemele europene de educaţie. Proiectul va avea ca scop să crească motivaţia de învăţare, îmbunătăţirea competenţelor de bază şi abilităţilor de dezvoltare ale elevilor, exprimării sentimentelor prin utilizarea artelor, folosirea unor metode de predare inovative, bazate pe inteligenţe multiple în învăţarea formală şi non-formală, atât în aer liber cât şi în sala de clasă. Metodele utilizate în timpul desfăşurării parteneriatului vor fi axate pe o abordare interdisciplinară, stimulând comunicarea şi exprimarea emoţiilor, utilizarea tehnologiilor TIC, fotografia, a scrierii creative, realizarea de produse artizanale, a educaţiei în aer liber.
Doamna director Rodica Făgeţan declară că: ”Obiectivul instituţiei este ca, prin aceste proiecte, elevii noştri cu cerinţe educaţionale speciale să se apropie mai uşor de mediul educaţional găsind în cadrul şcolii un mediu stimulant şi atractiv, reducându-se astfel abandonul şcolar”.




Într-o lume în care confortul și calitatea aerului din locuință sunt esențiale, alegerea unui dezumidificator sau a unui purificator de...
Într-o lume în care confortul și calitatea aerului din locuință sunt esențiale, alegerea unui dezumidificator sau a unui purificator de...
Distribuție Energie Electrică Romania – Sucursala Sibiu anunță întreruperea alimentării cu energie electrică:
Nr. crt.
Data întreruperii
Localitatea/Adresa
Intervalul orar
1
13.02.2025
ORLAT, str. Mica -partial,...
Distribuție Energie Electrică Romania – Sucursala Sibiu anunță întreruperea alimentării cu energie electrică:
Nr. crt.
Data întreruperii
Localitatea/Adresa
Intervalul orar
1
13.02.2025
ORLAT, str. Mica -partial,...
Distribuție Energie Electrică Romania – Sucursala Sibiu anunță întreruperea alimentării cu energie electrică:
Nr. crt.
Data întreruperii
Localitatea/Adresa
Intervalul orar
12.02.2025
CISNĂDIE, str. Izvorului - integral
09:00 –...
Distribuție Energie Electrică Romania – Sucursala Sibiu anunță întreruperea alimentării cu energie electrică:
Nr. crt.
Data întreruperii
Localitatea/Adresa
Intervalul orar
12.02.2025
CISNĂDIE, str. Izvorului - integral
09:00 –...
Într-o piață a muncii tot mai competitivă, retenția angajaților a devenit o provocare esențială pentru numeroase organizații. Oferirea de beneficii...
Într-o piață a muncii tot mai competitivă, retenția angajaților a devenit o provocare esențială pentru numeroase organizații. Oferirea de beneficii...
Pentru a putea răspunde solicitărilor unui număr cât mai mare de cetățeni, conducerea Primăriei comunei Turnu Roșu a luat decizia...
Pentru a putea răspunde solicitărilor unui număr cât mai mare de cetățeni, conducerea Primăriei comunei Turnu Roșu a luat decizia...