logo
spartan
China testează un tren "plutitor", capabil să atingă 600 km la oră! În maxim doi ani va fi pus în circulaţie
China testează un tren
Poate ajunge la 600 de kilometri la oră, iar în cel mult doi ani va fi pus în circulaţie. Nu, nu e glumă, chefereao, şi nici vreo fantezie pusă la cale de vreun scenariu SF, ci cea mai recentă ispravă cu care chinezii vor să demonstreze că la ei tehnologia nu mai are nevoie să meargă ca pe roate când poate pluti la viteze ameţitoare.

În urmã cu câteva zile, China a fãcut primele teste ale unui prototip de tren glonț Maglev, numit și "plutitor" în orașul Qingdao, aflat în estul țãrii, relateazã CNN.

Trenul este deocamdatã format dintr-un singur vagon, folosește tehnologia de levitație magneticã, iar scopul sãu este reducerea traficului aerian între metropolele Beijing și Shanghai.

În prezent, inginerii chinezi pregãtesc un tren cu cinci vagoane, dezvoltat de compania de stat China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), cel mai puternic producãtor de echipamente feroviare din toatã lumea. Dupã perioada de testãri, trenul va intra în producție comercialã în 2021.

Pânã atunci, cele mai mari viteze pe care trenurile din China le ating depãșesc 430 de kilometri la orã.

În cazul trenurilor Maglev, propulsia este obținutã din utilizarea câmpurilor mag­ netice. Spre deosebire de trenurile clasice, nu existã niciun fel de contact cu șina, ceea ce reduce forța de frecare, permițând atingerea unor viteze extrem de mari.

Shanghai este singurul oraș din China care opereazã în prezent pe o linie Maglev comercialã de mare vitezã ce folosește o tehnologie germanã. Funcționeazã din 2003 între centrul orașului și aeroportul Pudong, iar viteza maximã de operare este de 430 kilometri la orã.

Nu este însã singura linie de tip Maglev: altele circulã între Beijing și Changsha la viteze mici spre medii.

 

Esențial pentru al 13-lea plan cincinal

 

China Railway Rolling Stock Corpo­ ration (CRRC) a fãcut publice primele detalii despre noul prototip care leviteazã deasupra șinelor.

Ding Sansan, șeful echipei de cerce­ tare și dezvoltare a levitației magnetice și inginer șef adjunct al companiei, spune cã noul tren va fi pus în circulație în anul 2021.

Potrivit China Daily, sistemul feroviar avansat reprezintã o parte esențialã a celui de-al 13-lea plan cincinal al Ministerului ªtiinței și Tehnologiei din China, care se va încheia anul viitor.

Cu toate cã aleargã la viteze ame­ țitoare și-n Japonia, dar și în state din Europa, trenurile de levitație magneticã sunt încã privite ca un soi de SF-uri.

China le folosește din 2002, an când a lansat prima linie funcționalã care folosește tehnologie germanã, iar trenurile pot atinge 430 de kilometri la orã. În Japonia, un tren similar a fost testat în 2015, însã e mult mai "fâșneț" și ajunge cu ușurințã la 603 kilometri la orã, dar nu va fi pus în funcțiune mai devreme de 2026.

"Scopul acestei noi linii de mare vitezã este reducerea traficului aerian dintre cele douã metropole, Shanghai și Beijing. Cãlã­ toria cu avionul total dureazã aproximativ 4,5 ore, iar un drum pe linia feratã de mare vitezã dureazã în prezent aproximativ
5,5 ore", a explicat Ding Sansan.

Potrivit inginerului șef adjunct al CRRC, pe noua linie de levitație magneticã drumul nu va dura mai mult de 3,5 ore.

O altã soluție aleasã de oficialii chinezi pentru descongestionarea traficului aerian din Beijing este construirea unui alt aeroport internațional în regiunea Daxing.





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

sounds

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
Covoare
turboclima
artmania
Licitatie publica

accentmedia