Tribuna
Şeful ISU Sibiu: „Cel mai important lucru este că nu am avut intervenţii nereuşite şi că ne-am întors toţi acasă!”
13147 vizualizari
Şeful ISU Sibiu: „Cel mai important lucru este că nu am avut intervenţii nereuşite şi că ne-am întors toţi acasă!”

Reporter: Domnule inspector şef, cum arăta ISU Sibiu în urmă cu peste 10 ani şi cum este astăzi?

Laurenţiu Cosmin Balcu: Dacă ar fi să mă gândesc la o evoluţie a inspectoratului, acum 10 ani, ISU Sibiu asigura intervenţia în situaţii de urgenţă prin două detaşamente (Detaşamentul de pompieri Sibiu şi Detaşamentul de pompieri Mediaş), o secţie (Secţia de pompieri Agnita) şi trei echipaje SMURD în tot inspectoratul. Astăzi, sunt 14 echipaje SMURD în cadrul a 10 subunităţi şi puncte de lucru, iar din 01 ianuarie 2017, ISU Sibiu este Inspectorat de gradul I. În ceea ce priveşte numărul intervenţiilor, dacă în anul 2005 ne situam undeva la 5 misiuni pe zi, iar în anul 2008 la 10 misiuni pe zi, în anul 2016 s-a ajuns la o medie de 42 de misiuni pe zi.

Cu privire la tehnica şi mijloacele de intervenţie, în prezent, ISU Sibiu are în componenţă Detaşamentul de Pompieri Sibiu cu trei echipaje medicale, autospeciale de stingere, dar şi alte mijloace tehnice de intervenţie în diferite situaţii de urgenţă, Secţia de Pompieri Mediaş cu autospeciale de stingere şi un echipaj de prim-ajutor calificat, Staţia de Pompieri Agnita cu autospeciale de stingere şi un echipaj de prim-ajutor şi Staţia de Pompieri Miercurea Sibiului cu autospeciale de stingere şi un echipaj de prim-ajutor.

Punctele de lucru Avrig şi Dumbrăveni au, fiecare, autospeciale de stingere şi câte un echipaj de prim-ajutor. Punctul de lucru Sălişte dispune şi el de autospeciale de stingere, iar punctele de lucru Păltiniş, Ocna Sibiului şi Copşa Mică au, fiecare, câte un echipaj de prim-ajutor calificat.

Rep: Aţi reuşit în aceşti ani, să operaţionalizaţi cinci puncte de lucru...

LCB: Misiunea prioritară a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” al judeţului Sibiu este aceea de a eficientiza acţiunile de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, în vederea menţinerii sub control a riscurilor manifestate şi asigurării stării de normalitate şi protecţiei vieţii concetăţenilor. Tocmai de aceea s-au făcut eforturi conjugate pentru operaţionalizarea punctelor de lucru înfiinţate. Pentru reducerea timpului de răspuns, în perioada 2015-2016, au fost înfiinţate trei puncte de lucru în oraşele Avrig, Sălişte şi Dumbrăveni, de asemenea fiind operaţionalizate alte două puncte lucru SMURD în staţiunea Păltiniş, respectiv în oraşul Ocna Sibiului.

Rep.: Ar mai fi nevoie de înfiinţarea altor puncte de lucru şi subunităţi sau sunt suficiente acestea, cum apreciaţi?

LCB: Pe lângă înfiinţarea acestor puncte de lucru, aş vrea să precizez faptul că au fost renovate şi sediile celorlalte subunităţi, au fost renovate şi amenajate, cu sprijinul Asociaţiei Sportive „Pompierul” Sibiu, sălile pentru pregătire fizică la fiecare subunitate, s-au renovat toate birourile, sălile de şedinţe, s-au asigurat instrumente de lucru colegilor (calculator, laptop, imprimantă), a fost asigurat un grup electrogen de mare capacitate (75 KWA) pentru reşedinţa inspectoratului, a fost asfaltată curtea Detaşamentului de pompieri Sibiu şi s-au realizat cele două ieşiri semaforizate pentru scurtarea timpului de răspuns(cu sprijinul Primăriei Sibiu), s-a asigurat echiparea şi dotarea corespunzătoare a fiecărui pompier cu mijloace de protecţie şi intervenţie, s-a asigurat dotarea şi modernizarea garajelor cu instalaţii electrice, termice şi montarea uşilor cu telecomandă cu închidere etanşă (cu sprijinul Consiliului Judeţean Sibiu), creând, astfel, un mediu propice de lucru, prin dezvoltarea bazei materiale.” Pe viitor, luăm în calcul înfiinţarea unor noi puncte de lucru în raport cu o analiză privind timpul de răspuns la situaţiile de urgenţă.

Rep.: ştiu că la nivelul ISU Sibiu funcţionează un centru de pregătire SMURD. De cât timp este înfiinţat şi ce persoane sunt instruite în acest centru?

LCB: Din luna aprilie 2011, în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu, funcţionează Centrul de Formare şi Pregătire în Descarcerare şi Asistenţă Medicală de Urgenţă Sibiu, unde se instruieşte, în activitatea medicală de urgenţă prespitalicească, personalul operativ din cadrul inspectoratelor Sibiu, Alba şi Braşov, precum şi personalul civil din cadrul Serviciilor Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă, constituite la nivelul primăriilor. În total, peste 800 de cursanţi, au fost pregătiţi şi specializaţi pentru a deveni paramedici.”

Rep.: V-aţi implicat intens şi în inaugurarea Centrului Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei ...

LCB: Într-adevăr, Sala C.J.C.C.I. a fost inaugurată în data de 08.09.2015, unde îşi desfăşoară activitatea Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi grupurile de suport tehnic.

Rep.: Aveţi o colaborare foarte strânsă cu SAJ în ceea ce priveşte intervenţia la urgenţele medicale de pe raza judeţului Sibiu, dar şi în situaţii de urgenţă, cum ar fi accidentele rutiere şi nu numai, acest lucru datorându-se în principal creârii dispeceratului integrat. Cât de importantă este dispecerizarea integrată?

LCB: Dispeceratul integrat ISU-SAJ, este primul din ţară, inaugurat în anul 2011. Acest lucru a condus la o eficientizare mai bună a trimiterii echipajelor la intervenţii, deoarece în cazul unei urgenţe se trimite echipajul specializat aflat cel mai aproape de eveniment, fapt reliefat printr-o creştere a numărului de intervenţii cu 64 %. De altfel, prin hotărârea Consiliului Judeţean, la solicitarea noastră, s-a aprobat aterizarea, fără costuri, a elicopterului şi avionului SMURD.

Rep.: Despre Casa de Cultură a Sindicatelor Sibiu, ce ne puteti spune, care este situaţia în prezent, din punct de vedere al securităţii la incendiu?

LCB: Amintesc faptul că, în data de 13.11.2015, pentru obiectivul Casei de Cultură a Sindicatelor Sibiu s-a aplicat sancţiunea complementară de oprire a funcţionării ori utilizării construcţiei, întrucât acesta se afla în situaţia prevăzută de art. 3, alin. 1, lit. e din H.G. 915/03.11.2015, iar până la acest moment, vă informez că, în data de 19.05.2017, s-a depus documentaţia tehnică pentru obţinerea avizului de securitate la incendiu, iar în data de 29.05.2017, ISU a transmis o adresă de completare în ceea ce priveşte obţinerea avizului de securitate la incendiu.

Rep.: Care au fost cele mai importante intervenţii la care aţi participat în calitate de comandant?

LCB: Dintre numeroasele intervenţii, îmi vine acum în minte cea din 21.11.2014, când un elicopter IAR-Puma aparţinând Bazei aeriene Câmpia Turzii s-a prăbuşit în zona localităţii Stejărişu (Agnita), însă am asigurat colaborarea cu autorităţile competente în cazul tuturor situaţiilor de urgenţă (incendiu Hală Simerom –cluburi de noapte, staţii carburant, depozite carburant, blocuri de locuinţe, service auto, alunecări de teren şi grohotiş – Valea Oltului) etc. Pe timpul tuturor intervenţiilor am avut un singur scop, acela de a asigura starea de normalitate şi protecţia vieţii concetăţenilor.

Rep.: Care a fost în tot acest timp obiectivul dvs primordial?

LCB: În permanenţă am avut ca obiectiv primordial asigurarea capacităţii operaţionale a unităţii, fapt care reiese şi din activităţi şi din intervenţii. Am construit şi consolidat toate cooperările şi colaborările cu administraţia publică, structuri şi instituţii, precum şi cu alte unităţi. Am acordat importanţa cuvenită controlului şi evaluării rezultatelor acţiunilor specifice domeniilor de activitate ale inspectoratului, creând mediul propice punerii în practică a unor proceduri, verificând apoi activitatea, misiunile şi sarcinile specifice. Printre priorităţile activităţii mele s-a numărat şi cea legată de pregătirea personalului, sub multiple forme (misiuni, asigurarea cu formatori, participarea la cursuri a multor cadre, etc). O atenţie deosebită am acordat planificării şi utilizării judicioase a resurselor şi m-am implicat în mod activ pentru crearea unui colectiv armonios şi cooperant la nivelul întregului inspectorat, axându-mi activitatea pe cunoaşterea personalului, pe gestionarea şi rezolvarea tuturor problemelor întâlnite în cadrul colectivului. Am susţinut stabilirea priorităţilor esenţiale, respectarea legalităţii, încadrarea în bugetul alocat şi, mai ales, am desfăşurat activităţi pentru întărirea disciplinei financiar-contabile, precum şi asigurarea tuturor măsurilor legale privind angajarea şi cheltuirea banului public.

Astfel, am gestionat activitatea inspectoratului şi am asigurat atingerea obiectivelor proiectate prin planificarea, organizarea şi orientarea activităţilor spre finalitate, prin acţiuni de coordonare, prin faptul că am comunicat întotdeauna o viziune asupra activităţii, am înştiinţat personalul de acţiunile întreprinse, astfel încât echipa ISU Sibiu are forţă de coeziune, datorită încrederii inspirate, încurajând-o mereu să se autoevalueze, autodepăşească, ceea ce a reuşit prin fapte.

Rep.: Ce ne puteţi spune despre pregătirea fizică a cadrelor, aţi avut rezultate şi în acest sens ?

LCB: S-au obţinut rezultate deosebite şi pe plan sportiv prin participarea la diferite competiţii, atât individual, cât şi pe echipe (lot de minifotbal). În Baza sportivă “Pompierul” Sibiu (poligon acreditat) au fost organizate concursurille profesioniste şi a concursurile internaţionale (ex: Balcaniada). Dacă până în anul 2010, inspectoratul nu avea echipă pregătită pentru concursurile profesioniste, în urma demersurilor şi eforturilor depuse, în anii 2015-2016 lotul reprezentativ de concurs a obţinut locul IV la faza naţională.

Rep.: Desfăşuraţi concursuri în fiecare an cu copiii şi nu numai...

LCB: Ne-am implicat în organizarea şi desfăşurarea de concursuri/activităţi cu copiii, derulând concursurile “Prietenii pompierilor” şi “Cu viaţa Mea apăr viaţa”, în fiecare an. La concursul Prietenii Pompierilor, Colegiul Octavian Goga a obţinut locul I la nivel national, participând la faza internaţională organizată în Polonia. La 1 iunie am participat la activităţi în Orăşelul Copiilor. Derulăm şi concursuri cu SVSU/SPSU (SVSU Cisnădie a fost vicecampion naţional în anul 2016). Atât pe plan naţional cât şi internaţional, mă preocupă menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor de colaborare, m-am implicat în pregătirea şi specializarea elevilor şi studenţilor de la Şcoala de Boldeşti şi Facultatea de Pompieri (ex: acum avem în practică 25 elevi), schimburi de experienţă cu SUA, Germania, Austria, Elveţia, Norvegia, Estonia, Moldova, Iordania, Italia, Cehia etc. (am condus - ON SITE COMMANDER - exerciţiul HUROMEX - Arad 2008, participarea în calitate de observator la exerciţiile internaţionale Marsilia-Franţa 2012, Salerno-Italia 2014, Tallin-Estonia 2014).

De asemenea, patru cadre ale ISU Sibiu au participat în calitate de experţi la misiuni internaţionale, iar un ofiţer este membru în echipa de căutare-salvare, în mediul urban, de nivel mediu, certificată INSARAG.

Rep.: Este ISU Sibiu un etalon pentru alte inspectorate din ţară?

LCB: Din punct de vedere al intervenţiilor, suntem un important etalon, datorită faptului că, doi ani la rând (2015-2016), la nivel naţional, titlul de “Pompierul anului” a fost acordat unor subofiţeri din cadrul inspectoratului nostru. La nivel naţional, în anul 2016 am fost în primele 5 inspectorate din ţară cu număr total de intervenţii (13.604).

Rep.: Care a fost cel mai important lucru, în toţi aceşti ani, atât pentru dvs, cât şi pentru echipa pe care o conduceţi?

L.C.B.: Cel mai important lucru este că nu am avut intervenţii nereuşite şi că ne-am întors toţi acasă!

Rep.: Dacă staţi să rememoraţi cei peste 8 ani de când sunteţi la comanda acestui inspectorat, care a fost cel mai emoţionant moment?

LCB: Cel mai emoţionant moment cred că a fost acela când, la festivitatea de înaintare în gradul de colonel, echipa pe care o conduc mi-a făcut plăcuta surpriză de a-i aduce şi pe părinţii mei la festivitate. Am avut bucuria de a primi de la colegi o plachetă de excelenţă, pentru că, ani la rând, spuneau ei, mi-am dedicat toată munca şi priceperea pentru a-i determina să fie uniţi, să gândim în perspectivă, să cooperăm şi să acţionăm întotdeuana pozitiv şi constructiv. Cred că acel moment a fost unul unic....pentru care le mulţumesc încă o dată.

Rep.: Dacă ar fi să mulţumiţi cuiva, cine ar fi acea persoană?

LCB: Mulţumesc celor care fac parte din viaţa mea si mi-o fac mai frumoasă, precum şi persoanelor care vor face parte din viaţa mea şi de la care voi avea ceva de învăţat.

Rep.: Aţi avut numeroase realizări de-a lungul anilor ... ce vă propuneţi să faceţi în continuare?

Realizările, alături de echipa mea, la ISU Sibiu au fost numeroase şi vor fi continuate, întrucât ne dorim mai mult, credem în noi-înşine şi dispunem de forţa de a le transforma în realitate. Viziunea clară şi dinamica activităţilor inspectoratului, au asigurat o poziţie fermă între instituţiile publice de la nivelul judeţului Sibiu, clasându-ne, de altfel, pe locurile fruntaşe în ceea ce priveşte încrederea acordată de cetăţeni. Aş vrea să vă împărtăşesc câteva dintre obiectivele propuse pentru perioada următoare. În scopul realizării unei conduceri continue şi oportune a acţiunilor de intervenţie în anumite zone ale judeţului, precum şi pentru reducerea timpului de răspuns, intenţionăm înfiinţarea unor noi puncte de lucru în următoarele locaţii: în municipiul Sibiu, o a doua subunitate, pentru acoperirea zonei în care se află Aeroportul Sibiu şi zona industrială de Vest, în oraşul Tălmaciu, comuna Sadu-un punct de lucru, pentru acoperirea zonei Valea Oltului, în zona comunelor Şeica –Micăsasa- un punct de lucru pentru acoperirea zonei centrale a judeţului, dar şi pe Valea Hârtibaciului, un punct de lucru pentru acoperirea zonei, ca urmare a creşterii nivelului demografic şi construirii de locuinţe.






comentarii
5 comentarii

ce le mai place la astia sa pozeze cu cate un caiet in fata si cu pixul in mana! parca n-au iesit din comunism.
...
23.06.2017 09:01
ce mutra de INCOMPETENT si IGNORANT!!! tipic functionar public care nu lucreaza mai mult de 30 min / zi...
un sibian
23.06.2017 13:20
Felicitari! Mult succes!
eu
23.06.2017 16:58
Pixul si caietul... ca in anii '70.
Dor de voi
23.06.2017 21:01
E interzis sa semneze reporterul sau sa intelegem ca lionistul cu fiica intrata la liceu pe loc de rrom si-a facut un autointerviu?
aloo
26.06.2017 19:39
Din aceeasi categorie
Targul de Cariere

Comunicat de presa

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Cartuse toner, unitati cilindru
adi eco
Licitatie publica

ACCENT MEDIA