logo
Jozsef Varadi, CEO Wizz Air: "Este doar o chestiune de timp până când TAROM va dispărea de pe piaţă. În total, avem 24 de avioane alocate României!"
Rareș BIŢU
2562 vizualizari
Jozsef Varadi, CEO Wizz Air:

Când Wizz Air se lăuda că-i gata să cumpere 143 de aeronave noi, noi aflam că Tarom-ul ar vrea vreo două. Bune şi second, care-i problema? Avioane vechi doar n-aţi uitat cum luarăm, îmbujoraţi, de la portughezii lui Barroso, nu? Cel puţin atâtea a numărat premierul Tudose într-o şedinţă căruia i-a zis "de Guvern", deşi părea mai degrabă un stand-up cu trişti.

Era finalul lui 2017, an pe care ungurii de la Wizz îl încheiau cu surle şi trâmbiţe, în vreme ce Tarom-ul se prăbuşea ca o pasăre peste care a dat un avion.
După manageri importaţi din creierii Europei şi pierderi adâncite de la un an la altul, Tarom-ul a mai făcut o încercare, pentru resuscitarea "stânei" fiind adus lupul. Mai exact, Werner Wolff, fost şef la BMW în Arad. Al patrulea director în mai puţin de trei luni, după demisia Danielei Dragne, ultima victimă răpusă de sistem. La ce pierderi istorice a reuşit Tarom să cumuleze în ultimii ani, cred că cel mai nimerit era ca la şefia companiei să fie proptit un magician, dar asta-i altă problemă.

Picajul Tarom bineînţeles că nu putea rămâne neobservat, iar la un stârv nou hienele cum să nu se adune. Şi dacă nu cei de la Wizz cine să prognozeze că e doar o chestiune de timp până când Tarom-ul va dispărea de pe piaţă? 
Vorba aia: n-au reuşit cu pământul, acum încearcă să ne ia cerul. Iar cifrele par să-i avanteze clar: anul trecut, Wizz Air, cea mai mare companie aeriană de pe plan local, a transportat 6,8 milioane de pasageri în și dinspre România, mai mult decât TAROM și Blue Air la un loc. 


Pentru 2018, ambiţiile urcă la 8,8 milioane de locuri, a anunțat Jozsef Varadi, CEO Wizz Air, într-o conferinţă de presă la București. 


24 de avioane pentru România, 25% din capacitate

 

  • "Din București, compania a transportat 3,1 milioane de pasageri, iar pentru acest an sunt programate 4 milioane de locuri spre vânzare, în creștere cu 18% față de anul trecut. La nivel național, compania va oferi 8,8 milioane de locuri la vânzare și va mai adăuga trei avioane bazelor din România. Un avion va veni la București în luna aprilie. Tot atunci un alt avion va fi alocat bazei din Iași, iar în iunie un altul la cea din Sibiu. În total, Wizz va avea 24 de avioane alocate României, ceea ce înseamnă circa 25% din întreaga capacitate", spune Varadi.

 

Wizz Air: Cifră de afaceri de 1,14 miliarde de euro şi profit de 288,6 milioane de euro


Oficialul Wizz afirmă că 20% din afacerile Wizz sunt generate de piața locală. Listată pe bursa de la Londra, compania aeriană a înregistrat în prima jumătate a anului financiar care s-a încheiat la 30 septembrie 2017, o cifră de afaceri de 1,14 miliarde de euro şi un profit de 288,6 milioane de euro.


"Sindicatul trage în jos performanţele unei companii!"


Întrebat dacă Wizz Air va face același lucru și va recunoaște sindicatele, așa cum a făcut competitorul Ryanair, care în toamna anului trecut s-a văzut nevoit să anuleze mai multe zboruri din cauza unei greve a piloților, Jozsef Varadi spune că nu crede în această formă de organizare și că, în România, 70% din forța de muncă are apartenență la sindicate, în timp ce în Polonia procentul este de 15%.

 

  • „Eu nu cred că sindicatele sunt calea cea mai potrivită de a rezolva lucurile. Cred că se apelează la această formă de organizare ca o măsură atunci când lucurile nu merg bine într-o companie. Într-o sală alăturată am avut o întâlnire cu membri ai echipajului și însoțitorii de zbor, care se întâlnesc cu conducerea și discută problemele și îngrijorările pe care le au. Eu cred într-un dialog deschis. Sindicatul nu face altceva decât să tragă în jos performanțele financiare ale unei companii, eficiența şi managementul timpului”, a declarat CEO-ul Wizz Air, potrivit economica.net. 

Şi fiindcă cifrele-s cele mai clare, directorul companiei s-a referit la TAROM, care are o cotă de piață la jumătate față de cea a Wizz: 15,9% față de 34,7%. 


"Tarom are 15 % din piaţă. Piloţii poate că se simt mulţumiţi pentru că fac parte din sindicat"

 

  • „Uitați-vă la Tarom. Piloții poate că se simt mulțumiți acolo pentru că fac parte dintr-un sindicat. Cu tot respectul, dar este o doar o chestiune de timp până când Tarom va disparea de pe piață. Aceasta este compania voastră națională care are 15% din piață, Blue Air este companie mai mare și Ryanair începe să fie o companie mai mare. Nu e o problemă doar pentru Tarom, este o problemă la nivel global”, a explicat Varadi.  

Datele prezentate de Wizz Air, referitoare la cotele de piață, au fost calculate în funcție de capacitatea oferită în luna ianuarie 2018. Cu o cotă de 34,7%, Wizz este urmată de Tarom și Blue Air cu 15,9%, Ryanair cu 10,2%, iar 23,3% din traficul de pasageri este asigurat de celelalte companii. 

Lucrurile nu merg, însă, ca pe roate. În urmă cu câteva zile, Wizz Air a suspendat zborurile din Sibiu către Milano din martie.

Pe de altă parte, raportul administratorilor Tarom pentru rezultatele financiare din 2015, primul publicat după mulţi ani, arată că pătrunderea operatorilor low-cost pe piaţa internă, dar şi rutele lansate de atunci nou-venitul Ryanair, s-au numărat printre cauzele care au dus la reducerea veniturilor Tarom.  

 

Tarom, pierderi nouă ani la rând


„Oferta majorată de locuri de pe piaţă a condus la scăderea nivelului tarifelor oferite, ceea ce a dus la scăderea venitului mediu realizat”, se mai arată în documentul citat. 2016 a fost al nouălea an cu pierderi pentru Tarom, iar unul dintre motivele invocate a fost retragerea din flotă a celor două avioane A310, care a redus cu 20% capacitatea companiei. 
Acuma, dacă două avioane înseamnă pierderea unei cincimi din capacitate, nici nu mai merită socotit ce-ar însemna, să zicem, vreo zece. 

 






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

kogalniceanu

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
Licitatie publica

accentmedia