Tribuna
PNL
Depresia și anxietatea - 5 aspecte pe care NU trebuie să le neglijezi pentru a evita aceste două probleme
Depresia și anxietatea - 5 aspecte pe care NU trebuie să le neglijezi pentru a evita aceste două probleme

Deși sunt adesea bagatelizate, depresia și anxietatea se află în topul afecțiunilor de care suferă oamenii în prezent. Ele afectează în mod serios calitatea vieții, iar prin somatizare, pot duce la alte probleme de sănătate, de ordin fizic. Din fericire, în multe cazuri, pot fi prevenite printr-un stil de viață sănătos, în care toate aspectele esențiale ale existenței sunt tratate cu atenție și grijă.

 

Descoperă cele 5 laturi ale vieții tale cărora trebuie să le acorzi importanța cuvenită!

 

1. Îngrijirea personală

Chiar dacă pare un lucru banal sau superficial, atenția față de înfățișarea ta te va ajuta să ai o stare mentală echilibrată și să fii mulțumită de propria persoană. Pe lângă haine și machiaj, investește în ritualuri prin care să te răsfeți, să te relaxezi și să ai grijă de pielea ta. Poți încerca gamele de cosmetice și îngrijire personală de lux de la Sabon, pentru momentele în care dorești să-ți alinți propriul corp.  

 

2. Activitatea fizică

Procesele chimice care au loc în timpul sportului au efecte surprinzătoare asupra echilibrului tău mental. Este suficient să faci mișcare timp de 30 de minute pentru a îndepărta o stare de anxietate care nu te lasă să lucrezi, să te odihnești sau să te bucuri de cei de lângă tine. De asemenea, mișcarea practicată în mod regulat te va ajuta să ții depresia la distanță pe termen lung. 

 

3. Calitatea relațiilor

Mai multe cercetări arată că depresia poate fi combătută prin cultivarea relațiilor sociale, însă este esențial ca acestea să fie de calitate. Nu orice conexiune pe care o ai este neapărat benefică. Anumite persoane au un comportament toxic, iar recomandarea psihologilor este să te distanțezi de ele. Poate fi vorba de un șef care te presează în mod nejustificat, de un părinte care te critică în fiecare zi sau de un partener care te neglijează. Gândul că trebuie să-i confrunți la fiecare întâlnire te poate extenua. Asigură-te că te înconjori cu oameni care te apreciază, care te încurajează și îți permit să fii tu însuți în preajma lor. Aceștia îți vor acorda sprijinul necesar în momentele grele și se vor bucura împreună cu tine de reușitele tale. 

 

4. Alimentația

O dietă variată și echilibrată te poate ajuta să fii o persoană cu un nivel ridicat de energie și lipsită de temeri. Fructele, legumele, alimentele fermentate, precum iaurtul, murăturile, pâinea cu maia ar trebui să se regăsească printre opțiunile tale alimentare. În plus, încearcă să consumi carne roșie, sucuri de orice fel sau fast-food cât mai puțin posibil. Cu toate acestea, permite-ți să te răsfeți din când în când cu un desert sau cu mici plăceri vinovate. Este important să nu transformi respectarea regulilor dietetice într-o sursă de stres și neplăceri.  

 

5. Hobby-urile

Chiar dacă nu excelezi la desen, pictură, fotografie sau muzică, acordă-ți câteva momente săptămânal în care să te exprimi prin intermediul artelor. Lasă deoparte grijile cotidiene sau aspectele care îi stresează pe toți adulții din jurul tău și practică un hobby care îți trezește interesul. O astfel de activitate îți scade semnificativ nivelul de anxietate și te ajută să te deconectezi de la un ritm de viață alert.

 

Așadar, nu ezita să aplici aceste metode pentru a deține controlul asupra stărilor tale mentale. Vei observa efectele benefice imediat!

 

Sursa foto: shutterstock.com

 




comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
qhouse sibiu

Publica anunturi

Palatul Brukenthal Avrig

Comunicat lansare „Inovare prin informatizare la nivelul Consiliului Judetean Sibiu

Vacanta Eurotrip
info
Licitatie publica

accentmedia