Tribuna
Astra film
Cât de important este somnul şi care sunt secretele Frumoasei Adormite
Liuba STARII
4548 vizualizari
Cât de important este somnul şi care sunt secretele Frumoasei Adormite
Fiecare dintre reprezentantele sexului frumos ştie despre importanţa celor opt ore de somn, dar câte femei le respectă? Trăim într-o perioadă dificilă, în care predomină stresul şi o vi-teză nebună. Femeia contemporană trebuie să reuşească totul: să fie o carieristă ambiţioasă, o mămică grijulie şi o soţie iubitoare. În plus, trebuie să arate bine şi nu are dreptul să fie obosită. Pentru a reuşi să facă faţă rutinei zilnice, este necesar să aibă un regim de somn.

Cercetătorii din Marea Britanie au urmărit diferenţele între felul în care reacţionează organismul feminin şi cel masculin la puţin somn şi de ce femeile au nevoie de mai mult somn decât bărbaţii. Studiul respectiv a demonstrat că femeile trebuie să doarmă minim şapte-opt ore pe noapte şi să recupereze fiecare oră nedormită. În experiment au participat 4.600 de voluntari, cu vârste cuprinse între 35 şi 55 de ani, dintre care jumătate erau bărbaţi. Testele de laborator şi investigaţiile clinice au arătat că organismul femeilor pune în funcţiune un întreg mecanism hormonal ca să compenseze lipsa de somn. Organismul feminin funcţionează după mecanisme şi reguli diferite faţă de cel al bărbaţilor, ceea ce explică de ce femeile au nevoie de mai mult somn decât bărbaţii. Unul din efectele lipsei de somn este nevoia acută de dulce. Oboseala prin privarea de somn are un efect negativ asupra tonusului muscular. Mai mult, acele simţuri şi calităţi specific feminine (intuiţia, capacitatea de a gestiona eficient un moment critic), dispar. O femeie obosită nu are nici o urmă de intuiţie, iar răbdarea ei este la zero.

Somnul de frumuseţe

Organismul are nevoie de un regim a somnului. Ca să ai parte de somnul de frumuseţe, trebuie să te culci şi să te trezeşti exact la aceleaşi ore în fiecare zi. Dar, să nu-ţi faci iluzii crezând că dacă ai parte de somnul de frumuseţe, dintr-o dată şi în mod natural vei deveni mai frumoasă. În mod obişnuit, persoanele care n-au o rutină a somnului arată extenuate, deoarece corpul oboseşte de la atâtea schimbări în ritmul vieţii, iar persoanele care beneficiază de somnul de frumusete afişează un look proaspăt şi energie. Tulburările de somn pot afecta şi aspectul fizic. În timpul somnului, corpul reduce hormonii stresului, care joacă un rol important în pierderea greutăţii. Cu alte cuvinte, cu cât dormi mai mult, cu atât se reduc mai mult hormonii şi scade pericolul de a creşte în greutate. Pielea este şi ea sensibilă şi receptivă la tulburările somnului. Corpul se foloseşte de timpul dormit pentru regenerarea pielii. Dacă nu ai parte de destul somn, pielea capătă o paloare cu nuanţă gălbuie sau chiar gri, şi cel mai probabil, vei avea şi zona de sub ochi înnegrită. Tot ceea ce trebuie să faci pentru a evita aceste efecte nedorite este să-ţi setezi timpul zilnic dedicat somnului. Nu trebuie să pierzi din vedere şi calitatea somnului.

Dormim şi slăbim

 "Depozitele de grăsime s-ar putea topi peste noapte. Cum anume? Printr-o alimentaţie corectă, la momentul potrivit. În centrul acestui concept stau bioritmul şi nivelul de insulină al fiecărui individ. Insulina este principalul factor din cauza căruia nu slăbim, susţine Pape. Hormonul este produs de pancreas şi are rolul de a descompune glucidele şi de a scădea nivelul lor în sânge. Prin urmare, corpul absoarbe zahăr din sânge. În felul acesta, se blochează arderea grăsimilor şi se stimulează formarea ţesutului adipos. Pentru a împiedica acest lucru, specialistul în nutriţie recomandă disocierea carbohidraţilor de proteine, ceea ce face ca nivelul insulinei să fie mic şi stimulează arderea grăsimilor", afirmă specialistul în nutriţie şi medicul internist Detlef Pape, în volumul "Suplă în somn".

Conform acestui principiu, carbohidraţii şi proteinele trebuie combinate corect. Se recomandă trei mese pe zi, la intervale de câte cinci ore. Dulciurile, gustările şi băuturile dulci sunt complet interzise. În schimb, în meniu intră apa, cafeaua şi ceaiul neîndulcit.

Cinci cicluri de somn

Ca pielea să se refacă mai bine în timpul somnului, are nevoie de puţin ajutor, iar cremele de noapte nu sunt doar o poveste de marketing. Multe formule ale acestora dau un impuls producţiei de colagen şi elastină, care în mod firesc scad odată cu vârsta. Alte creme au şi arome naturale ce induc somnul şi stimulează secreţia de endorfine. Noaptea avem cinci cicluri diferite de somn, fiecare cu o durată de 80 de minute. Fiecare fază joacă un rol esenţial în calitatea somnului, iar atunci când una din ele este întreruptă, capacitatea organismului de a se regenera este stopată, la rândul ei. Din acest motiv atunci când dormim prost, se vede pe ten. Alege o cremă cu un parfum plăcut şi liniştitor care va ajuta tenul să devină mai tânăr peste noapte, acţionând pe mai multe căi.

FOTO: Elena Sonyc






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

Profesional PN

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia