Asociația Pro Infrastructură – "Greu de crezut că Valea Oltului va fi închisă doar o lună”

Acasa >

Articol

Asociația Pro Infrastructură consideră că Valea Oltului va fi închisă pentru o perioadă mult mai mare decât cea anunțată oficial. Reprezentanții asociației susțin că una dintre soluții la problemă ar fi devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod temporar.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Ministrul Grindeanu ne-a anunțat că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este "singura soluție". Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa. Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Momentan nu se cunosc rutele alternative pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii. O altă soluție viabilă în opinia Asociației Pro Infrastructură, ar fi utilizarea transportului feroviar.

Deci… poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7. Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi captură din BAR). Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi”, mai precizează Asociația Pro Infrastructură.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că Valea Oltului se va închide timp de o lună. Din 8 iulie și până pe 9 august, pe acest drum se va putea circula doar pe timpul nopții. În zonă se vor face lucrări la autostrada Sibiu-Pitești.

Autor
04 iulie 2024 la 08:17

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor b.o.n.
acum 2 ore
Minor ajuns la spital după ce a intrat cu bicicleta-ntr-o mașină, pe Ulița de Sus
Polițiștii rutieri intervin la un eveniment rutier, produs în localitatea Ilimbav, din comuna Marpod. Din primele cercetări efectuate a...
Actualitate
1 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 5 ore
Baza Sportivă Obor, în centrul atenției în minivacanța de 1 Mai
Baza Sportivă Obor a fost vineri, un punct de atracție pentru iubitorii de sport, dar și pentru amatori....
Actualitate
1 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 5 ore
Două dispariții semnalate de polițiști: o fată de 23 de ani și un bărbat de 48 de ani
Poliţiştii sibieni caută o tânără în vârstă de 23 de ani, care a plecat de acasă fără a...
Eveniment
2 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 6 ore
Derbi pentru locul întâi în play-out. Măldărășanu: ”Suntem într-un moment bun al nostru, pozitivi, încrezători, mergem la Galați să câștigăm”
Antrenorul Marius Măldărășanu, a declarat, înaintea plecării spre Galați, unde FC Hermannstadt întâlnește Oțelul, duminică seara, în etapa...
Actualitate
4 min de citit