Pilotul sibian Sebastian Barbu, victorios în Rally of Nations Guanajuato (Mexic) cu echipa Europei: ”Am concurat cu mașina pe care mi-am dorit-o când m-am apucat de raliuri” Obiectiv pentru 2022: titlul național!

 

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Sezonul 2022 a început perfect pentru Sebastian Barbu și Bogdan Iancu. Echipajul sibian a reprezentat România în Rally of Nations Guanajuato din Mexic pe probele speciale folosite și în etapa care a făcut parte în trecut din Campionatul Mondial de Raliuri și, împreună cu echipajul german Niki Schelle/Lina Meter, au adus victoria pentru Team Europe.

Competiția a fost una pe națiuni, cu un sistem de punctaj complet diferit față de un raliu normal. La start au fost în total 16 echipaje care au reprezentat 13 țări, și anume Norvegia, Ecuador, Finlanda, Franța, Marea Britanie, Italia, Mexic, Peru, Suedia, Spania, Uruguay și Statele Unite.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Echipajul sibian a luat startul cu un Renault Clio Rally5 pus la dispoziție de organizatorul acestui raliu. Desfășurarea competiției este similară cu cea a oricărui raliu, doar sistemul de stabilire al clasamentului a fost diferit. Astfel fiecare echipaj dintr-o echipă primea puncte în funcție de poziția obținută pe fiecare proba specială, cu un anumit coeficient, iar la final în urma punctelor adunate s-a stabilit ordinea în clasamentul pe națiuni.

Sebastian Barbu, pilotul echipajului sibian, a vorbit, în exclusivitate pentru cititorii săptămânalului Tribuna Sporturilor, despre experiența trăită în Mexic. Sebi a spus că deja au primit invitațua pentru a participa, în toamnă, la un alt raliu pe continentul sud-american. Sibianul a spus cum s-a pregătit pentru Rally of Nations Guanajuato și a dezvăluit că lungimea probelor parcurse contracronometru a fost de aprape 250 de kilometri, mai mult decât dublul multor raliuri la care a mai fost prezent, atât în țară, cât și peste hotare.

 

– Sebi, cum ați primit vestea că veți participa la Rally de Las Naciones, în Mexic?

– Prietenul nostru Hans Peter, de la Yiippi Mango, partenerul nostru încă din 2019, ne-a propus să luăm parte la această aventură încă din luna ianuarie. Nu am luat-o în serios, gândindu-mă că nu reușim să găsim resursele necesare acestei participări, însă chiar înainte să se închidă înscrierile am reușit să avem bugetul necesar pentru a putea pleca fără probleme în Mexic. Am plecat cu o ușoară teamă, pentru mine fiind primul raliu așa de departe de casă.

 

În ce a constat pregătirea pentru acest raliu?

– Eu personal am vizionat la nesfârșit video onboard de pe probele speciale, m-am pregătit fizic cât am știut mai bine și, în ultimele zile înainte de plecare, am încercat să îmi reglez somnul în așa fel încât adaptarea la fusul orar din Mexic să fie mai ușoară. Sunt opt ore diferență între fusul orar din Mexic și cel din România, spre exemplu, dacă acum la noi este ora 18:00, la ei este este 10 dimineața.

 

– Cum a fost drumul, cât a durat, este dificil de ajuns tocmai în Mexic?

– Cred că am ales cea mai scurtă rută, de la Sibiu, la București, cu mașina, iar de la București am zburat la Amsterdam, în Olanda, unde am stat 6 ore. Eu și cu Bogdan (n.a. Iancu), copilotul meu, am rămas în aeroport și am mai trecut încă o dată peste documentele necesare pentru această competiție, le-am mai verificat o dată, după care am zburat 11 ore până în Mexico City.

Custom Image

– Spre deosebire de campionatul intern și de celelalte raliuri la care ați luat parte în anii precedenți, acum ați concurat cu o altă mașină. Cum a fost la volanul Renault-ului?

– Am concurat cu o mașină Renault Clio Rally5, o mașină de top pentru începători, cu motorizare de 1,3 litri, turbo, de aproximativ 160 PS (n.a. cai putere), cutie secvențială în 5 trepte, tracțiune față. Este mașina pe care mi-am dorit-o când m-am apucat de raliuri… A fost o experiență plăcută să revin pe o mașină cu tracțiune față. Este o mașină rapidă și prietenoasă dacă o exploatezi corect. Din păcate, mașina asta a avut niște probleme tehnice la partea electronică și de mapping motor, cauză din care am rămas fără benzină în ziua întâi. Una peste alta, este o super-mașină și mi-a făcut mare plăcere să o pilotez pe faimoasele probe din Campionatul Mondial de Raliuri din jurul orașului Leon.

 

Probe speciale la peste 2.500 de metri altitudine

 

– Cu ce a fost diferit raliul din Mexic față de alte raliuri?

– În primul rând, Rally de Las Naciones a fost diferit de alte raliuri din cauza altitudinii la care s-a desfășurat, orașul Leon aflându-se la 1.800 de metri, iar probele ajung până la 2.600 de metri altitudine. Al doilea factor a fost temperatura, care în medie a fost în jur de 28-30 de grade Celsius. Acești doi factori joacă un rol foarte important în gestionarea unui astfel de raliu. Mai trebuie amintit că această cursă a avut un total de 240 de kilometri de probe speciale! Dublu față de un raliu la care participăm  noi! Vorbim despre o cu totul altă pregătire din toate punctele de vedere.

 

– Într-adevăr e ceva diferit față de raliurile cu care suntem noi obișnuiți. Cred că în țară avem etape și de sub 100 de kilometri. Câte probe speciale au fost?

– În total am avut 16 probe speciale, în afară de 4 probe – ”superspeciala” din orașul Guanajuto și ”superspecialele” de pe Autodromo de Leon și Los Tapetates – fiecare au fost mai lungi de 20 de kilometri. În total, am parcurs 240 de kilometri contracronometru. Toate probele au fost grele, dar interesante în felul lor. Având în vedere că am avut un Clio Rally5 și că am luat startul după zece R5 și 15 Mitsubishi și Subaru 4×4, a însemnat mai multă atenție la bolovani și trase.

 

Adversari de top: Ostberg, Formaux, Auriol, Matthew Wilson

 

– Cum a fost concurența, v-ați întâlnit cu alte echipaje împotriva cărora ați concurat la alte raliuri internaționale?

– Am concurat împotriva unor nume mari din lumea raliurilor, cum ar fi Mads Ostberg, Adrien Fourmaux, Harri Rovanpera, Didier Auriol, Matthew Wilson… Toți cei pe care i-am amintit sunt niște piloți cu o experiență mult peste a noastră, însă noi ne-am făcut treaba foarte bine și am demontstrat că putem să facem față împotriva unor astfel de piloți și la un raliu de asemenea prestigiu.

Custom Image

– Știu că raliul din Mexic a fost unul diferit față de alte competiții la care ați participat și din punct de vedere al punctării, voi ați făcut echipă cu un echipaj din Germania, în ceea ce a fost echipa Europei. Spune-mi cum a fost sistemul de punctare? Ce diferență a fost între voi și următorul echipaj clasat?

– Trebuie să vă povestească Bogdan (n.a. copilotul Bogdan Iancu) despre sistemul de punctare, eu am fost doar ”șoferul” echipajului…

 

– Să înțeleg că asta nu intră în… fișa postului ”șoferului”. Treaba ta, din spatele volanului, e să ”arzi” cât mai repede kilometrii de probe speciale…

– Cam așa!

 

– Ce înseamnă această echipă a Europei? Cum ați ajuns să faceți pereche cu echipajul din Germania?

– Tot prietenul nostru, Hans Peter, a venit si cu ideea asta, după ce noi nu ne-am găsit un coechipier din România. În aceiași situație a fost și Niki Schelle, nici el nu avea un coechipier din Germania. Așa s-a format Team Europe, un nume foarte frumos. Fiecare dintre noi am pilotat perfect și atunci când unul dintre noi a avut probleme, a fost celălalt care să îl ajute în a puncta cât mai bine. Niki Schelle a făcut echipaj cu compatrioata lui, Lina Meter.

 

Obiectiv pentru 2022: titlul național absolut!

 

– Ce urmează pentru voi, care sunt obiectivele pentru noul an?

– Deocamdată suntem în căutare de buget pentru sezonul 2022 din Campionatul Național de Raliuri, încă nu am găsit suficiente resurse ca să ne putem lupta pentru titlul național. Sper ca într-un timp cât mai scurt să se rezolve această situație și să facem, atât eu, cât și Bogdan, ce știm mai bine.

 

– Adică să vă bateți pentru primul loc la fiecare cursă.

– După ce, anul trecut, am obținut titlul de vicecampioni naționali absoluți, este normal ca, în actualul sezon, să ne dorim mai mult de-atât.

 

– În urma evoluției din Mexic, ați primit oferte să luați startul și la altele astfel de competiții?

– Da, se pare că am făcut o figura bună în Mexic și, dacă totul va fi bine, în noiembrie o să participăm la un raliu în Ecuador.

 

– Cum crezi că va fi noul sezon în campionatul intern?

– Va fi un sezon lung din nou, în care majoritatea dintre noi o să luptăm cu bugetele, vom avea dificultăți în încercarea de a participa la cât mai multe etape. Sunt multe curse pentru nivelul campionatului nostru. Lupta va fi interesantă, merită să veniți să urmăriți etapele!

Custom Image

Schimbați ”materialul de concurs”, treceți la un alt nivel, sau veți concura cu ce ați făcut-o și în 2021?

– Nu, nu, rămânem pe Skoda Fabia R5.

 

Ce obiectiv aveți pentru campionatul intern în 2022, după performanța de anul trecut, de vicecampioni naționali?

– În condițiile date, obiectivul nu poate fi decât unul, pentru că, mă repet, dacă anul trecut am terminat pe locul secund în România, acum ne dorim să fim și mai sus. Deci, obiectivul este cucerirea titlului de campioni naționali absoluți.

 

– Cui mulțumești în mod special pentru toată această perioadă cu rezultate bune, din ultimii ani cel puțin?

– Trebuie să mulțumim tuturor celor care ne susțin. Nu există nicio diferență între fani, familie, prieteni sau sponsorii noștri… Fără ei nu reușim nimic! Le mulțumesc tuturor!

Autor
26 aprilie 2022 la 09:54
Distribuie articolul:

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Comunicat de presa
acum 19 ore
”Super-Teo”: are sindromul Down, merge la școală, taekwon-do, călărie, fotbal, înot, schi și dansuri
Între tinerii elevi ai Clubului ”Puma” se află Teodora, elevă a Școlii Gimnaziale ”Ioan Slavici” din Sibiu. Are...
Actualitate
2 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 20 ore
Aria PLUS, cel mai modern centru de recuperare medicală și sportivă din Transilvania
La Sibiu pot fi tratate afecțiuni osteoarticulare și musculoscheletale și alte patologii din sfera următoarelor specializări: recuperare medicală...
Actualitate
5 min de citit
Autor b.o.n.
acum 1 zi
FC Hermannstadt anunță primul ”transfer”. Preparatorul fizic revine la Sibiu, în locul lui Sergiu Coc
Înaintea plecării în cantonamentul centralizat de la Bolu, în Turcia, gruparea de pe ”Municipal” a anunțat că Stelian...
Sport
1 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 1 zi
Doi under-i, singurele noutăți ale lui Hermannstadt la plecarea în cantonamentul de la Bolu. Ce jucători n-au mai făcut deplasarea…
Patrick Vuc - atacantul care s-a aflat în pregătiri cu sibienii și în urmă cu un an -...
Actualitate
3 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 2 zile
FC Inter a câștigat și Cupa României
Noua campioană județeană, FC Inter, a câștigat, în această seară, și trofeul Cupei României, faza județeană. La capătul...
Actualitate
1 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 2 zile
ACS Champions Sibiu are patru jucătoare convocate la naționala U18 de beach volley. ”O confirmare a muncii și a viziunii unui club care crește frumos”
Sonia Rusu, Bianca Văcar, Draga Savu și Cătălina Vasilescu vor participa la Campionatul Balcanic, în perioada 18-22 iunie. Evoluțiile...
Actualitate
4 min de citit
Autor Nedeia Dicu
acum 4 zile
Trei zile de „luptă” pentru Cupa României la Baschet în Fotoliu Rulant
În acest weekend, Sibiul devine capitala baschetului în scaun rulant. Sibienii sunt așteptați la Sala Transilvania să îi...
Actualitate
2 min de citit
acum 4 zile
Cupa Mediașului la Kickboxing (ediția a VI-a)
Sâmbătă, 14 iunie, începând cu ora 10, la Sala Sporturilor „Octavian Șerban” din municipiul Mediaș se va desfășura...
Actualitate
1 min de citit
acum 4 zile
Flashmob „România Dansează”, la Mediaș
Municipiul Mediaș se va afla printre localitățile care vor găzdui sâmbătă, 14 iunie, flashmob-ul „România Dansează”, un eveniment...
Actualitate
1 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 4 zile
FC Inter încheie sezonul Ligii a IV-a cu 72 de puncte, din 78 posibile. Birț: ”Parcursul nostru demonstrează că avem calitate, băieții au căpătat încredere, au acumulat experiență”
Președintele clubului FC Inter, a cărei echipă a câștigat un nou titlu județean după un parcurs aproape perfect,...
Sport
2 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 4 zile
Interul, noua campioană județeană, și FC Avrig se întâlnesc în finala Cupei României. Sâmbătă, intrare GRATUITĂ pe ”Municipal”
După ce au cucerit titlul de campioni județeni, câștigându-și dreptul de a participa la barajul pentru promovarea în...
Eveniment
3 min de citit
Autor b.o.n.
acum 4 zile
Și Ciprian Biceanu continuă la FC Hermannstadt. Acord pe încă un sezon
Gruparea de pe ”Municipal” a anunțat că încă un jucător a semnat prelungirea contractului. Este vorba despre mijlocașul...
Sport
1 min de citit