Tribuna
SEVIS
Anvelope care te ajută să-ți continui drumul... chiar și după ce au fost perforate
Anvelope care te ajută să-ți continui drumul... chiar și după ce au fost perforate

Dacă ați întârziat vreodată la o întâlnire  din cauza unei pene de cauciuc, știți deja cât de frustrant poate fi.

Dacă ați schimbat vreodată o anvelopă stricata în ploaie, după lăsarea întunericului sau pe marginea unei autostrăzi aglomerate, știți deja cât de înspăimântător poate fi. Deci, în timp ce ne bucurăm de libertatea pe care o oferă vehiculele noastre, este uimitor cât de repede dispare acea libertate atunci când o anvelopă face pană.

 

De la începuturile automobilului, anvelopele au jucat un rol important în determinarea confortului și siguranței generale a unui vehicul. Cu toate acestea, există puține produse expuse pericolului mai des ca anvelopele noastre pe drumurile pe care le parcurg zi de zi.

Și în timp ce eforturile continue de cercetare și dezvoltare ale producătorilor de anvelope au îmbunătățit durabilitatea și longevitatea anvelopelor, abia recent (de aproximativ 1-12 ani) au dezvoltat anvelope care pot menține temporar mobilitatea vehiculului folosind tehnologii avansate și roți de schimb.

 

Anvelopele nu suportă greutatea vehiculelor noastre, ci aerul din interior. Există trei elemente de bază care determină capacitatea de încărcare a unei anvelope: dimensiunea camerei de aer formate între anvelopă și roată, rezistența oferită de construcția anvelopei pentru a menține presiunea aerului și cantitatea de presiune a aerului de fapt în anvelopă.

 

Cele mai multe pene de cauciuc sunt rezultatul unor scurgeri lente care trec neobservate și permit presiunii aerului anvelopei să scape în timp. Prin urmare, monitorizarea presiunii aerului din anvelope în timp real ne ajută la jumătatea drumului. Dacă am avea anvelope care ar putea menține mobilitatea temporară a vehiculului chiar și după pierderea aerului, am fi aproape invincibili.

 

Astăzi există trei tehnologii utilizate ca echipare originala pe vehicule pentru a ajuta la menținerea mobilității vehiculului atunci când o anvelopă este perforată. Sunt anvelope autosigilante, anvelope autoportante și anvelope susținute de un sistem auxiliary. Explicăm pe larg mai jos cele 3 tehnologii folosite și vom oferi și câteva exemple de produse.

 

 

Autosigilare sau autovulcanizare

Anvelopele autosigilante sunt proiectate pentru a fixa majoritatea puncțiilor zonei benzii de rulare instantaneu și permanent. Aceste anvelope au o construcție standard, cu excepția unei căptușeli suplimentare în interiorul anvelopei sub zona benzii de rulare, acoperită cu un material de etanșare pentru perforare care poate etanșa permanent cele mai multe perforări de cuie, șuruburi sau șuruburi cu diametrul de până 5-7 mm. Aceste anvelope asigură mai întâi o etanșare în jurul obiectului atunci când anvelopa este perforată și apoi completează gaura din banda de rulare atunci când obiectul este îndepărtat. Deoarece aceste anvelope sunt concepute pentru a sigila anvelopa imediat după ce au fost găurite, majoritatea șoferilor nici măcar nu vor ști că au avut o perforare. Prin urmare, anvelopele autosigilante nu necesită un sistem de avertizare cu presiune redusă a aerului.

 

Exemplu: Continental ContiSeal vezi video aici : https://www.youtube.com/watch?v=U4UyY0g1jDY

 

Auto-susținere

Anvelopele autoportante au o construcție internă mai rigidă, capabilă să suporte temporar greutatea vehiculului, chiar și după ce anvelopa a pierdut toată presiunea aerului. Pentru a oferi capacitatea de „autosusținere”, aceste anvelope beneficiază de inserții de cauciuc/textile și cord lângă sau între straturile de cablu rezistent la căldură în pereții laterali pentru a preveni ruperea cablurilor de armare în cazul pierderii presiunii aerului. De asemenea, au margini speciale care permit ca anvelopa să se prindă ferm de jantă, chiar și în cazul pierderii complete a aerului din interior. Deoarece anvelopele autoportante sunt atât de bune la mascarea simptomelor tradiționale de pierdere a aerului care însoțesc o pană de cauciuc, acestea necesită un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope pentru a alerta șoferul că a pierdut presiunea aerului. Fără un astfel de sistem, șoferul nu poate observa subinflarea și poate provoca din greșeală daune suplimentare, neumflând sau reparând anvelopa cu prima ocazie. De obicei, anvelopele autoportante mențin mobilitatea vehiculului pe o distanță de până la 50-70 km, la o viteza maximă de aproximativ 50 km/h.

 

Exemple si nume de tehnologii:  Bridgestone RFT (Run-Flat Tire), Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology) și ROF (Run-On-Flat), Firestone RFT (Run-Flat Tire), Goodyear EMT (Extended Mobility Technology) și ROF (Run -On-Flat), Kumho XRP, Michelin ZP (Zero Pressure), Pirelli RFT (Run-Flat Technology) și Yokohama Run-Flat și ZPS (Zero Pressure System).

Detalii video aici : https://www.youtube.com/watch?v=CUKeg0C4G_8&t=299s

 

 

Sisteme auxiliare suportate Run-Flat

În aceste sisteme banda de rulare a anvelopei eventual dezumflate se sprijină pe un inel de sprijin atașat la janta atunci când anvelopa își pierde presiunea. Avantajul acestui tip de sistem este că va ocupa cea mai mare parte a sarcinii mecanice de a oferi capacitatea de rulare pe roată (care de obicei nu se uzează sau nu trebuie înlocuită) și minimizează responsabilitatea anvelopei (care se uzează periodic și necesită înlocuire). În plus, sistemele de sprijin auxiliare promit o calitate mai bună a mersului, deoarece rigiditatea peretelui lateral poate fi echivalentă cu anvelopele standard de astăzi. Dezavantajul sistemelor auxiliare suportate este că roțile lor unice nu vor accepta anvelope standard și că volumul lor mai scăzut va scumpi acest tip de sistem.

 

Exemplu: roțile și anvelopele Michelin PAX System

 

Cea mai variata selectie de anvelope runflat o gasiti pe www.e-pneu.ro






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Noua ne pasa

publicare anunturi

Somarest

PORTAL MEDICAL

Comunicat_de_Presa_benef-finali-Amador-Concept

Comunicat de presa Jujube Atelier

COMUNICAT DE PRESA

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
Licitatie publica

accentmedia