logo
Wizzită la altă rudă, zbor cu escală la opece!
Rareș BIŢU
2940 vizualizari
Wizzită la altă rudă, zbor cu escală la opece!

Ce faci când iei bilete de avion, le achiţi din vreme şi când să tocmeşti hotelul potrivit afli, întâmplător, că zboru-i anulat? Să suni la OPC e primul gând care nu-ţi trece prin cap. N-are de ce. De ce să le zgudui tihna pe care şi-o moţăie, cu plescăit, de-atâta timp? Mai bine suni la aeroport, să-ntrebi acolo. Dar până să formezi, gândul să suni, totuşi, la OPC, pune piciorul în prag. Hai, mă, să văd cum e: or fi păşit cumva în secolul ăsta nou sau încă se tem să-i rupă ţipla? 

O voce tăioasă, cu chef de arţag şi neînduplecare de profă de chimie, îşi tăvăleşte nerăbdarea: "Păi, şi la ce companie aţi luat biletul? Cum îi zice? Raiăn, viz, bluer, la tarom, cum îi spune? Sunaţi aici şi nu ştiţi ce companie e, cum îi spune, spuneţi, îi ştiţi numele?" 
Abia apuc să-i transmit numele vinovatului, deşi presimt că ce nu poate rezolva la o companie, sigur nu rezolvă nici la alta. 
Ce-i de făcut, întreb, că-n afara unor mailuri la care nu-mi răspunde nimeni, nu cred că o să-şi facă Wizz prea multe griji din cauza mea. Şi nici cearcăne pentru ceilalţi plătitori de bilet. 
"Pot să transmit la Bucureşti, vă redirecţionez reclamaţia", mă ofertează arţăgoasa, sperând să muşc momeala. 

Ce-am fost şi ce-am ajuns: faxul plimbat pe vremuri prin întreprindere a ajuns acum reclamaţie plimbată pe mail. Ăstea-s metehne de care nu cred că ne vom dezbăra vreodată. Chem un coleg, sun un prieten, dacă-i de răspuns, las` să răspundă altul. Ştim amândoi că tunelul n-are nici capete, darmite luminiţă. Dialogul devine un joc de-a şoarecele şi pisica, dar prefer rolul lui  Tom, nicidecum al lui (pasa)Jerry. 


Ridic miza şi pomenesc de o hotărâre a Curţii de de Justiție a Uniunii Europene care în 2015 a stabilit că, citez, "Chiar în cazul anulării unui zbor din cauza unor probleme tehnice neprevăzute, operatorii de transport aerian au obligația să îi despăgubească pe pasageri". Uimirii nu-i las răgaz să respire: "Aveţi hotărârea asta pe site, cum nu ştiţi de ea? E de doi ani! Sunt primul client cu zborul de mai anulat din ianuarie?" Nu sunt juristă", se scuză duduia, în timp ce-şi seteză ţâfna la cote de avarie.

Îmi amintesc de clipurile ălea care se zbenguie, neruşinate, pe tv, anunţându-ne ba că suntem membri UE, ba că avem drepturi, ba că ni le şi  apără opeceul şi baionetiştii lui cu nădragii rupţi şi mucii pe chiept. Bazaconii. 
"Nu vă pot ajuta!", conchide interlocutoarea cu o stridenţă pe care doar în vocea statului am mai auzit-o. Stat căruia îi plătim taxe şi impozite. Câteva ore mai devreme, şeful ANPC explica, sfătos, să luăm bilete de la agenţii din ţară. Sau din spaţiul UE, că-i mai sigur şi ei fac - se ştie! - verificări. 
Dacă zăriţi prin aeroport o umbră strecurându-se pe vârfuri şi încercând să fenteze check-in-ul, n-o daţi de gol: e Anghel, ieşit la amuşinat hibe!
Între timp, dinspre Wizz şi-a luat zborul vestea că pasagerii rămaşi fără Milano fie primesc banii înapoi, fie îşi aleg altă rută. Sau rudă numai bună de vizitat. 

 




comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

kogalniceanu

smeralda

marquardt

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
Licitatie publica

accentmedia