Foto: Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu
Un sistem electronic de feedback al pacienților a fost amplasat în holul de intrare al ambulatoriului de specialitate al Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu. Astfel, pacienții care se prezintă pentru consultații la cabinetele medicilor pneumologi vor putea să aprecieze, la plecare, calitatea serviciilor medicale oferite, modul de comunicare cu personalul medical, precum și să ofere sugestii de îmbunătățire a calității. Răspunsurile colectate vor fi analizate periodic și, în funcție de rezultate, se vor stabili măsuri care să ducă la îmbunătățirea serviciilor medicale oferite.
“Am achiziționat acest sistem electronic de feedback al pacienților dedicat persoanelor care ni se adresează pentru servicii medicale acordate în ambulatoriul de specialitate al spitalului, fiind un sistem digital care se accesează foarte ușor. Scopul este să colectăm cât mai multe păreri și sugestii din partea cetățenilor și, desigur, vom continua să mai implementăm diverse sisteme specifice de evaluare a serviciilor oferite, pentru a ne asigura că gradul de satisfacție al bolnavilor care trec pragul unității noastre sanitare este cât mai ridicat”, a declarat Cristian Roman, managerul Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu.
Și până în prezent, la nivelul spitalului, se evalua satisfacția pacienților, însă doar prin chestionare tipărite, împărțite aleatoriu, sub caracterul anonimatului, ce erau depuse în cutiile special amenajate și inscripționate, poziționate pe holurile spitalului.
Pacienții internați în spital mai primesc chestionare de evaluare a satisfacției, pe care le pot depune la externare în cutiile special amenajate. Totodată, în decurs de 24 de ore de la externare, toți pacienții primesc prin SMS un mesaj de completare online a chestionarului de satisfacție, prin intermediul telefonului, pentru a-și exprima gradul de mulțumire cu privire la serviciile de care au beneficiat în perioada internării.
Ulterior, răspunsurile sunt centralizate și analizate în Compartimentul de Managementul Calității, care elaborează rapoarte lunare, cuprinzând rezultate și recomandări de măsuri corective și de îmbunătățire, care sunt transmise echipei de conducere a spitalului. În total, de la începutul anului 2025 s-a înregistrat o rată de colectare a chestionarelor de satisfacție a pacienților internați de 22,52%, respectiv 477 de chestionare colectate de la un total de 2118 pacienți externați. Numărul pacienților consultați anual în Ambulatoriul de specialitate al Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu, unitate sanitară aflată sub autoritatea Consiliului Județean Sibiu, bolnavi a căror opinie este vizată prin introducerea acestui sistem electronic de feedback, depășește 15.000 de persoane.