logo
Traficul pe Calea Dumbrăvii, studiat de specialiști: rămâne sens unic, dar cu bandă specială pentru transport în comun, piste de bicicliști și mai puține parcări
Sorana MAIER
3184 vizualizari
Traficul pe Calea Dumbrăvii, studiat de specialiști: rămâne sens unic, dar cu bandă specială pentru transport în comun, piste de bicicliști și mai puține parcări
Răzvan NEGRU

Studiul comandat de Primăria Sibiu pentru analizarea traficului pe Calea Dumbrăvii din Sibiu propune patru soluții de optimizare și recomandă ca cea mai bună soluția în care circulația rămâne cu sens unic, dar se desființează parcările de pe partea vestică a străzii și se introduce linie de transport public cu bandă proprie de rulare. Aceeași soluție propune ca pe direcția Nord-Sud să se creeze infrastructura necesară deplasării cu bicicleta pe tronsonul dintre Piața Aurel Vlaicu și str. Bahluiului care se va continua, ulterior până în zona de agrement Parc Dumbravă. 
”Studiul de trafic pentru rețeaua rutieră formată din str. Calea Dumbrăvii și zona de influență, și anume străzile adiacente și străzile paralele, respectiv str. Octavian Goga – str. Bahluiului și str. Cisnădiei – str. Siretului, care generează un trafic complex în zonă, a avut drept scop indentificarea soluției optime de organizare a circulației și de promovare a modurilor de transport durabile: transportul public, mersul pe bicicletă, mersul pe jos”, se arată în concluziile studiului.

Patru variante pentru un trafic mai bun

Specialiștii au analizat patru scenarii diferite, scenariul 1 prevăzând situația actuală, fără modificări ale organizării circulației. În scenariul 2, se modifică organizarea circulației pe strada Calea Dumbrăvii, prin permiterea circulației în ambele sensuri, pe câte o bandă de circulație; se modifică organizarea circulației pe strada Octavian Goga, prin inversarea sensului unic actual și permiterea circulației de la Nord la Sud.
Potrivit scenariului 3, se modifică organizarea circulației în sensul în care strada Dumbrăvii este sens unic de la Nord la Sud, între Piața Aurel Vlaicu și intersecția str. Calea Dumbrăvii – str.Bahluiului – str. Siretului; strada Octavian Goga este sens unic de la Sud la Nord, iar  strada Cisnădiei este sens unic de la Sud la Nord, între intersecția cu Bd. Mihai Viteazul și intersecția cu str. Gheorghe Dima.
Scenariul 4, recomandat de specialiști, prevede că se modifică organizarea circulației în sensul că pe strada Dumbrăvii se menține sensul unic pentru vehicule private între Piața Aurel Vlaicu și intersecția Str. Calea Dumbrăvii – Str. Bahluiului – Str. Siretului. Se desființează parcările de pe partea vestică a străzii, se introduce linie de transport public cu bandă proprie de rulare, pe direcția Nord-Sud; se creează infrastructura necesară deplasării cu bicicleta (piste de biciclete) pe tronsonul dintre Piața Aurel Vlaicu și str. Bahluiului care se va continua, ulterior până în zona de agrement Parc Dumbravă. 
Pentru a ajunge la aceste patru scenarii, specialiștii au făcut o analiză detaliată a infrastructurii rutiere, incluzând analize de trafic, au fost ridicate relevee pe străzile și drumurile din zonă, precum și configurația geometrică a intersecțiilor și arterelor de circulație. 
”Datele obținute au fost introduse într-un model de transport, care să permită analiza situației
existente, precum și evoluția acesteia pe termen mediu, anul 2021 și anul 2025”, spun specialiștii.

© Razvan NEGRU

Care sunt problemele pe Dumbrăvii

În timpul studiului, specialiștii notează că au identificat principalele probleme în traficul rutier.
Circulația autovehiculelor se desfășoară cu dificultate în zona Calea Cisnădiei, iar pe strada Siretului, din cauza punctului unic de acces în municipiul Sibiu dinspre localitatea Cisnădie, în afara intervalelor de vârf circulația este fluentă în toată zona.
”Există puncte unice de acces către centrul Municipiului Sibiu din cartierele nou construite care supra-aglomerează infrastructura existentă. Se recomandă o analiză detaliată a soluțiilor posibile la nivelul cartierelor aglomerate, includerea de noi căi de acces și, pe viitor, acordarea unei atenții sporite soluțiilor de dezvoltare urbană”, se arată în studiu.
Rutele de transport public sunt deviate pe direcția spre sud, din cauza sensului unic de pe Calea Dumbrăvii, iar pe direcția spre nord, din cauza sensurilor unice de pe str. Octavian Goga și Calea Cisnădiei, ceea ce conduce la creșterea timpului de călătorie pe direcțiile respective, pentru utilizatorii acestui mod de transport.
”Din considerente de eficiență se recomandă menținerea sensurilor unice existente, dar se propune realizarea ulterioară a unui studiu de oportunitate pentru extinderea/reorganizarea liniilor de transport public din zonă cu scopul creșterii eficienței acestui serviciu”, se arată în studiu.
Inexistența unor benzi dedicate pentru transportul public conduce la întârzieri suplimentare pentru utilizatorii acestui mijloc de transport, din cauza congestiilor de circulație care afectează și traficul privat, sunt de părere specialiștii. Ei atrag atenția asupra faptului că soluțiile pe care le propun vor îmbunătăți calitatea mediului în zonă, dar nu vor scădea calitatea mediului în alte zone. 
”Se remarcă faptul că măsurile au un efect benefic mai ales pe termen mai lung, pe măsură ce ele conduc la o modificare a comportamentului de deplasare al cetățenilor în sensul adoptării mijloacelor de deplasare mai puțin poluante”, asigură autorii studiului.

© Razvan NEGRU

© Razvan NEGRU
© Razvan NEGRU






comentarii
2 comentarii

Calea Dumbravii are nevoie de sens dublu, cu 2 benzi pe fiecare sens.
Curand vor aparea cateva sute de apartamente in blocurile care se vor construi pe vechea autobaza tursib. Asta inseamna cateva sute de masini care pleaca dimineata spre centru si dupa-masa se intorc si Goga+Cisnadiei nu pot prelua si mai mult trafic.
Dar probabil ca angajatii primariei Sibiu lucreaza in interesul constructorilor de pe Dumbravii si le "ofera" locuri de parcare pe marginea strazii in loc sa-i oblige sa asigure parcarea pe terenul lor.
Calea Dumbravii are destul spatiu pentru 4 benzi + piste de biciclete + trotuar. Iar locurile de parcare sa fie in curtile locatarilor (cei care au case) si in spatele/subsolul cladirii pentru blocuri (de birouri sau locuinte).
mihai
15.03.2018 08:54
Si DJ106C Sibiu-Cisnadie pe cand ?????
IOAN
15.03.2018 13:08
Din aceeasi categorie
sevis

brukenthal

Targul de Craciun Selimbar

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
Licitatie publica

accentmedia