Tribuna
20 de Motive Pentru Care Afacerea ta are Nevoie de Optimizare SEO
20 de Motive Pentru Care Afacerea ta are Nevoie de Optimizare SEO

Când vine vorba despre marketingul digital, mulți antreprenori încă se orientează doar spre promovarea plătită, prin campanii pe Google Ads sau pe Facebook întrucât consideră că doar acestea le pot aduce rezultatele dorite. Ei bine, optimizarea SEO ar trebui să facă parte din mixul de marketing pentru a obține rezultate de succes pe termen lung, nu doar atât timp cât rulează campaniile plătite. 

 

Dacă ai nevoie de motive în plus pentru a apela la o agenție de marketing digital, unde specialiștii SEO să se ocupe de promovarea afacerii tale de la A la Z, citește în continuare 20 dintre principalele beneficii pe care optimizarea unui magazin online pentru motorul de căutare ți le va aduce.

 

#1. Căutarea organică este sursa principală de trafic pe site

Traficul organic venit pe site din Google reprezintă, în cele mai multe cazuri, sursa principală de trafic. Pe termen lung, acest lucru poate însemna mai multe vânzări și un grad crescut de brand awareness.

#2. SEO construiește încredere și credibilitate

Dacă site-ul tău se află printre primele rezultate organice din SERP (Search Engine Results Page), acest lucru poate semnala utilizatorilor că site-ul este unul credibil, în care ei pot avea încredere că oferă servicii sau produse de calitate. 

#3. SEO este cel mai bun mod de a înțelege vocea consumatorului

Prin vocea consumatorului ne referim la modalitatea de căutare a diverselor subiecte în motorul de căutare. Pentru a avea un site bine optimizat SEO, este nevoie să folosești acele cuvinte cheie pe care publicul tău țintă le folosește. Nu este îndeajuns să alegi câteva cuvinte cheie care ți se par ție potrivite cu businessul, trebuie să folosești acele cuvinte pe care publicul le consideră relevante când vine vorba despre nișa în care activezi. 

#4. SEO făcut corect înseamnă și o experiență mai bună pentru utilizator

Optimizarea SEO nu se rezumă doar la cuvinte cheie și meta descrieri, ci presupune și optimizări de ordin tehnic. O viteză mai bună de încărcare a site-ului, spre exemplu, contribuie atât la o experiență mai bună pentru un utilizator, cât și la un ranking mai bun în SERP.

#5. SEO local înseamnă o implicare sporită, trafic și conversii

Dacă afacerea ta este locală sau ai un magazin fizic, site-ul trebuie optimizat pentru a apărea în momentul în care un utilizator se află în apropiere de magazin sau, dacă oferi diverse servicii, îți dorești să ai vizitatori care pot apela la aceste servicii (trafic calitativ). Spre exemplu, dacă oferi servicii de curățenie la domiciliu în București, nu te ajută cu nimic dacă ai vizitatori pe site din Timișoara.

#6. SEO influențează ciclul de cumpărare

Prin intermediul SEO poți fi alături de un consumator încă din primele etape ale ciclului de cumpărare. La început, un utilizator se află în faza de research, când caută diverse informații despre subiect. Astfel, dacă tu ai, spre exemplu, o pagină de blog unde oferi sfaturi despre cum să alegi cea mai bună asigurare de sănătate, iar articolul este scris corect și oferă informații prețioase despre cum poate cineva să facă o alegere inteligentă, un utilizator va fi mai predispus să încheie cu tine o poliță de asigurare, pentru că de la tine a aflat cum poate face cea mai bună alegere. 

#7. SEO se îmbunătățește constant, iar cele mai bune practici sunt mereu actualizate

La fel ca toate aspectele care țin de marketingul digital, și acesta este constant îmbunătățit, apar noi strategii SEO sau noi elemente care influențează rankingul unei pagini. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că un site optimizat constant va fi un site pe placul utilizatorilor - Google pune preț pe experiența acestora și, astfel, va afișa pe prima pagină doar acele site-uri care țin cont de indicațiile sale.

 

 

#8. SEO te ajută să înțelegi cum funcționează mediul web

Mediul web este unul aflat într-o continuă schimbare și, pentru o afacere online de succes, este esențial ca antreprenorul să fie mereu la curent cu noile schimbări, noile reguli sau noile idicații. Dacă vei învăța SEO, vei învăța și cum funcționează mediul web, cum funcționează Google și care sunt principalele reguli de care trebuie să ții cont.

#9. Îmbunătățește ratele de implicare a utilizatorilor

Utilizatorii implicați reprezintă clienți fideli. Este de la sine înțeles că dacă îți dorești să îi fidelizezi, este esențial oferi conținut, produse sau servicii care să crească rata de engagement, care să îi facă mereu curioși să vadă ce mai este nou pe site, ce articol ai mai publicat etc.

#10. SEO este accesibil și foarte rentabil

SEO este o strategie continuă și pe termen lung. Acest lucru înseamnă că nu este (neapărat) necesar să investești la început sume uriașe de bani pe care poate nu îți permiți să le investești. Lunar, poți aloca un anumit buget pentru SEO, un buget care să aducă îmbunătățiri constante, care să poată fi susținut pe termen lung. Totuși, după ce SEO va începe să prezinte rezultate, vei putea mări bugetul și vei putea investi mai mult. Așadar, prețul SEO nu ar trebui să fie cel care te împiedică în a începe optimizarea site-ului tău!

#11. SEO este PR

Relațiile publice au succes în momentul în care afacerea ta are o imagine pozitivă în rândul consumatorilor. Ei bine, după cum am menționat anterior, SEO făcut corect oferă credibilitate afacerii tale și poate crește gradul de încredere pe care consumatorii îl au în businessul tău. Bineînețeles, este necesar ca serviciile sau produsele oferite să fie de calitate pentru a reuși să construiești o imagine pozitivă pe termen lung. 

#12. Este o strategie pe termen lung

Continuăm cu menționarea acestui aspect, SEO fiind o strategie pe termen lung întrucât va aduce trafic, vânzări și engagement mult timp după ce poate ai pus pe pauză bugetul și nu ai mai adus schimbări. Spre exemplu, conținutul evergreen, optimizarea website-ului, păstrarea unei structuri a site-ului bine definită, optimizarea pentru mobil, toate aceste elemente trebuie implementate o singură dată și vor continua să aducă rezultate mult timp după aceea. Spre exemplu, un articol de blog despre cum se amenajează un dormitor mic va fi relevant atât în 2022, cât și în 2025, iar un magazin de mobilă poate avea vânzări pe baza acestuia datorită influenței pe care SEO o are asupra ciclului de cumpărare despre care am vorbit mai devreme. 

 

 

#13. Este cuantificabil

Folosind diverse tool-uri de măsurare a performanței site-ului, precum Google Analytics, poți vedea cu acuratețe care sunt rezultatele pe care SEO le aduce. Cuantificarea acestora este esențială pentru a argumenta necesitatea alocării unui anumit buget, în cazul în care ești nevoit să justifici cheltuielile făcute. 

#14. SEO aduce la lumină noi oportunități

Dat fiind faptul că lumea digitală se schimbă constant, apar mereu noi oportunități de promovare, noi subiecte care pot fi abordate, noi servicii pe care le-ai putea oferi, noi produse cu care să îți îmbogățești portofoliul. SEO te ajută se observi din timp care sunt trendurile din piață și să abordezi noile oportunități înaintea competitorilor.

#15. Te poate ajuta să rămâi înaintea concurenților

De la elementele menționate mai sus, până la optimizarea acelor cuvinte cheie de nișă, mai puțin căutate, prin intermediul SEO poți ajunge înaintea competitorilor și, mai important, poți rămâne înaintea lor pentru mult timp. Secretul este să îmbunătățești mereu strategiile de promovare și alte aspecte relevante. 

#16. SEO nu necesită să plătești pentru spațiu publicitar

Din moment ce nu vei mai fi nevoit să plătești pentru spațiu publicitar, cheltuielile tale pentru marketing pot fi mai mici, dar rezultatele mai bune, întrucât SEO poate fi o modalitate mai inteligentă de promovare. 

#17. Maximizează campaniile PPC

Totuși, dacă vei continua și cu campaniile PPC, cu ajutorul SEO vei ocupa o porțiune mai mare din SERP - site-ul tău va fi prezent în rezultatele plătite, dar și în cele organice. 

#18. Sprijină marketingul prin conținut

Marketingul prin conținut încă nu a prins mult avânt în România, dar afacerile care l-au implementat se bucură de rezultate foarte bune. Marketingul prin conținut împreună cu optimizarea SEO on page, off page și tehnică oferită de o agenție SEO te poate ajuta și pe tine să îți atingi obiectivele.

#19. Îți ajută publicul țintă să-ți găsească site-ul

Bineînțeles, prin prezența în primele rezultate organice, publicului țintă îi va fi mult mai ușor să îți acceseze site-ul și să îți vadă produsele.

#20. SEO va fi întotdeauna aici

Atât timp cât Google va continua să existe, SEO îi va fi alături - iar Google nu va pleca nicăieri pentru o lungă perioadă de timp. Apelează la servicii SEO profesionale sau la consultanță SEO înaintea competitorilor tăi!

 

Dacă te-ai convins că afacerea ta are nevoie de acest tip de optimizare, contactează o agenție care oferă servicii de SEO organic, cum este Limitless.ro, și oferă-le specialiștilor ocazia de a-ți aduce site-ul în primele rezultate organice din Google! 

 

Sursa foto: Pexels.com

 





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Q House

A.D.I. Eco Sibiu
VISA MEDICA
Licitatie publica

EVENIMENT TV

ACCENT MEDIA