Articol
Începând de miercuri, timp de două luni, Podul Gării va fi închis circulației, pentru lucrări de reabilitare, acest lucru însemnând o reconfigurare a traseului pentru mii de conducători auto. Puntea de legătură între cartierele situate dincolo de gară și restul orașului era tranzitată, zilnic, de foarte multe mașini care acum vor umple alte artere de pe variantele ocolitoare. De asemenea, autobuzele Tursib trebuie să își reconfigureze traseul, ceea ce va duce, probabil, la un timp crescut pentru parcurgerea unor distanțe și la întârzieri. Următoarele 60 de zile vor însemna un trafic de coșmar pentru sibieni, cel puțin în zonele care leagă cartierele situate dincolo de Podul Gării de restul orașului.
Redactorii Tribunei au făcut un experiment în ultima zi în care Podul Gării mai putea fi străbătut cu mașina, încercând să determine impactul pe care îl va avea închiderea acestei căi de acces.
90 de autoturisme, un camion și 3 autobuze, în doar 5 minute
Experimentul pe care ni l-am propus a fost realizat în două etape: prima, în jurul orei 14.00 când am vrut să vedem câte vehicule tranzitează podul pe ambele sensuri, într-un singur minut: 17 autoturisme, 3 autobuze și 3 bicicliști. Am stat cu ochii pe pod și în următoarele 4 minute pentru a afla câte mașini trec pe pod într-un interval de 5 minute. Rezultatul arată clar dimensiunea a ceea ce urmează în perioada în care podul va fi închis: 90 de autoturisme, un camion. Toate acestea în doar 5 minute, nu la o oră de vârf. În cele 5 minute, 4 pietoni au traversat Podul.
5,5 km de mașini
Am repetat experimentul la ora 16.00, când traficul începe să se intensifice. Doar în primele 5 minute podul a fost traversat de 110 autoturisme și 3 autobuze. Un calcul simplu arată că o coloană formată din toate aceste vehicule s-ar întinde pe 5,5 km. Având în vedere că s-a circulat pe ambele sensuri putem ajunge la o valoare de 2,5 – 3 km pe sens, dar e posibil ca numărul mașinilor să crească la apogeul intervalului 16.00-18.00. Toate mașinile care tranzitau podul spre și dinspre oraș vor folosi variantele ocolitoare, adăugându-se celor care circulau de obicei pe acolo, fapt ce va duce, inevitabil, la blocaje în trafic.
Pe unde vor circula autobuzele Tursib
Închiderea Podului Gării a reconfigurat 7 trasee Tursib. Potrivit unui anunț postat pe site-ul Societății de Transport Public Local, „începând cu data de 7 august 2024, ca urmare a lucrărilor de reabilitare a Podului Gării, autobuzele de pe traseele 10, 12, 17, 18, 115, 118 și 215 vor circula deviat după cum urmează:
Traseul 10
Dus: Stația Zăvoi – ……. – B-dul C. Coposu – str. Constituției – str. Abatorului – str. Tg. Fânului – str. Viitorului – str. Vadului – str. Vulcan – Calea Gușteriței – Giratoriu Libra – Calea Gușteriței- str. Podului – …- stația Carpenului 2.
Întors: Stația Carpenului 1 – …..- Calea Gușteriței – sens Giratoriu Libra – Calea Gușteriței – str. Viitorului – str. Tg. Fânului – str. Nicolae Teclu – str. Constituției – B-dul C. Coposu – …….. – stațiaZăvoi.
Traseul 12
Dus: Piața Rahovei 3 – …..- B-dul C. Coposu – str. Constituției – str. Abatorului – str. Tg. Fânului – str. Viitorului – str. Vadului – str. Vulcan – Calea Gușteriței – str. Strungului – ….. – stația Sembraz.
Întors: Stația Sembraz – … – sens giratoriu Libra – Calea Gușteriței – str. Viitorului – str. Tg. Fânului – str. Nicolae Teclu – str. Constituției – B-dul C. Coposu – … – stația Piața Rahovei 3.
Traseul 17
Dus: Stația Săcel 1 – … – B-dul C. Coposu – str. Bâlea – str. Ștefan cel Mare – str. Henri Coandă – str. Principatele Unite – str. Oțelarilor – str. Macaralei – Calea Gușteriței – … – Reșița 2.
Întors: Stația Reșița 2 – ….. – Calea Gușteriței – str. Strungului – str. Henri Coandă – str. Ștefan cel Mare – str. Bâlea – B-dul C. Coposu – …….. – Stația Săcel 1.
Traseul 18
*la orele cu intrare prin Compa autobuzul nu va mai ajunge în stația Gara, iar capătul de linie va fi la SEMBRAZ.
Dus – SPRE Cartierul Tineretului: Stația Sembraz – str. Principatele Unite – str. Oțelarilor – str. Macaralei – Calea Gușteriței – str. Viitorului – str. Rusciorului – … – Cartierul Tineretului.
Întors: Stația Londra – …- str. Rusciorului – str. Viitorului – str. Vadului – str. Vulcan – Calea Gușteriței – str. Strungului – str. Henri Coandă – stația SEMBRAZ.
Traseul 115 și Traseul 215
*vor avea capăt de linie în stația Lazaret 1 de pe str. Macaralei
Dus: Stația Lazaret 1 – Calea Gușteriței – str. Strungului – str. Henri Coandă – str. Ștefan cel Mare – str. Bâlea – str. Constitutiei – … – stația Marquardt.
Întors: Stația Marquardt – … – str. Constituției – str. Bâlea – str. Ștefan cel Mare – str. Henri Coandă – str. Principatele Unite – str. Oțelarilor – str. Macaralei – stația Lazaret 1.
Traseul 118
Dus: Stația Carpenului 1 – …..- Calea Gușteriței – sens giratoriu Libra – Calea Gușteriței – str. Viitorului – str. Tg. Fânului – str. Nicolae Teclu – str. Constituției – B-dul C. Coposu – … – stația Continental.
Întors: Continental – ……. – B-dul C. Coposu – str. Constituției – str. Abatorului – str. Tg. Fânului – str. Viitorului – str. Vadului – str. Vulcan – Calea Gușteriței – sens giratoriu Libra – Calea Gușteriței – str. Podului – …- stația Carpenului 2.
Vă aducem totodată la cunoștință faptul că au fost înființate două noi stații pe str. Viitorului:
Atenție! Autobuzele vor opri suplimentar doar în stațiile menționate pentru fiecare traseu. Începând cu zilele următoarele orele de sosire în stații vor fi disponibile pe site-ul Tursib și în stații. Având în vedere aceste modificări, este posibil ca autobuzele să acumuleze întârzieri. Astfel, vă recomandăm folosirea aplicației mobile SibiuBus pentru a urmări poziția autobuzelor în timp real.
Dragoș BAKO
Maria Antonia OANA
Foto: Maria Antonia OANA