Articol
Săptămâna trecută am primit, din Fofeldea, imaginile singurei stații de autobuz pentru toți călătorii ce doresc să cunoască satul marelui istoric, profesor și om politic, August Treboniu Laurian.
Dacă reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ106 nu a inclus vechile stații de autobuz (din cărămidă), ce permiteau locuitorilor din sate să se adăpostească de intemperii și să aștepte confortabil un mijloc de transport public, fofelzenii reclamă și starea deplorabilă a balustradelor și căii pietonale a podului peste Hârtibaciu. Pe singurul drum comunal de acces în sat – la trecerea peste Hârtibaciu – s-a construit, după marile inundații din anii ´70, un pod trainic (rutier și pietonal), în albie zărindu-se râul mic sau mare, funcție de vremea capricioasă.
Mulți activiști de mediu militează pentru a menține peisajul mozaicat în podișul Hârtibaciului, cu păduri, pajiști și fânețe, convingând (?) autoritățile să conserve pădurile bătrâne de peste 80 de ani, cu suficienți arbori care să ofere hrană și adăpost animalelor și păsărilor dependente de acestea.
Cum putem convinge autoritățile să repare stațiile de autobuz și balustrada unui pod, adevărat pericol public pentru toți cetțenii care nu dețin autoturisme și circulă pietonal pe acest drum?
Și satul Fofeldea dorește integrarea în programele de drumeții, dar excursiile pe Valea Hârtibaciului (în drumeție sau cu bicicleta) necesită drumuri, locuri de popas decent amenajate și poduri sigure peste râuri!
În sprijinul cetățenilor, revenim cu întrebarea legitimă: cine este responsabil pentru reabilitarea și/ sau modernizarea acestui pod peste râul Hârtibaciu?
Redacția Tribuna