Gorgandin  Domeniul Viticol Apold
logo
Apulum
Trosc - pleosc! Materie anti "fake news" în şcoli! "Ce rost are să aglomerăm orarul copiilor cu o disciplină separată?"
Trosc - pleosc! Materie anti

Condiţii de Ev şi ăla Mediu, dotări pline de entorse, heirupisme pe toată linia, corn tare ca fierul, mese calde lăsate să baliverneze, bani pentru fondul clasei încasaţi fără să mai conteze legea. Ăstea sunt doar câteva din coşurile de pe faţa Educaţiei. Educaţie snopită de 24 de miniştri în 30 de ani care după cum a prins-o, iar cei mai mulţi au prins-o pe genunche. Şi mulţi ani distanţă dacă e să comparăm învăţământul din România cu cel dintr-o ţară civilizată. Atât de mulţi că mai bine reprimăm orice comparaţie.

Ce-mi fac în tot acest răstimp aleşii? Chibzuie urzeli, pritocesc idei, rindeluiesc truisme în loc să cheme Smurdul să ridice Educaţia din balta asta de cioburi în care s-a obişnuită să zacă.
Cel mai nou exemplu vine din partea unui deputat convins că o materie despre fake şi anume news e tot ce lipseşte şi că găselniţa e numai bună de scos la tablă. Mbine, nu mintenaş, ci peste câţiva ani.
Iniţiatorul proiectului, semnat de alţi 19 parlamentari, crede că elevii trebuie învăţaţi cum să combată fenomenul fake news şi cum pot face  faţă avalanşei de informaţii, de parcă fix asta îi roade pe elevi. Materia "Educaţie şi cultură media" ar urma să fie predată - ciudat! - doar la clasele a VI-a şi a IX-a, însă experţii în Educaţie spun că nu e bine formulată, că face mai mult rău şi că trebuie retrasă. 

  • "Le explici copiilor ce e Facebook-ul, care sunt riscurile la nivelul Facebook-ului, ulterior, la liceu, când au mai primit informaţii pe linie politică, înţeleg ce e o ideologie, înţeleg ce e o ideologie extremistă, cred se pot studia câteva cazuri de fake news celebre acceptate la nivelul comunităţii academice", spune autorul proiectului, deputatul PNL Ovidiu Raeţchi.

Acuma, la câtă dezinvoltură adăpostesc puştanii de-a şasea, nici nu vreau să-mi imaginez cum ar reacţiona hăndrălăii de-a noua când intră un dascăl să-i înveţe, tocmai pe ei, experţii, ce şi cum pe net.
Dacă ideea, bună ori proastă nici nu mai contează vine dintr-o tabără, cealaltă se şi repede să încarce harbaleta. 

  • "E foarte multă manipulare şi în societatea românească, propagandă, ai văzut, un război psihologic putem spune şi victime suntem cu toţii", spune deputatul Remus Borza.

Dacă totuşi ajunge la şcoală, noua disciplină ar trebui să devină obligatorie la doi ani după adoptarea legii, iar dascălii selectaţi dintre cei cu specializări umane. A, era să uit: iar la Ministerul Educaţiei ar trebui să fie format un  - aplauze! - grup de lucru! Personal,  preferam înfiinţarea unei comisii, dar nu-i deloc rău nici aşa.
Bineînţeles că dacă-i vorba de murit brusc de grija poporetului, are balta peşte:

  • "Copiii noştri sunt bombardaţi de informaţie din toate mediile online şi trebuie să îi ajutăm să înţeleagă, să discearnă ce este adevărat acolo, să nu cedeze primului impuls de a da o ştire neverificată mai departe", spune Ionuţ Moşteanu, deputat USR. 
  • "Să fie educaţi să analizeze, să judece de unde îşi iau informaţiile, cum îşi iau informaţiile, dacă sursa e credibilă. Internetul e plin de fake-news-uri", afirmă Petru Movilă, deputat PMP. 

Specialiştii în Educaţie sunt mai degrabă îngrijoraţi de apariţia proiectului şi spun că trebuie retras. 

  • "Riscăm un start ratat în educaţie media. De ce o disciplină separată în primul rând, de ce doar la clasa a VI-a şi a IX-a, de ce doar media de informare? Dacă facem educaţie media ca să combatem fake news doar la clasa a VI-a şi a IX-a, nu ştiu dacă o să rezolvăm problema. Ce rost are să aglomerăm un orar, orarul copiilor, care ştim că e foarte aglomerat cu o disciplină separată?", a explicat pentru digi24 Nicoleta Fotiade, expert educație media.

Preşedintele Asociaţiei Kreativ Research, prof. univ. Ileana Rotaru, i-a trimis o scrisoare iniţiatorului proiectului, explicându-i că ideea face mai mult rău.
Deputatul PSD Florin Manole este primul care şi-a retras semnătura de pe proiectul deputatului PNL. 
Parcă şi aud la clasă: "Copii, e adevărat că cine are carte, are parte?"
"Haideţi, doamna profesoară! Adică veniţi cu Tursibu şi tot cu vrăjeli din ăstea de ne luaţi? Parte e când intră royala, qinta, când se aliniază cireşele, ştiţi ce zic?"

 





comentarii
4 comentarii

Ar fi mai bine pentru astia savantoci sa recunoasca ca ei , da, ei astia cu capete mari mirosind a cenuse-- sunt -- sa ma intelegeti bine- sunt --FAKE -men-s-- adica -oameni FALSI -- cu ei insasi-(fiindca nu recunosc scazuta lor educatie) , apoi fiindca nu au capacitatea de a debita legi-- care sa zideasca -SOCIETATEA-- Si vrem o societate la nivel de --??? la nivelul celor ce distrug cu bucurie chiar si WC- uri-???- Vorbiti domnulorsi debitati legi care sa civilizeze poporul nu aiureli colorate care sa dea bine din cozi.
mike
10.02.2019 20:38
Eu zic să avem și un mister al adevărului. Condus de Victor Ponta.
Un cititor
10.02.2019 23:44
Mai bună ar fi fost o lege care să pedepsească fake news-ul, în prima instanță contravențional iar în formă continuată penal. La noi din totdeauna lucrurile au functionat doar cu "bâta". Dar cum defapt nu se dorește nimic și totul este cu iz electoral, n=o să se facă nimic în acest sens. Paote putem spera la o directivă UE în acest sens, dar la cum merg lucrile și acolo slabe șanse.
Din SB
11.02.2019 05:24
E o prostie. Mai bine fa naibii un sistem de educatie care sa le dezvolte copiilor abilitatea de a gandi critic si ai rezolvat problema. Intrebarile sunt: "cum ? " si " cu cine ? "
un nume
11.02.2019 15:07
Din aceeasi categorie
sevis

mcdonalds

Covoare

Respect Construct

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
Licitatie publica

accentmedia