Continental
Tribuna
6 filme se „bat” pentru Marele Premiu al Festivalului de Film al Europei Centrale de la Mediaş
Vasile ANTIPA
1941 vizualizari
6 filme se „bat” pentru Marele Premiu al Festivalului de Film al Europei Centrale de la Mediaş

Festivalul Internaţional de Film al Europei Centrale va debuta luni, 5 septembrie, la Mediaş.  Filmele premiate în cele şase ţări  partici­pante  vor concura pentru cele cinci premii, respectiv premiul pentru regie, premiul pentru imagine, premiul pentru interpretare, pre­miul publicului şi marele premiu al festivalului.
Iată şi titlurile filmelor şi o scurtă descriere a peliculelor aflate în competiţie.

Biblioteca Pascal (Bibliotheque  Pascal)
Ungaria, 2010
Regia: Szabolcs Hajdu

Mona Paparu îşi creşte singură fetiţa în vârstă de trei ani. O călă­torie în străinătate o sileşte să-şi lase fiica în grija mătuşii. Direcţia Generală de Protecţie a Copilului intervine şi ia copilul în custodie. Atunci când Mona se întoarce acasă trebuie să apară în faţa unui reprezentant al DGPC pentru a declara cum şi-a petrecut timpul în străinătate. Filmul este povestea călătoriei, a iubirii şi a vieţii pe care a dus-o în Europa de Vest... aşa cum a văzut-o Mona Paparu.

Eu când vreau să fluier, fluier
România, 2010
Regia: Florin Şerban

Silviu mai are doar cinci zile până la eliberarea din penitenciarul de minori. Dar cinci zile devin o eternitate atunci când mama lui se întoarce să-l ia pe fratele mai mic cu ea, frate pe care el l-a crescut ca pe un fiu. Totodată, Silviu se îndrăgosteşte de o studentă fru­moasă la Sociologie, venită în practică la penitenciar. Copleşit de emoţii şi presat de timp, Silviu închide ochii… Libertatea, vântul, drumul, primul sărut. Din acest moment i se poate întâmpla orice.

Poate în altă viaţă (Vielleicht in einem anderen Leben)
Austria, 2010,
Regia: Elisabeth Scharang

Aprilie 1945 – În ultimele zile ale celui de-al Doilea Război Mondial, un grup de 20 de evrei unguri stau într-un hambar aflat la marginea unui sătuc. Marşul lor a fost întrerupt deoarece structura de comandă a SS-ului nu mai funcţionează. În ciuda situaţiei sale, prizonierul Lou Gandolf, un cântăreţ de operă din Budapesta, decide să îi convingă pe ceilalţi prizonieri să repete opereta „Wiener Blut” pentru o reprezentaţie privată, în hambar. Scopul său este să trezească simpatia ţărăncii Traudl Fasching, proprietara hambarului. Pentru soţii Traudl şi Stefan Fasching, întâlnirea cu aceşti condamnaţi este o şansă de a-şi reface căsătoria.

Strânsoarea (Pouta)
Cehia, 2010
Regia: Radim Spacek

Cehoslovacia, 1982. Regimul totalitar este invincibil. Antonin, un membru al poliţiei secrete, este plin de o furie surdă şi totul în jur - serviciul şi viaţa de familie - îl epuizează şi îl plictiseşte. Devine obsedat de Klara, o fată pe care nu are nicio şansă s-o câştige. Lupta lui Antonin pentru a o avea doar pentru el îl va întoarce nu doar împotriva inamicilor regimului, ci şi împotriva propriilor tovarăşi şi a sistemului pe care îl protejează.

Suflet împăcat (Pokoj v duši)
Slovacia, 2009
Regia: Vladimír Balko

Tono se întoarce acasă de la închisoarea în care şi-a petrecut ultimii cinci ani pentru furt de lemne. La sosirea în satul natal, Čierny Hron, acesta constată că totul s-a schimbat: el şi soţia sa sunt doi străini, fiul de cinci ani de-abia îl mai cunoaşte şi nu-şi poate găsi nimic de lucru, deoarece nimeni nu vrea să angajeze un hoţ. Dar Tono nu vrea să-şi câştige traiul din furt, aşa cum făcuse pe vremuri. Rămâne până şi fără „prietenul” său apropiat, Štefan, un influent om de afaceri local, a cărui putere în regiune este în plină creştere.
Prietenii săi din copilărie, preotul catolic Marek şi omul de afaceri Peter, îşi dau silinţa să îl ajute pe Tono să găsească drumul către viaţa normală. Din nefericire, aceştia au propriile greutăţi de înfruntat, greutăţile unor bărbaţi trecuţi de 40 de ani, şi trebuie să reziste cum pot mai bine atunci când imaginea pe care şi-au făcut-o despre viaţă este confruntată cu realitatea dură. Tono se simte singur şi caută cu disperare o soluţie.
Această poveste captivantă, filmată într-un decor de munte puţin atins de mâna omului, aduce în prim-plan fenomenele tipice zonei centrale a Slovaciei: familii patriarhale, braconieri, discri­minare rasială şi furtul de lemne. Trăsăturile societăţii sunt date de tradiţia puternică a familiei, cre­dinţei, prieteniei şi dragostei. Cine ar fi crezut că această poveste poate avea loc în secolul al XIX-lea, în inima Europei, la doar 50 de kilometri de reşedinţa regională.

Trandafiraş (Różyczka)
Polonia 2010
Regia: Jan Kidawa-Błoński

Un scriitor cunoscut (Andrzej Seweryn) are o aventură cu o femeie frumoasă, dar mult mai tânără decât el (Magdalena Boczarska). În ciuda scandalului provocat de diferenţa de vârstă, avere şi poziţie socială, acesta se căsătoreşte cu frumoasa „fată de nicăieri”. Orbit de propriile sentimente, scriitorul nu îşi dă seama că relaţia lor nu este o coincidenţă şi că noua sa soţie are o aventură secretă cu un alt bărbat (Robert Więckiewicz). Între Kamila şi Roman există o legătură de dragoste dublată de o conspiraţie secretă, iar ea nu ezită să îi furnizeze informaţii care să îl discrediteze pe soţul său. Fascinaţia erotică iniţială a Kamilei pentru amantul ei se transformă în dragoste, cu toate că tânăra ştie foarte bine că pentru Roman ea este doar un pion într-un joc organizat de serviciile secrete. Filmul se bazează pe evenimente



comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Muzeul Brukenthal

Publica anunturi

Vacanta Eurotrip
info
Apa Canal
Licitatie publica

accentmedia