Circulația pe podul peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia, deschisă pe cinci benzi. Investiție de 14 milioane lei pentru un pod nou, piste de biciclete, trotuare și modernizări

Acasa >

Articol

Circulația pe podul peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia din Sibiu a fost deschisă sâmbătă pe toate cele cinci benzi, pe trotuarele și pistele pentru biciclete de pe ambele părți ale podului, după o investiție de 14 milioane lei, unul dintre cele mai mari șantiere ale orașului.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Primăria Sibiu anunță faptul că lucrările în zona adiacentă, nu sunt finalizate încă în totalitate, urmând să continue la pista pentru biciclete de sub pod și la albia râului din zona, dar aceste investiții nu vor mai afecta traficul.

Modernizarea majoră a trecerii peste Cibin a inclus înlocuirea părții din amonte cu o construcție nouă, cu trei benzi, din care una asigură o legătură directă spre str. Maramureșului, fără să mai conducă traficul în girație, fluidizându-se astfel circulația, mai ales la orele de vârf. Au fost făcute consolidări la partea din aval, s-a construit o nouă structură de susținere a podului și a fost refăcută infrastructura rutieră și pietonală, pentru un aspect unitar. De asemenea, au fost amenajate trotuare noi, piste sigure pentru biciclete pe ambele părți ale podului și sub acesta, care să facă legătura cu pistele amenajate pe malurile râului, precum și un iluminat public nou, inclusiv iluminat arhitectural.

 

Unul dintre marile șantiere ale Sibiului

Custom Image

Pentru această investiție, Primăria Sibiu a semnat, în decembrie 2021, contractul cu firma Geiger Transilvania.

În acel moment, pe șoseaua Alba Iulia existau două poduri alăturate. Cel din amonte fusese construit în 1938 și avea degradări vizibile, pe arii extinse. Podul din aval a fost construit în urmă cu mai bine de 20 de ani, dar cu o structură de rezistență care nu era durabilă. Din acest motiv, a fost nevoie de  modernizarea acestor structuri.

Prin investiția în valoare de 14 milioane de lei, Primăria Sibiu a înlocuit podul din amonte cu o construcție nouă, cu trei benzi, din care una asigură o legătură directă spre str. Maramureșului, fără să mai conducă traficul în girație, fluidizându-se astfel circulația, mai ales la orele de vârf. 

Podul din aval a fost consolidat și integrat în ansamblu. Practic, a fost construită o nouă structură de susținere a podului, separată de a celuilalt pod, și a fost refăcută infrastructura rutieră și pietonală.

În mai 2022, constructorul a început lucrările, iar traficul a fost închis total sau parțial în câteva etape.

FOTO-VIDEO: RĂZVAN NEGRU

Custom Image Custom Image Custom Image

27 mai 2023 la 18:35

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dumitru CHISELIȚĂ
acum 24 secunde
Animații speciale pentru copii la Teatrul “Gong”
Teatrul pentru Copii și Tineret "Gong" prezintă sâmbătă, 17 mai, de la orele 11 și 18 și duminică,...
Cultură
4 min de citit
Autor Dan FRÂNCU
acum 27 minute
Neacordarea de prioritate a dus la ciocnirea frontală a două camioane, pe DN 1, între Scoreiu și Porumbacu de Jos
Două camioane au fost implicate într-un eveniment rutier produs luni dimineața pe Drumul Național 1, între localitățile Scoreiu...
Actualitate
2 min de citit
Autor Dan FRÂNCU
acum 2 ore
Din cauza unui accident, traficul rutier este îngreunat pe DN 1, între Scoreiu și Porumbacu de Jos
UPDATE: Două camioane s-au ciocnit frontal luni dimineață, pe DN 1, între localitățile Porumbacu de Jos și Scoreiu. Coliziunea...
Actualitate
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 16 ore
„Operațiunea flotant” sau cum să faci baie gratis la Ocna Sibiului
Practica solicitării vizei de flotant pentru a-ți putea înscrie copilul la o altă școală decât cea de care...
Actualitate
4 min de citit