Încă un asteroid "vâjâie" pe lângă Terra! E cât Empire State Building. NASA: Impactul ar putea devasta o suprafaţă precum cea a unui stat al SUA
Încă un asteroid
"2006 QQ23" îi zice, dacă-l întrebi de buletin. S-ar putea însă să nu-l prezinte, întrucât e grăbit tare. Şi nici nu-i prea obişnuit să fie luat la descusut. Mai ales că misiunea lui e clară: să treacă pe lângă Terra în cursul acestei luni, anunţă digi24.

Cu toate că are dimensiuni comparabile cu clădirea Empire State Building, savanţii nu-l consideră periculos pentru planeta noastră.
Asteroidul „2006 QQ23” are diametrul de 570 de metri şi va trece pe lângă Pământ în data de 10 august, însă cercetătorii consideră că nu există motive de îngrijorare. Lindley Johnson şi Kelly Fast, cercetători la NASA, spun că şansele ca acest asteroid să devină un pericol sunt minime.
"Asteroizi de această dimensiune trec pe lângă Pământ de cel puţin 6 ori pe an", a spus Johnson.
"Asteroidul cu pricina are o lungime de aproximativ 1,6 kilometri, în timp ce asteroizii cu adevărat periculoşi, dintre cei mai mari care orbitează Soarele, au în jur de 33 kilometri", a precizat Johnson.
Programul pentru Observarea Obiectelor din Apropierea Pământului al NASA, din care fac parte cei doi cercetători, a studiat în jur de 900 de asteroizi care ajung în jurul Pământului şi care au un diametru mai mare de 1 kilometru.
Deşi asteroizii devin din ce în ce mai mici, acest lucru face ca numărul lor să crească. Atmosfera planetei noastre este, însă, capabilă să le facă faţă celor mici. Acest lucru nu înseamnă că ei nu pot provoca pagube. În 2013, un meteorit cu diametrul de 16 metri a reuşit să treacă de atmosfera terestră şi a lovit Rusia. Deşi nu a putut fi vorba de un impact, 1000 de oameni au fost răniţi de explozie.
Impactul unui asteroid precum „2006 QQ23” ar putea devasta o suprafaţă precum cea a unui stat al SUA, scrie sursa citată.
Un astfel de impact este atât de rar încât are loc odată la 2-3 secole spun cercetătorii. NASA are, de asemenea, tehnologia de a detecta aceşti asteroizi şi de a vedea când ei pot deveni un potenţial pericol. Asteroidului „2006 QQ23” i-a fost urmărită orbita şi mişcarea din 1901 până în 2200.
Dacă un asteroid cu potenţial de pericol s-ar îndrepta spre Pământ, iar NASA ar avea suficient timp şi resurse pentru un astfel de proiect, agenţia ar putea lansa o misiune pentru trimiterea corpului ceresc pe o altă orbită.
Kelly Fast spune că echipa de la NASA nu a descoperit încă un obiect cu şanse mari de a lovi Pământul, însă în acest moment ar mai putea exista astfel de corpuri cereşti care să nu fi fost încă depistate.

marquardt