Şase constructori din România, Ucraina, Turcia şi Georgia au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş, lotul cuprins între Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraş şi Drum de legătură cu DN1. După aproape o jumătate de an de analizat oferte, CNAIR a anunţat câştigătorul: o asociere de constructori din Turcia. Turci despre care am văzut cu toţii, la început de februarie, ce construcţii trainice ştiu să facă şi cât sunt de pricepuţi.
„Astăzi (n.r. vineri, 5 mai), după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, am desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș (16,26 km), inclusiv drumul de legătură cu DN1 (5,6 km). ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. trebuie să finalizeze proiectarea în 12 luni, iar lucrările de construcție în 36 de luni.Finanțarea contractului în valoare de 1,19 miliarde lei fara TVA va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Dacă rezultatul procedurii nu va fi contestat vom putea semna contractul după expirarea perioadei legale de depunere a acestora”, a anunţat şeful CNAIR, Cristian Pistol, potrivit căruia, Makyol a avut o ofertă de 1,1 miliarde lei.
Lotul 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş este prima lucrare de anvergură pe care Makyol o face în România.
"Unul dintre marile proiecte de infrastructură pe care le-a făcut în Turcia este o șosea de 77 kilometri Cayeli – Ardesen – Hopa cu 27 de viaducte și poduri, pe coasta Mării Negre, în asociere cu Mapa – Cengiz, potrivit economedia.ro.
Anul trecut, în noiembrie, CNAIR a primit şase oferte pentru lotul 4.
"Marți, 29.11.2022, s-au depus 6 oferte pentru contractul de proiectare și execuție “Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronsonul 4: km 51+785-km 68+050 care se desfășoară între localitățile Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1, km 0+000-5+650. Până la termenul limită au depus oferte următorii antreprenori:
1. Asocierea AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL – ROSTDORSTROY SRL (Ucraina)
2. Asocierea S.C. BOG’ART S.R.L. – SC CONI SRL – SC TOHME CONTRACTING LLC – S.C. RIA DESIGN CONSULTING SRL (România – Georgia)
3. IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
4. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI AS (Turcia)
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
6. Asocierea SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL (România)”, au transmis reprezentanţii CNAIR.
După calculele actuale, autostrada Sibiu – Făgăraş va costa aproximativ 7 miliarde de lei şi va fi gata în patru ani. Cum anul 2024 este electoral, vom afla, în curând, că autostrada va fi gata muult mai repede, dacă ştampilăm corect şi nu votăm aiurea. Dacă nu, nu. Adică nu va fi gata în patru ani, da-n patru ani lumină şansele să circulă pe ea cresc – tre să recunoaştem – simţitor.
Era să uit: autostrada Sibiu – Făgăraş (72,57 km) e prima secţiune a autostrăzii dintre municipiile Sibiu şi Brașov (A3 Râșnov). "Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani)", menţionează economedia.ro. Că la asta ne pricepem şi ne iese de minune: facem studii de fezabilitate şi-apoi le … revizuim şi toot aşa. Exact cum vedem pe potecile cărora pretenţioşii le zic drumuri: le peticim cu grijă, să dureze câteva luni, nu mai mult, după care cine trebuie vine şi câştigă încă o peticire. Care nici asta – se ştie! – nu care cumva să ţină mai mult de câteva luni, iar pentru asta reţeta-i simplă: să nu-mi spuneţi că n-aţi văzut asfaltări pe lapoviţă! Păi, ce credeaţi că e Dorel e prost? Nu, nici vorbă, noi suntem Dorel, noi toţi ăştia care îi pozăm şi râdem ca tonţii pe asfaltările de ploaie ori zloată…