Continental
Tribuna
COMUNICAT DE PRESĂ

Printr-un anunţ sec dat publicităţii, conducerea Tursib SA Sibiu ne informează că “în urma analizării posibilităţilor de optimizare a traficului” traseul de troleibuze T3 se înlocuieşte cu unul de autobuze cu nr. 51.
Precizăm că acţiunea Tursib SA Sibiu nu este legală. Pentru înfiinţarea sau modificarea unui traseu sau a unei rute este nevoie de aprobarea Consiliului Local, conform Legii nr. 92 din 19 aprilie 2007, a serviciilor de transport public local, art. 4, alin. 1, lit. c. Vom cere Instituţiei Prefectului Judeţul Sibiu să ia măsurile necesare respectării legislaţiei în vigoare de către Tursib SA, cerând reînfiinţarea urgentă a traseului T3.
    Desfiinţarea traseului de troleibuz T3 face parte dintr-un program amplu de desfiinţare a transportului electric sibian, regizat de către directorul general al Tursib SA. A fost desfiinţat cel mai rentabil traseu de troleibuz, T4, la fel întâmplându-se şi cu traseul de troleibuz T8, chiar dacă cetăţenii nu au dorit acest lucru.
    La finele anului 2007, Consiliul Local Sibiu a alocat fonduri pentru reabilitarea reţelei de contact troleibuze. Aceste fonduri puteau fi folosite pentru introducerea reţelei de troleibuz pe str. Abatorului, pentru ca troleibuzul T3 să nu circule pe sensul opus al străzii Nicolae Teclu. Aceste fonduri au fost disponibilizate (deci nu s-a dorit folosirea acestora) la propunerea Tursib SA, în luna august 2008.
    Ne aducem aminte că în anul 2005 s-a introdus o reţea de troleibuz complet nouă pe str. General Magheru şi în Piaţa Gării, pentru a fi dezafectată un an mai târziu! Fiind vorba de mijloace fixe aparţinând domeniului public, era nevoie de o Hotărâre a proprietarului (Consiliul Local Sibiu), însoţită de o fundamentare temeinică.
    În decursul ultimilor doi ani au apărut în presa sibiană o serie de articole referitoare la faptul că Tursib SA va investi în troleibuze. Realitatea ne dovedeşte contrariul.
    Masterplanul pentru transport urban, întocmit de specialişti, trasează ca direcţie de acţiune extinderea transportului electric cu troleibuze, ecologic şi economic. Acest document, ce se găseşte pe pagina noastră de internet, ne-a fost pus la dispoziţie tocmai de către colectivul de redactare a acestuia, neprimindu-l de la Primăria Sibiu deşi l-am solicitat de două ori, în scris.
    Pe această cale informăm locuitorii municipiului Sibiu că vom elabora un program etapizat de dezvoltare a transportului cu troleibuze pe care îl vom supune dezbaterii publice. După parcurgerea acestor paşi, vom demara o campanie de strângere de semnături pentru a putea iniţia o Hotărâre de Consiliu local în vederea implementării proiectului nostru. Investiţiile în transportul electric sunt finanţate integral prin fonduri europene, exemplul cel mai recent fiind cel al oraşului polonez Gdynia (prin proiectul Tellus al Uniunii Europene, aceasta finanţează extinderea, până în anul 2013 cu 33 km a reţelei de troleibuz şi înnoirea completă a parcului de vehicule electrice).
    Decredibilizarea transportului public sibian este reperul actualei conduceri a SC Tursib SA Sibiu. Achiziţionarea unor autobuze doar cu motor Euro 3, fără podea joasă prin împrumut rambursabil şi dobândă, supradimensionarea necesarului de autobuze, înfiinţarea unor trasee nerentabile (cel mai recent este cel cu nr. 201 Gară –Aeroport), modificarea şi desfiinţarea altora fără studii de trafic şi de fezabilitate, programe de circulaţie defectuoase (sunt vehicule care se dublează pe trasee comune), sunt acţiuni pe care le cunoaştem deja. În alt registru, primarul Johannis s-a implicat personal în achiziţionarea de troleibuze şi introducerea de reţea electrică modernă cu componente Siemens.
Renunţarea la numirile politice şi organizarea unui concurs pentru postul de manager al SC Tursib SA Sibiu sunt urgent necesare!


Ing. Silviu SÎNTEA,
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA
Mediaş, str. Călugăreni nr. 4, bl. 61, sc. A, ap. 7
Tel. 0744699672; Fax 0369814499 Web: www.transira.ro  e-mail: info@transira.ro



comentarii
8 comentarii

pai voi vreti sa ramana trolebuzele? se vede ca nu ati circulat niciodata cu T3-ul...pute in el de iti cade nasu...si nu ii sigur...ii plin de batrani urat mirositori si mai miroase si a cauciuc ars..si mai mult nici nu iti vine sa te asezi pe scaunele alea mizerabile....oahhhhh ce ipocriti sunteti...
auoleauuuu
12.09.2008 09:29
Ce are troleibuzul cu sarmanii batrani sau cu scaunele mizerabile? Vorbim de sisteme de transport, nu de curatenia vehicolului. Si de legalitate.
Am circulat de foarte multe ori cu T3-ul. Uita-te pe pagina de internet a ONG-ului respectiv.
T3
12.09.2008 09:51
pina acu credeam ca la tursib e doar un Popa prostu, ca acum vad ca a mai aparut unu, in persoana unui umil director tehnic, nici nu i-am retinut numele, care are acelasi scop nobil: distrugerea transportului electric si inlocuirea lui cu atuobuze care oricit EURO ar fi , tot poluante sint (in paranteza fie spus cele de la Sibiu sint Euro 3, nu cum abereaza acel directoras care degeaba e tehnic ca nici macar nu stie ce are in curte - probabil a fost poarasutat acolo din motive strict politice, sa aranjeze si el niste licitatii); cit despre desteptii care au ceva cu troleibuzele, sa mai iasa prin Europa , sa vada ca acolo transportul electric e favorizat, din motive de eficienta si poluar; sa fie ei atit de prosti incit sa nu fi observat ca autobuzul ar fi mai eficient decit orice mijloc de transport electric? sau poate la ei nu se pune problema ca motorina se poate fura, in timp ce curentul electric de la retea nu prea? sau poate sint atit de prosit incit sa nu ise dea seama ca un autobuz inseamna de fapt licitatii de achizitionare mai dese, stiut fiind ca durata lui de viata e cam jumatate cit a unui troleibuz si o treime din a unui tramvai? e trist insa ca avem o turma de bizoni gata sa creada toate aberatiile spuse de niste politruci care isi urmaresc doar interesele personale, si nu pe ale locuitorilor pe care ii mint prin diverse declaratii in presa; asa este si declaratia ca autobuzul se descurca mai bine in zone aglomerate; in Occident solutia a fost sa se creeze benzi pentru transportul public, la noi din contra, se pretinde ca se urmareste unt rafic eficient in timp ce in realitate se favorizeaza cit se poate autoturismul personal , chiar cu pretul distrugerii retlei de transport public; dar oricum asta nu va mai putea dura mult, aceeasi greseala a facut Europa de vest in anii 50-60, insa in mai putin de 10 ani au constata ca oricite strazi ar face si oricit de largi sint toate pline de automobile si traficul e din ce in ce mai lent si aglomerat; asa ca au realizat ca solutia este un transport public eficient, nepoluant si nu favorizarea transportului idividual; la noi insa se pare ca edilii sint preocupati doar de bizonii care stiu sa stea doar cu c... in maisna toata ziua; trebuie sa afle o veste proasta acesti bizno, oricte investitii se vor face pentru strazi, nu vor reusi sa mearga mai repede atit timp cit numarul lor este in crestere si cit timp multi considera josnic sa folsoeasca transportul public; degeaba au iesit din tara unii bizno, ca nu au ionteles nimic din ce se intimpla prin Europa din pacate
Valentin Stan
12.09.2008 10:40
prietene, ce te face sa crezi ca in autobuzul 51 nu va puti? si acum sincer te iei de publicul calator, adica sa inteleg ca i batran si nespalat.sincer acelasi public va circula si pe linia 51.hai sa ti mai spun ceva: scaunele din troleibuz sunt superioare celor din toate autobuzele tursib! la fel se poate spune despre caldura din acestea!cu toate astea cele mai noi troleibze au 28 de ani nu 28 de luni precum autobuzele!!!
T4barat
12.09.2008 10:43
sa mearga cineva la capat de linie la autobuzul 11mai spre seara si sa vedeti cat se poate fura din motorina.tin minte ca intr-o seara era foarte aglomerat in sibiu,coada pana la aeroport din cauza montarii unui semafor si 11 nu mai pleca desi erau trei autobuze la continental,toate 11,si soferii se injurau f urat ca nu voiau sa plece nici unul.intre 2 autobuze era o masina parcata si un bidon de metal.am fost scarbita de tot.cat cuprinde t3 nici eu nu vreau sa se desfinteze iar cat despre batranii care miros f urat nu pot sa imi aduc aminte decat ca eram gravida si tb sa merg la lucru si ma dadeam jos dupa trei statii ca simteam voma in gat.peste tot ei sunt nu numai pe t3 ci pe toate autobuzele.am inteles ca fac economie la apa...dar totusi sa nu poata nimeni sa stea lg tine?rusine.va rog faceti ceva sa nu se desfinteze t3 dat autobuzul gara-aeroport nu isi are rostul.
11
12.09.2008 11:58
Se pare ca unii vorbesc fara sa stie!Normalllll ca se pledeaza pentru troleibuze deoarece sunt NEPOLUANTE si inca cate calitati poate sa aiba!
bb
12.09.2008 12:47
Din pacate Johannis nu mai arunca un ochi sa vada ce face Popa prostu! E trist ca il tine pe acel incompetent cu toata clica lui acolo! Sa nu uite ca lumea la votat si dintr un alt motiv: ca este tanar! sa ia aminte si sa puna un om cu initiativa care poate vedea si avantajele troleibuzului! sau oare e johannis chiar asa convins ca nu e bun????
VOTEZ PT PASTRAREA TROLEIBUZELOR!!!!Faceti ceva! Supuneti la vot, cereti ajutor presei pt a se face un sondaj! sunt increzator ca se poate face ceva in bine
xulescu
12.09.2008 14:08
Jos cu Popa!!!Alte tari ca Elvetia incearca sa inlociuasca toate autobuzele cu troleibuze ,la noi se intampla invers!Numa poluare!Trebuie facut ceva...cu ajutorul presei,cu ajutorul unor semnaturi!


Salvati troleibuzele din Sibiu!!!!
bb
12.09.2008 15:46
Din aceeasi categorie
Muzeul Brukenthal

ULBS

Vacanta Eurotrip
info
Apa Canal
Publica anunturi
Licitatie publica

accentmedia