logo
Poveşti nemuritoare şi aiuritoare. "Autostrada Sibiu - Piteşti poate fi construită după studiile din 2008!"
Rareș BIŢU
2295 vizualizari
Poveşti nemuritoare şi aiuritoare.

Notaţi? ... Cum ce? Mură-n gură vă zic, ia: "Autostrada Si ...". Era să uit: puneţi-i şi-un titlu. Aşa, mai cumsecade. Uite, ce să fie, cum să fie, ... a, da. "Bazaconii". Sau "Baliverne". Merge şi "Bulibăşeli". Şi dedesubt notaţi aşa, dacă e şi-un camion cu lămâi tras pe dreapta: 

  • "Autostrada Sibiu - Piteşti poate fi construită după studiile din 2008. Sibiu - Piteşti este una dintre priorităţile noastre şi este un proiect ce poate fi promovat pe documentaţia din 2008. Am fost pe teren, am beneficiat de sprijinul Institutului Geologic Român, care a furnizat deja un document"

Adăugaţi că declaraţia nu a slobozit-o Bulă şi nici Fernando de la Caransebeş, ci tocmai şeful de la drumuri, poteci, gropi şi ce păcătoşenii ne împiedică să avem şi noi şosele. 

Autostrada asta, Sibiu - Piteşti, cred că-i mai vorbită la noi ca engleza pe planetă. Şi cred că mulţi gornişti or s-o molfăie şi de acum încolo. Mai ales că - i-auzi! - "În definitiv, relieful este acelaşi!", după cum a constatat şeful CNAIR. Nu "neprietenos" cum se încăpăţâna să fie în vremea Ancăi şi anume Boagiu. O mâhnită că, pe la Comarnic, muntele e plin de toane şi nici picior de şes nu-ngăduie morocănosul. Să-i poţi lega de gambă măcar un pui de autostradă.

N-am avut norocul Pirineilor de pildă. Cum s-au mai transformat ei în câmpii, doar ca să întindă franţujii autostrăzi precum foaie gras prin farfurii. Ca să nu mai zic de Alpi: cooperanţi ca şurubul cu şaiba. Ca lopata cu "Cine nu-i gata!". Numai pe noi ne-au buruienit burzuluieli şi nepotriviri de caracter ca-n nunţile din satele Vasluiului. El cu crâşma, ea cu încasatul. El cu palma, ea cu vânătaia. El cu matrafoxul, ea cu resemnarea.

Noroc că reliefului i-a venit mintea la cap şi a priceput că a sosit vremea să fie, în definitiv, acelaşi. Putea trânti un fluviu în calea autostrăzii. Unul chinezesc, plin de nituri, făcut noaptea pe vapor. Sau  nişte livezi cu fântâni. Otrăvite. I-au ajuns însă câteva arealuri cu lilieci şi-o mână de castori. După ce documentaţia din 2008 a fost bănuită de beteşuguri pe care medicina încă n-a apucat să le inventeze, e, iată, roşie-n obraji. Convalescenta de ieri zburdă prin saloane ca un tăune prin limpezimea de mai. Şi vrea afară, să vadă cum e fără targă. Are-n priviri un elan cu care poate doborî doi brancardieri dintr-o lovitură. 

Ioniţă e pe val. Talazurile i se gudură la picioare. Aplauze. Entuziasmul cu care-şi bombează pieptul riscă să-i înfunde portavocea. Până la urmă câte interjecţii să încapă într-o portavoce? Câte panglici poate expectora o portavoce cu suflet de moară şi aia stricată? 

  • "Avem în cadrul Companiei toate pârghiile şi toate mecanismele să facem lucrurile bine. Vom lucra cu experţii nostri, ingineri de drumuri, cu instituţii de prestigiu din România, cu asociaţii precum AGIR, Asociaţia profesională de drumuri şi poduri, proiectantul IPTANA. Nimic nu ne reţine să continuăm”, a explicat Ştefan Ioniţă.

Aplauze. Aplaudă, mă, n-auzi? Adică Ioniţă-i gata suflecat şi tu, sărăntocule, numeri bucşile defecte la Logan? 

Pentru bătaie de joc şi hăituirea banului public n-aţi priceput că de reţinut, pe ăştia nu-i reţine nimeni? Aici vorbim de autostrăzi furate, nu de napolitane julite de foame! Şi de tupeu cu care smintiţii ăştia pot pava o potecă până la lună. Sau - de ce nu? - drumul spre rai. Deocamdată-s la faza trai pe vătrai. 
"Autostrada Sibiu - Piteşti poate fi construită după studiile din 2008!" Hmm, studiile din 20.008 oare ce defecte or avea? 

 



comentarii
1 comentarii

Studiile din 2008 mai sunt actuale, studiile geo, studiile de rezistenta, studiile de structura, mediu, etc...Cred ca NU si ne vom intalni cu aceeasi situatie de la A1- Cunta......nu stiu pana unde si pana cand.
12.10.2017 14:45
82.77.216.218
Din aceeasi categorie
Fabrica de lactate Sevis

Vacanta Eurotrip
Fundatia APT
Licitatie publica