Tribuna
PNL
Feroviarii sibieni se pregătesc de protest
Alexandra CHEŞCU
1645 vizualizari
Feroviarii sibieni se pregătesc de protest

În jur de 100 de angajaţi ai CFR, unii dintre ei membri ai Uniunii Sindicatelor Libere Marfă Comercial Infrastructură (USLMCI) Braşov şi-au anunţat participarea la un miting ce se va desfăşura vineri, 28 februarie, la Sibiu. Angajaţii Companiei Naţionale Căile Ferate Române sunt supăraţi de intenţia companiei de a trece din mediul de stat în mediul privat cei 47 de kilometri de cale ferată cuprinşi pe ruta Sibiu-Copşa Mică, după cum a precizat Ovidiu Dâmbean, vicepreşedintele USLMCI Braşov. "În acest moment se află în dezbatere, pe site-ul CNCFR, numărul de linii propuse să treacă din infrastructura naţională la privat. Ei (n.r. CNCFR) spun că linia este nerentabilă", a declarat Ovidiu Dâmbean, subliniind faptul că cei 47 de kilometri de cale ferată sunt de fapt modernizaţi, trecând prin reparaţii capitale în toamna anului trecut. "Este o cale ferată cu trei staţii, este o linie modernizată, cu o afluenţă foarte mare de trafic, având peste 600 de abonamente", a mai declarat, pentru Tribuna liderul de sindicat. Ovidiu Dâmbean a mai precizat faptul că linia nu are cum să fie nerentabilă, pentru că pe ea circulă trenuri cu şase vagoane, care sunt pline, deservind localităţi precum Ocna Sibiului sau Mândra.
Mitingul care este programat să ia startul vineri la ora 13, se va desfăşura în Piaţa Gării, protestatarii urmând să pornească, apoi, în marş, spre Primăria Sibiu, Prefectură şi, poate, pe la sediul PSD Sibiu. La protest vor participa atât membri de sindicat cât şi angajaţi care nu au statut de sindicalist, oamenii fiind speriaţi că şi-ar putea pierde locul de muncă. "În mod categoric vor fi concedieri dacă linia va trece la privat. Vor fi afectate mai mult de 40 de persoane, de la conductori, şefi de tren, mecanici, casieri", mai spune Ovidiu Dâmbean.




comentarii
4 comentarii

Mai nacadailor de ce nu permiteti comentarii direct pe Facebook?...Asa a ordonat patronul din arestul Politiei, sau asa a dispus directorul-marioneta?
cititor
26.02.2014 00:13
Mai nacadailor de ce nu permiteti comentarii direct pe Facebook?...Asa a ordonat patronul din arestul Politiei, sau asa a dispus directorul-marioneta?
cititor
26.02.2014 00:13
Schimbati bancile de pe peronul garii ca suntem de risul lumii.
sibian
26.02.2014 08:22
Linia e nerentabila pentru CFR S.A, compania care gestioneaza infrastructura si care, practic, traieste din taxele de utilizare a infrastructurii incasate de la operatorii feroviari (fie ei de stat sau privati). CFR Calatori, care incaseaza cele 600 de abonamente despre care vorbiti are datorii la CFR S.A. de peste 900 milioane de lei, care continua sa creasca. Asta inseamna ca, practic, CFR S.A. face munca patriotica, trebuind sa acopere cumva salariile angajatiolor sai de pe linia respectiva. Cum nu are cum (pentru ca CFR Calatori nu plateste), cauta sa scape de linii... observati ca sunt vizate sectii cu trafic de marfa foarte redus (1 tren pe zi - Tulcea-Medgidia, 1 tren pe luna Medgidia - Negru Voda, fara trafic de marfa celelalte), adica sectii din care CFR S.A. nu-si poate acoperi cheltuielile. Daca CFR Calatori si-ar plati taxele - adica ar avea un management eficient si ar trece printr-o restructurare (prin unele zile circula trenuri cu 1 - 2 vagoane si cu 3 nasi, nu mai zic de compunerile EA/LDE + 1 - 2 vagoane, absolut nerentabile si cu trenul plin pana la refuz, in timp ce automotoarele stau la gard), poate ar avea bani sa plateasca si nu s-ar mai ajunge la asta. Privatul oricum va pastra angajatii existenti, asta daca nu cumva isi da seama ca sunt prea mult :)) Ca n-ar fi prima data cand CFR S.A. tine n'spe mii de angajati doar ca sa aiba ce sa munceasca.
Ing.
27.02.2014 08:48
Din aceeasi categorie
DC

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Cartuse toner, unitati cilindru
adi eco
Licitatie publica

ACCENT MEDIA