La vară ne vedem cu ... extratereştrii! NASA anunţă ce se va întâmpla atunci: "Nu cred că suntem, în prezent, pregătiţi pentru o astfel de veste. E simplu: unde e apă, e şi viaţă!"
La vară ne vedem cu ... extratereştrii! NASA anunţă ce se va întâmpla atunci:
Existenţa vieţii pe Marte e, încă, o chestiune extrem de controversată, iar omenirea nu pare tocmai pregătită să "digere" vestea că cineva locuieşte acolo, cu toate că savanţii sunt gata să bage mâna în foc şi să garanteze că dacă apă e, atunci sigur e şi viaţă.

"O astfel de veste ar schimba complet felul în care vedem lucrurile şi nu cred că suntem, în prezent, pregătiţi pentru o astfel de veste. Nu, nu suntem. Ar fi ceva de-a dreptul revoluţionar", a explicat Jim Green, şeful echipei de cercetători ştiinţifici de la NASA, potrivit CNN.
NASA are programată, în vara anului viitor, o misiune comună cu Agenţia Spaţială Europeană (ESA), iar scopul este trimiterea pe Marte a două vehicule speciale care să foreze la suprafaţa pla­netei, cu speranţa că vor fi des­coperite forme de viaţă.
Suprafaţa planetei Marte este supusă unor niveluri mari de radiaţii, motiv pentru care oa­menii de ştiinţă cred că semnele de viaţă ar trebui căutate doar în subteran.
Dacă totul va decurge conform planurilor atent pregătite, vehi­culul spaţial NASA, împreună cu Exomars, vehiculul ESA, vor fora, astfel, în crusta marţiană, iar probele colectate vor fi analizate pe Pământ.
Experimentul a fost încercat şi la nivelul Terrei: după ce au forat, pe Pământ, până la adâncimi de câţiva kilometri, savanţii au descoperit mai multe microorganisme în crusta terestră, fapt ce i-a motivat să încerce asta şi pe Marte, unde speră să obţină rezultate similare.

"Suntem singuri în Univers?"

Viitoarea misiune şi eventuala ei reuşită ar putea deveni cel mai bun prilej pentru a da un răspuns la vestita întrebare: "Suntem singuri în Univers?"
Dacă savanţii vor descoperi urme de viaţă în crusta marţiană, asta ar fi o descoperire revoluţionară pentru astrobiologie, spune şeful echipei de oameni de ştiinţă de la NASA.
Cele două vehicule marţiene au şi o altă sarcină: să încerce să afle dacă pe planeta Marte a existat într-adevăr, la un moment dat, apă.
"E simplu: unde e apă, e şi viaţă", a conchis cercetătorul NASA.
Roverul Mars 2020 al NASA va fi lansat în iulie 2020 şi va ateriza abia în februarie 2021  pe Planeta Roşie, aflată la 140 de milioane de mile de Pământ. Este echipat cu două camere de înaltă definiţie şi un elicopter detaşabil pentru a realiza imagini aeriene cu stâncile, peşterile şi craterele planetei.
Scopul principal al misiunii este de a căuta semne de viaţă. Roverul va căuta medii locuibile din trecut, va găsi biosemnături în rocă şi va testa acele probe înapoi pe Pământ.
Dar dacă oamenii de ştiinţă nu reuşesc să găsească dovezi de viaţă, asta nu va pune capăt speranţei explorării umane, scrie CNN. Marte 2020 va testa producţia de oxigen pe planetă şi va monitoriza vremea marţiană pentru a evalua modul în care pot exista coloniile umane potenţiale pe Marte.

targul de cariere