Tribuna
Indecizia autorităţilor competente şi responsabile provoacă haos în ceea ce priveşte circulaţia rutieră în zona Racoviţa – Tălmaciu
Dan FRÂNCU
6303 vizualizari
Indecizia autorităţilor competente şi responsabile provoacă haos în ceea ce priveşte circulaţia rutieră în zona Racoviţa – Tălmaciu
De ani de zile, circulaţia autovehiculelor pe podul peste râul Olt, situat în apropiere de staţia CFR Sebeş Olt, reprezintă o adevărată aventură. În ciuda măsurilor luate în timp, peticelilor şi restricţiilor impuse, podul respectiv, obiectiv cu o vechime considerabilă, foarte degradat atât fizic cât şi moral, a devenit un fel de "măsea stricată” a DJ 105 G, traversarea acestuia fiind făcută, de cele mai multe ori, cu inima strânsă, şoferii ce se încumetă să circule pe aici răsuflând uşuraţi doar după ce ajung pe unul dintre maluri… Mai mult, autovehiculele ce depăşesc o anumită masă şi mărime, nu au acces pe pod, fiind nevoite să circule pe un drum secundar pentru a pătrunde sau a ieşi din zonă.

Podul de la Sebeş Olt a ajuns în starea aceasta după ce, ani de zile, situaţia existenţei sau menţinerii sale în utilizare a devenit un fel de joc de ping – pong între autorităţi.
Încă de la debutul lucrărilor de amenajare a hidrocentralei din zona Ravoviţa (în urmă cu aproximativ 30 de ani), s-a stabilit că podul peste râul Olt, situat în aval de hidrocentrală, va fi demolat, acelaşi “tratament” urmând a fi aplicat şi podurilor de cale ferată ce traversează cursul de apă, situate la câţiva kilometri distanţă. Conform specialiştilor în domeniu, demolările celor trei obiective sunt absolut necesare pentru ca lucrările la Hidrocentrala Racoviţa să poată continua şi ca urmare, obiectivul să funcţioneze la capacitatea proiectată. Podurile de cale ferată urmau să fie reconstruite, dar cu anumiţi parametri modificaţi, iar în locul podului rutier, compania ce deţine amenajarea hidroelectrică şi-a luat angajamentul de a realiza o prelungire a traseului DJ 105 G, de la baza podului dinspre staţia Podu Olt, până în apropiere de intrarea în localitatea Racovia, unde s-ar fi întâlnit cu vechiul traseu al drumului. Noul traseu al DJ 105 G include şi Hidrocentrala Racoviţa, precum  şi traversarea căii ferate, între staţiile CFR Racoviţa şi Sebeş Olt. Lucrurile au mers oarecum bine, lucrările au avansat, prelungirea DJ 105 G  a fost construită dar demersul s-a blocat la trecerea peste calea ferată, se pare din princina unor tergiversări şi neconcordanţe ivite între CFR şi alte instituţii responsabile.Totuşi, pentru a nu îngreuna accesul în această parte a judeţului, s-a decis menţinerea în exploatare a podului de la Sebeş Olt, chiar dacă circulaţia pe acesta a devenit un adevărat pericol. Deşi a fost adoptată ca o soluţie de provizorat, an de an, demolarea podului a fost amânată, pasajul peste calea ferată nefiind efectuat şi, în consecinţă, lucrările la hidrocentrală au rămas nefinalizate. În tot acest timp, societăţile, autorităţile ministeriale (guvernamentale), judeţene sau locale, şi-au pasat responsabilitatea de la una la cealaltă, s-au învinovăţit reciproc pentru blocarea situaţiei, iar oamenii au suferit pentru accesul dificil, delicat şi deosebit de periculos, pe care îl au la dispoziţie pentru a ajunge în zonă.

Oamenii au ajuns la limita răbdării…

Starea generată de situaţia referitoare la acest obiectiv a ajuns să fie deosebit de tensionată, “rănile” podului fiind serios agravate de condiţiile meteorologice înregistrate în această iarnă dar şi de lipsa de interes cu care a fost “tratat” în ultimii ani de autoritatea ce îl deţine (Consiliul Judeţean Sibiu). Prin diverse mijloace, în mod deosebit în mediul online (pe reţeaua de socializare facebook), a început o adevărată revoltă a oamenilor pentru situaţia acestui pod, iar dincolo de întrebările, mai mult sau mai puţin pertinente sau retorice, ideile, propunerile, scuzele şi acuzele formulate, a fost identificată foarte uşor nevoia oamenilor de a putea circula normal în zonă, construirea urgentă a pasajului de trecere la calea ferată fiind doleanţa exprimată în unanimitate. Aceasta ar fi şi soluţia normală!

Daniela Cîmpean susţine că are informaţii despre realizarea trecerii peste calea ferată, în luna aprilie…

În dezbaterea destul de efervescentă apărută pe facebook, a intervenit şi Daniela Cîmpean, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, care şi-a exprimat următorul punct de vedere: “Faţă de opiniile prezentate pe această pagină în legătură cu DJ 105 G (Avrig - Racoviţa - Tălmaciu) se impun o serie de lămuriri. Hidroelectrica a solicitat Consiliului Judeţean Sibiu aprobarea pentru demolarea podului de pe acest drum, amplasat peste Olt, motivată de faptul că sunt necesare intervenţii de lărgire a albiei astfel încât să se asigure debitul necesar funcţionării la capacitate maximă a hidrocentralei. Angajamentul acesteia a fost să construiască un drum care să asigure alternativă la podul ce urma să fie dezafectat. Acest drum a fost construit însă, pentru a se putea practica trecerea peste calea ferată, este nevoie de acceptul CFR care din păcate este tergiversat în ciuda demersurilor nenumărate făcute pentru obţinerea lui.
Prin urmare, este greşit să spunem că Consiliul Judeţean Sibiu nu şi-a manifestat interesul pentru a realiza trecerea de cale ferată atâta timp cât consiliul nu are în subordine nici Hidroelectrica, nici CFR-ul şi prin urmare nu le poate impune nimic. Consiliul Judetean Sibiu poate interveni în mod legal, pe/în legătură cu drumul nou doar după ce îl preia în proprietate de la Hidroelectrica: Situaţia actuală nu convine nici consiliului judeţean întrucât nu putem justifica o investiţie pe un pod sau pe o porţiune de drum care urmează să fie dezafectate şi pentru acest motiv, din lucrările din ultima perioadă pe DJ 105 G (Avrig - Racoviţa - Tălmaciu) s-au exclus cele aferente acestor obiective. şi noi ne dorim ca acest drum judeţean să ofere, în integralitatea lui condiţii decente şi absolut sigure pentru cei care îl parcurg şi încercăm prin toate mijloacele de care putem uza să grăbim o decizie care, din păcate, nu ne aparţine ci aparţine în exclusivitate CFR. Din informaţiile pe care le deţinem CFR a acceptat proiectul pentru trecerea căii ferate şi pentru semnalizare, proiect depus de Hidroelectrica, şi în aprilie anul aceasta se va realiza.”

Necesitatea unor condiţii de circulaţie acceptabile…

În replică la acest punct de vedere, Sorin Popa, membru în Consiliul Local al comunei Racoviţa, a scris, printre altele, următoarele: “Ce să înţeleg? Că toată această situaţie creeată de fapt este în detrimentul cetăţenilor, cărora mai puţin le pasă de disputele politice din parlament ale politicienilor ci sunt interesaţi ca aceştia să le asigure minimum de condiţii în ceea ce priveşte infrastructura în zona respectivă. Ca să nu mai pomenesc că, până la urmă sunt puse în pericol chiar vieţile oamenilor atunci când se circulă pe acele poduri. Încă o dată: discutăm despre poduri diferite - două poduri de cale ferată, care nu sunt proprietatea C.J. Sibiu şi podul peste râul Olt, care este proprietatea C.J. Sibiu.
De fapt, noi am ridicat, în special, problema podului de peste râul Olt, nu situaţia celor două poduri de cale ferată…
Până la rezolvarea situaţiei cu Hidroelectrica şi cu CFR este nevoie ca acest pod să fie cel puţin reparat (strat asfaltic şi balustrade) şi asta intră în atribuţiile C.J. SIBIU. Cred că nu este normal să spuneţi că “nu puteţi justifica o reparaţie pe un pod care urmează să fie dezafectat şi pentru acest motiv, din lucrările din ultima perioadă pe DJ 105 G (Avrig - Racoviţa - Tălmaciu) s-au exclus aceste obiective”. Din informaţiile pe care le deţineti spuneti că CFR a acceptat proiectul pentru trecerea căii ferate şi pentru semnalizare, proiect depus de Hidroelectrica, şi în aprilie anul aceasta se va realiza. În aprilie 2019, să înţeleg? Pentru că aceste obiective în ceea ce priveste infrastuctura au de fapt foarte multe termene până la finalizare! Cred că din respect pentru locuitorii din această zonă aveţi obligaţia să faceţi un minimum de investiţii pentru a asigura ca circulaţia în zonă să se facă, cât de cât acceptabil”.
O altă opinie pertinentă este cea exprimată de Marius Hulpuş, cetăţean al comunei Racoviţa: “Într-adevăr, DJ 105 G, drumul judeţean care face conexiunea dinspre Tălmaciu spre Racoviţa, e o mare problemă. Podul de peste Olt a devenit un loc în care îţi creşte adrenalina atunci când păşeşti pe el, pod care va fi demolat într-un viitor apropiat. Cred însă că adevărata problemă o reprezintă trecerea peste calea ferată pe noul drum. Această şosea a fost inaugurată încă de la momentul inaugurării Hidrocentralei Racoviţa, când un fost premier, care nu cred că a mers cu maşina de serviciu ca să constate că respectiva şosea se termină într-o cale ferată, nu a luat nici o măsură în acest sens. Trecerea peste calea ferată stă şi astăzi plasată între 3 instituţii: Consiliul Judeţean Sibiu, SC Hidroelectrica şi CFR Sibiu. De 3 ani tot sperăm că vom circula pe această nouă investiţie, însă atât cât a existat acest pod, a existat o alternativă, drept pentru care nici una din cele 3 instituţii nu şi-au manifestat interesul pentru a realiza trecerea de cale ferată. Sperăm ca în viitorul apropiat podul să rămână o amintire.”





comentarii
1 comentarii

Acel pod este un pericol
Lucrez sofer și cand trec dimineata pe el și e foarte liniste se simte cum se mișcă
Până trec sunt cu inima franta sa ma vad pe celălat mal
Faceti ce va oameni buni
Până nu moare cineva nu se va lua nici o masura?
Ar trebui macar închis daca nu sunteti in stare sa il renovati
Sa speram ca in viitorul apropiat sa se schimbe ce va
Florin
08.02.2019 10:54
Din aceeasi categorie
sevis

targul de cariere

classic junior festival

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia