Tribuna
Raluca Turcan
Ca la Sibiu. Să înghesui traficul şi apoi să te plângi că traficul e înghesuit
Dumitru CHISELIŢĂ
7324 vizualizari
Ca la Sibiu. Să înghesui traficul şi apoi să te plângi că traficul e înghesuit
© Dumitru CHISELIŢĂ

Sibiul este oraşul paradoxal care are căi de comunicaţie bune, dar care sunt extrem de înghesuite. Mai e oraşul în care cartierele lui noi nu sunt în oraş ci în alte localităţi, dar care este sufocat în trafic de maşinile celor din cartierele nu sunt în Sibiu. Sibiul mai este şi oraşul veşnicilor nemulţumiţi pe patru roţi care, oricât ar primi, vor tot mai mult.

Dacă te iei după ei, Sibiul este varză ca infrastructură rutieră, doar pentru că unii au obsesia de a se da cu maşina ori e nevoie, ori nu. Traficul nu mai are ore de vârf, că ore de vârf sunt de dimineaţa până seara. Şi nu ne referim aici la cei care merg-vin cu maşina proprie la şi de la serviciu sau la vehiculele de (la) serviciu. Nu, Sibiul nu e varză ca infrastructură, are doar infrastructura foarte suprasolicitată de câţi pretind că au necesităţi urgente care trebuiesc satisfăcute doar la volan. 
Mulţi mai şi cer lărgirea benzilor carosabile, că nu mai au loc ei de ei. Ar trebui demolat tot oraşul şi remodelat doar cu drum, parcări "propietate", benzi de depăşire şi staţii de alimentare, iar locuinţele să fie în subteran, ca să nu le deranjeze pe maiestăţile cu volanul în stânga şi smartfonul în dreapta.  

Ia staţi, sâ zicem, un sfert de oră pe trotuar, la o margine de arteră circulată, în jurul amiezii, şi număraţi maşinile care chiar au treabă versus cele care umblă doar aşa. Vedeţi câte maşini de serviciu, incluzând aici de la taxiuri şi Bolt-Uberuri autobuze - furgonete până la basculante şi excavatioare, circulă comparativ cu cele cu o persoană la volan. 
Eu am făcut asta. Joi, la oră de ne-vârf, aproximativ 35 de minute, între orele 12:55 şi 13:30. Cu posibilităţi mari să-mi fi scăpat multe dintre ele. Am numărat doar maşinile cu o singură persoană la volan. Pe distanţa Bd. Victoriei – p. Unirii, cl. Dumbrăvii, p. A. Vlaicu şi md. Mihai Viteazu. Mi-au ieşit nu mai puţin de 201 maşini cu un conducător auto. Cele mai multe: pe Mihai Viteazu. Cel puţin jumătate erau tineri care mergeau doar ca să meargă, sau posesori de maşini de fiţe. 
Şi e a nuştiucâta oară când te întrebi unde lucrează cei care se plimbîă aşa zilnic prin trafic, că de ar fi undeva la program, nu prea pot să zbude cum au chef. 
Aşa că poate Primăria să facă miliarde de piste de biciclete, că la Sibiu traficul va fi tot ăla. Pentru că nu le poţi scoate volanul din cap. Iar Sibiul e oraşul în care înghesui traficul şi apoi să te plângi că traficul e înghesuit.





comentarii
23 comentarii

Poate sunt proletari din zona vest. Chiar dacă unii au studii superioare tot angajați sunt. După ce vor primi un spitz în k...r sa vezi cum merg cu tursibu' ca nema bani de masina
04.10.2024 17:55
In sfarsit un articol foarte bine scris, pentru ca este scurt , la obect si logic.
Stefan
04.10.2024 23:25
Sibienii stau f.bine la masini.Nu am vazut om instarit sau patron sa conduca masini sub clasa BMW X5 ,iar majoritatea au masini nu mai vechi de 10 ani.Asa ca nu e de mirare ca toti conduc masina si ca sa cumpre o paine sau o cafea de unde se prepara bine.E un standard de civilizatie ridicat raportat la individ sau familie ,dar la sosele si cale ferata santem cu ninim 50 ani in urma Germaniei - spre exemplu.Asta este- RABDARE si TUTUN.
Jim
05.10.2024 01:17
Articol pentru acum 20 de ani, superprimaria trebuie sa se adapteze noilor conditii deoarece ia impozit pe masini dar altceva nu face, numai ca trebuie solutii date de oameni capabili si cu efecte bune si in viitor
05.10.2024 09:53
Tovarasul Chiselita primeste ordin si loveste din nou in libertatea aia nenorocita in care oamenii au masini si au dreptul sa le si conduca. Unde sunt vremurile bune de demult, tovarase, cand masinile circulau o duminica numerele cu sot si una cele fara sot? Unde sunt vremurile bune cand benzina era pe cartela si iti ajungea exact de la benzinarie pana acasa? E-hei, ce vremuri bune erau, nu-i asa, tovarase? Toti eram perpedes sau cu bicicleta. Ce bine era pentru natura si pentru sanatatea oamenilor. Au venit capitalistii astia nenorociti si i-au lasat pe oameni sa isi cumpere masini. Le dau si benzina la discretie, ii lasa sa circule cand vor ei, groaznice vremuri traim.

Dar scoate bastonul tovarase Chiselita, si invata-i minte pe astia care indraznesc sa mearga singuri in masina, auzi tu ce tupeu, la ore care nu sunt regulamentare. Spune-le tu, tovarase, cand este nevoie cu adevarat de masina si cand nu este. Intre ce ore au voie cu masina si cand este permis doar cu trotineta sau pe jos.

Doamne fereste ce articole de Scanteia Tineretului. Comunistii astia sadea, ca tine, nu se mai vindeca pe veci. Nu facem parcari, ca nu vor sefii progresisti, dar impunem restrictii la masini, ore de circulatie si ore cand doar tovarasul Chiselita are voie sa conduca, singur pe strada, sa nu se supere. Bravo tovarase.
Eu, sibianul
05.10.2024 10:15
Este rtegretabil ca unii sunt atat de prosti incat nu au inteles continutul articolului! Bine ca au acum masina si benzina.
Cititescu
05.10.2024 12:21
Nu ințeleg cum și-a dat seama autorul cine se "dă" cu masina și cine chiar are treabă, dar pe lânga faptul ca e înghesuiala pe străzi mai avem și problema stabilirii priorităților de catre primărie. Un exemplu ar fi traseul Str. Oltului-str. Anina. De când s-a modernizat str. Viitorului (pe sub podul de cale ferată) traficul spe cartierele Lazaret, Gusterița se face pe aceste două străzi pe care sunt instalate două stopuri la intersectiile cu strazile Ioan Pop Banateanu si Teilor. Deși pe cele două străzi circulă sub 1% din nr. de mașini care trec pe Oltului și Anina, prioritate de trecere au cei ce vin de pe Teilor si I.P.B. La orele de vârf (14-19) se pot vedea sute de mașini care opresc la cele doua semnale STOP pentru a acorda prioritate la ..."nimeni". Mai mult strada Teilor -drum cu prioritate- are, înainte de intersectia cu Anina, o denivelare pentru reducerea vitezei, așa ca și cei ce vin de pe Teilor trebuie să reduca viteza, ceea ce mărește nivelul de poluare.
p
05.10.2024 12:47
Să fim obiectivi. Degeaba ai străzi, dacă le îngustezi până la o bandă pe sens sau le faci cu sens unic, cum e cazul cu Calea Dumbrăvii, doar ca să te fălești că ești "european sadea" și faci benzi pentru biciclete pe lângă borduri. Nu mai zic de mutarea traficului spre cimitir, Dumbrava și Păltiniș, pe o stradă îngustă cum este O. Goga, doar pentru ca o persoană, știm noi care, poveste veche, să se răzbune pe câțiva locatari mai "speciali" de pe acolo și asta doar "fiindcă poate". Încă ! Câți sibieni se deplasează pe aceste străzi cu bicicleta ? Aproape nici unul în interes de muncă sau ceva asemenea. Sibienii sunt cetățeni civilizați, cu standard de viață "bunicel" și merg la serviciu sau se plimbă doar de plăcere prin oraș, numai cu automobilul, cu puține excepții. Sibienilor le place să "se dea" cu "bitza" în special pe Aleea Eminescu, transformată în mod abuziv acum mai bine de 20 de ani, în pistă de biciclete de, de către aceeași persoană importantă. Mărturisesc că la vremea respectivă nu făcusem legătura între decăderea lui Eminescu și ascensiunea lui Bruckenthall. Poate că nu e vârstnic, tânăr sau mamă cu copii care să se fi aflat în situația de a fi jigniți, plinbându-se pe alei, de către această specie nouă, biciclistul posesor de pistă specială europeană, de parcă n-ar fi de ajuns drumul Rășinarilor, Poplăcii, Cisnădioarei etc. pe cate să-și reverse surplusul de "efort al intelectului". Avem de toate la Sibiu, mai puțin creier este adevărat, ca să scăpăm de "năpasta care ne păstorește" din 2000 încoace. Mă opresc aci...Să auzim numai de bine !
Ioan branga
05.10.2024 17:41
E regretabil ca unii sunt atat de destepti incat reusesc sa inventeze democratii originale marca Iliescu, la fiecare problema aparuta. Cum sa spui dom'ne ca oamenii circula cu masina fara motiv si de aia este traficul infernal? Este de vina omul ca isi foloseste proprietatea dupa bunul plac? Este ca si cum ai spune ca este inghesuiala la plata facturilor pentru ca oamenii au venit cu gecile de iarna pe ei, desi nu era cazul, ca puteau veni si intr-o bluza mai subtire. Ati inebunit la cap? Cine stabileste cu ce se imbraca omul sau cu ce circula el? Statul? Administratia? Domnul Chiselita? Cine are treaba cu cei care la anumita ora "nu sunt la lucru"? Ce cauta ei cu masina la plimbare pe strada cand ar fi trebuit sa fie la program? Ce minte bolsevica poate gandi in felul asta? Cine are treaba cu programul meu sau al altui om? Cei care credeti ca asa ceva este normal, va rog sa ii trimiteti domunului Chiselita spre aprobare programul dumneavoastra de saptamana viitoare si apoi saptamanal, intentia de a calatori cu masina. Incredibil...

Insa de fapt masina nici nu e proprietate, ca e cu chirie, plateste omul pe masina in fiecare an o chirie la care ii spune "impozit". Comunistii vor sa existe proprietate privata doar cu numele, dar in realitate sa dispuna ei de aceasta, nu proprietarul, pardon, chiriasul. Treburile astea cu proprietatea, insa, sunt prea complicate, daca lucruri elementare de civilizatie si viata libera sunt considerate anormale, nu ma astept sa priceapa comunistii si comustoizii notiuni despre proprietate.

De ani buni de cand au hotarat globalistii de la World Economic Forum, ca oamenii nu mai trebuie sa circule cu masina, Primaria Sibiu si nu numai, face in mod intentionat viata grea soferilor.
Desfiinteaza parcari, elimina linii intregi de circulatie si le transforma in piste de biciclete, autorizeaza constructii fara necesarul de locuri de parcare etc, etc. etc.

Iar "desteptii" progresisti, in cel mai pur mod bolsevic, vor sa schimbe comportamentul oamenilor, obligatoriu, prin lege, inchizand strazile si facandu-le pietonale, restrangand drepturile oamenilor, in loc sa solicite administratiei sa isi faca treaba in slujba majoritatii si sa ia masuri pentru adaptarea la volumul crescut de masini. Solutii sunt, insa NU SE DORESTE adoptarea lor.

E greu cu ideea de libertate si cu ideea ca omul nu este sclavul sau animalul administratiei sau al statului. Este greu de priceput ca alesii ar trebui sa fie de fapt in slujba alegatorilor, sa caute si sa execute dorintele alegatorilor. Dupa atatia ani de la comunism si inca nu stim ce inseamna om liber. Nu cunoastem rolul statului si al administratiei si umblam ca lingaii cu caciula in mana in fata conducerii cand de fapt ar trebui sa fie exact pe dos.

Dupa numarul de soferi, cu siguranta acestia sunt o cvasi-majoritate si isi doresc parcari si reglementari normale in trafic, nu piste de biciclete sezoniere care costa cat o autostrada. Vrei sa te dai cu bicicleta, te duci in parc, unde trebuie sa fie amenjat, si te dai cat vrei. Nu incurci un oras intreg pentru ca tu vrei sa mergi la ora de varf pe strada, cu trotineta.
Insa este adevarat, nu traim intr-o democratie, ci intr-o dictatura mascata sub forma democratiei, iar administratia indeplineste ordinele venite de la minoritati de tot felul, batandu-si joc de majoritate.

Este complicat pentru cei cu mentalitate comunista sa priceapa ca administratia este acolo pentru a rezolva problemele in favoarea majoritatii, cautand solutii reale la problema traficului rutier. Evident cand administratia nu numai ca nu cauta solutii ci in mod intentionat ingreuneaza traficul pentru a promova agenda progresista, problema este la conducerea politica.

Este regretabil si faptul ca sunt angajati ziaristi mercenari care sa promoveze agenda progresista a administratiei. Bineinteles ca trebuie sa manance si ei o paine, dar este extrem de dezamagitor. Imoralitatea adusa la rang de virtute. Despre prostia cetatenilor imbibati de comunism, nu mai spun nimic. Mi-e scarba.
Eu, sibianul
05.10.2024 18:20
Ce sa scrie si boul semidoct de Chisalita? Pai sa scrie despre cum sa loveasca statul in drepturile cetatenilor la mobilitate, la proprietate etc!! Gavrea, cat dracu il mai ti pe neterminatul asta de Chisalita pe statul de plata! Nataraul asta e comunist pana in varful unghiilor lui murdare !
Articol cu autor semidoct!
05.10.2024 18:44
Afara ploua ,si toti ce comenteaza aici, se fac ca este senin.
Chisalita pe care il imjurati tot timpul a avut o nedumerira legitima.
In zi de lucru la ora 13.30., omul a numarat sute de tineri , singuri la volan care se dadeau cu masina pe bulevardele Sibiului.
Chiar asa de mare este somajul ?
Alex
05.10.2024 23:40
No dac-ai făcut credit de mașină, stai în ea în aglomerație și aburi de benzină, că nu dărâmăm nici case nici blocuri să lărgim șoseaua, Și nici parcări, că orașul e pentru oameni, nu pentru mașini
@tu, valceanul
06.10.2024 06:24
Da ce-or sărit bovinele sudiste cu coșciuge 2.0 tdi să posteze . Păi n-aveți loc unul de altul, bovinelor. Nu vreți să plătiți impozite? Păi făcețivă străzi singuri, că toți sunteți specialiști în asfaltări și pus canale la nivel. Sau luați-o toți la vale, de undea-ți vent, și conduceți acolo, în libertatea mobilității, și s-a rezolvat cu traficul.
Erlkoenig
06.10.2024 06:36
Daca e sa privim fenomenul în evoluție, măcar în ultimii 30 de ani, e evident și era de așteptat ca traficul auto sa creasca! De facau , s-au făcut unele lucruri, s-au lărgit strazi, s-au asfaltat, s-au introdus semnalizatoare auto sensuri unice, giratorii etc! Deocamdata Sibiul nu se confrunta cu traficul aglomerat specific marilor orașe, circulația e relativ fluenta , cu excepția a câteva ore pe zi în anumite zone! Poate fi și mult mai rău, probabil asta se va întâmpla în viitor, iar solutile, dacă exista vor fi tot mai puține și întotdeauna deranjante pentru conducătorii auto!
Horia Hotaran
06.10.2024 14:30
Locuiesc în Zonă Trei Stejari în apropiere de strada Pictor Brana din Selimbar într-o după amiază după ora 18 am numărat împreună cu nepoțica 150 de autoturisme care se duceau sau venerau din spre Selimbar într-un interval de 30 minute și cum scrie în articolul majoritatea mașinilor erau doar cu persoana. În orele dimineții este dezastru abia poți să treci de pe o parte pe alta a străzii.
06.10.2024 14:37
Cica orasul este pentru oameni. Pedofilul Erlkoenig, ala care nu stie nici pentru ce este curul, folosindu-l la perversiuni anale, vrea sa ne explice pentru ce este facut orasul. Hai mars ma de aici.
@ Erlkoenig
06.10.2024 14:49
Va rog frumos , cei care nu sunteți mulțumiți de acest oraș, sa va mutați in alta metropola, gen Vâlcea, Mediaș, Făgăraș, Alba.
Acolo nu exista asemenea probleme generate de trafic, aglomerație, chirii mari, preturi crescute, turism exagerat...
In Sibiu o chirie e +250euro, un covrig e 3 lei, o pizza e 60 lei, o camera + 350lei / noapte...
In alte metropole e alte preturi...
Mult mai ieftin...
Nu sunteți obligați sa locuiți în Sibiu...
Asa cum nu sunteți obligați sa veniți în Sibiu, sa lucrați la marile companii ,sa plătiți chirie la un apartament din Sibiu pentru o persoana și sa locuiți 5 persoane, apoi sa plătiți taxele pentru 1 persoana, gunoiul pentru 1 persoana, impozit pe mașinile personale ( înmatriculate pe DJ, VL, OT, BV, AB, HD, ETC...) și sa poluati și sa ingreunati traficul la ardelenii ăștia care nu știu cum vine treaba.....
Mergeți în.....
Iulian
06.10.2024 18:44
În timpul Pandemiei era permis să mergem cu mijloace de transport în comun sau autoturisme la serviciu, la magazine alimentare, la activități agricole, îngrijire rude, etc și ȘOSELELE (CAROSABILELE) ERAU LIBERE, ERAU FOARTE PUȚINE VEHICULE CARE CIRCULAU.
După Pandemie, drumurile au devenit din nou foarte aglomerate zilnic. Unde or merge toți acești oameni în afară de serviciu și cumpărat mâncare?
Maria
06.10.2024 21:24
Orasul este si pentru oameni si pentru masini dar doar pentru sibieni nu si pentru altii, asa ca astia din (VL) Oltenia mergeti la voi pentru ca nu trebuie sa suportam olteni in Sibiu.
Fara olteni in Sibiu.
06.10.2024 22:08
@14:49 atâta poți, femeie cu barbă? Să zici de alții ce faci tu curozeta ta?
Erlkoenig
06.10.2024 23:25
Conchita Erlkoenig Wurst, nebuna mica, lasa prostiile. Doar ai candidat pe listele USR la categoria "Femei cu crenvursti". Asuma-ti identitatea pe fata, nu o ascunde pe la spate. Doar faci campanie pentru Cibu, Clotilde si Lasconi, barbatii USR-ului. Mai cu tupeu, spurcaciune, mai cu tupeu.
@ Erlkoenig
07.10.2024 07:50
Articol de " ciocolata " !
Autorul - are ciuda , ura și dispreț pentru ca în sfârșit și noi romanii au prosperat cat de cat ! Mașină nu i un moft ! E o necesitate așa cum e telefonul - notebook ul , etc !
Prea multe reguli , interdicții , etc ! Acestea încurcă și mai mult traficul ! Nu avem mai multe mașini la 1000 de locuitori decât alte state … !
Cineva avea dreptate - au investit aiurea în piste de biciclete … pentru cei câțiva 2/3 pe oră care le folosesc ! O porcărie Bruxelleza ! Noi nu avem tradiție în așa ceva …
Păcat de oraș - ca e gestionat de o mână de …????
Cris
11.10.2024 16:22
Ferentari Trebuie Să Dispară Definitiv Din România, Nu Credeți Oare, Deoarece S-a Săturat România De Țigani, Țigănci, Maghiari, Germani, Nu Credeți Oare, Spre Exemplu:

https://youtu.be/r7bR18nQYF0?si=OETpPP36OEc3zxlo


https://youtu.be/ggzD2s1ZVMc?si=u6Uk-Ndj24KRu13n


https://youtu.be/GVnCfgl0PpU?si=9lMXIjBoqhr-mdUo



Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.
Eori
10.11.2024 11:55
Din aceeasi categorie
Tribuna

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Licitatie publica