logo
FITS
Veşti bune pentru cei care circulă în zona Racoviţa: drum reabilitat şi pasaj nou de trecere peste calea ferată
Dan FRÂNCU
2490 vizualizari
Veşti bune pentru cei care circulă în zona Racoviţa: drum reabilitat şi pasaj nou de trecere peste calea ferată

După ani buni de aşteptare şi o grămadă de probleme, locuitorii din zona de sud a judeţului au motive de bucurie şi speranţe că, în scurt timp, accesul înspre şi dinspre zona lor va deveni mult mai facil.
De câteva zile, porţiunea de drum cuprinsă între ieşirea din Racoviţa şi intersecţia cu drumul ce duce spre satul Sebeşu de Jos, parte a DJ 105 G, a intrat în proces de reabilitare. Echipele de muncitori au început asfaltarea respectivului sector de drum, astfel că, trecând peste inconvenientul cauzat de regularizarea dirijată momentan de semafor, se poate constata foarte uşor că deja situaţia este mult îmbunătăţită, şoferii care circulă cu autovehiculele în zonă fiind scutiţi de calvarul ocolirii sau traversării numeroaselor gropi din carosabil.
În paralel cu asfaltarea drumului, au început şi lucrările pentru noul pasaj de trecere peste calea ferată, ce va fi realizat în perioada următoare între Racoviţa şi staţia CFR Sebeş Olt, pe noul traseu al DJ 105 G. Momentan se lucrează la transferul instalaţiei de trecere la nivel cu calea ferată curentă fără bariere, din vechea locaţie, situată după staţia CFR Sebeş Olt (înspre Podu Olt), în imediata apropriere a confluenţei râurilor Valea Moaşei şi Olt, către noua locaţie. Execuţia trecerii peste calea ferată şi punerea în funcţiune a instalaţiei de avertizare cu lumini şi mijloace acustice, sunt lucrări ce vor fi realizate în perioada imediat următoare, cel mai probabil la finalizarea acestora urmând a fi adoptat şi noul traseul din zonă al DJ 105 G. (La ieşirea din Racoviţa înspre Tălmaciu, drumul judeţean ar continua cu o curbă pe partea dreapta, câtre noua trecere la nivel peste calea ferată, barajul Hidrocentralei Racoviţa şi va continua până la întâlnirea cu vechiul traseu, în zona vechiului podul ce trece peste râul Olt - în apropiere de staţia CFR Sebeş Olt.) De asemenea, este de aşteptat ca, în acelaşi timp cu adoptarea noului traseu, circulaţia pe vechiul pod peste râul Olt să fie înterzisă, iar obiectivul, aflat oricum într-o avansată stare de degradare fizică şi morală, să fie dezafectat.
Atât starea dezastruoasă a podului peste Olt, cât şi starea proastă a porţiunii de drum dintre ieşirea din Racoviţa şi drumul de acces spre Sebeşu de Jos, au creat mari neplăceri locuitorilor din zonă dar şi celor ce s-au aflat doar în tranzit pe aici. De ani de zile, circulaţia autovehiculelor pe respectivul pod şi în continuare, până la Racoviţa, a reprezentat o adevărată aventură.
Încă de la debutul lucrărilor de amenajare a hidrocentralei din zona Racoviţa (în urmă cu aproximativ 30 de ani), s-a stabilit că podul peste râul Olt, situat în aval de hidrocentrală, va fi demolat, în locul acestuia fiind prevăzută o prelungire a traseului DJ 105 G, de la baza podului dinspre staţia Podu Olt, până în apropiere de intrarea în localitatea Racoviţa, unde s-ar fi întâlnit cu vechiul traseu al drumului. Lucrurile au mers oarecum bine, lucrările au avansat, prelungirea DJ 105 G  a fost construită dar demersul s-a blocat la trecerea peste calea ferată, se pare din princina unor tergiversări şi neconcordanţe ivite între CFR şi alte instituţii responsabile. Ca urmare, pentru a nu îngreuna şi mai mult accesul în această parte a judeţului, s-a decis menţinerea în exploatare a podului de la Sebeş Olt, chiar dacă circulaţia pe acesta a devenit un adevărat pericol. Deşi a fost adoptată ca o soluţie de provizorat, an de an, demolarea podului a fost amânată, pasajul peste calea ferată nefiind efectuat şi, în consecinţă, lucrările la hidrocentrală au rămas nefinalizate. În tot acest timp, societăţile, autorităţile ministeriale (guvernamentale), judeţene sau locale, şi-au pasat responsabilitatea de la una la cealaltă, s-au învinovăţit reciproc pentru blocarea situaţiei, iar oamenii au suferit pentru accesul dificil, delicat şi deosebit de periculos, pe care îl au la dispoziţie pentru a ajunge în zonă.
În primele luni ale acestui an, nemulţumirile oamenilor din zonă în legătură cu această situaţie au crescut considerabil, astfel că a fost demarată o campanie de strângere de semnături în susţinerea unei petiţii către Consiliul Judeţean Sibiu, pentru adoptarea măsurilor necesare remedierii problemelor. Încă de la acel moment, Daniela Cîmpean, preşedinta Consiliului Judeţean Sibiu, le-a oferit locuitorilor din zonă câteva detalii şi lămuriri referitoare la situaţia creată, a menţionat că a făcut diligenţele necesare pentru remedierea problemelor şi şi-a arătat interesul şi dorinţa ca "acest drum judeţean să ofere, în integralitatea lui, condiţii decente şi absolut sigure pentru cei care îl parcurg". De asemenea, preşedinta CJ Sibiu a menţionat la acea vreme că "CFR a acceptat proiectul pentru trecerea căii ferate şi pentru semnalizare, proiect depus de Hidroelectrica, şi în aprilie anul aceasta se va realiza".
Ca urmare, lucrurile s-au pus în mişcare şi există speranţe îndreptăţite ca întreaga "poveste" să se încheie fericit, în cursul lunii aprilie.

 






comentarii
1 comentarii

Alta păcăleală.....HAHAHAHAHA
gica
01.04.2019 08:19
Din aceeasi categorie
sevis

turboclima

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
Covoare
Licitatie publica

accentmedia