Tribuna
Iohannis: Nu trebuie exagerat nici cu eutanasierea, nici cu hiperprotectia maidanezilor
Sorana MAIER
5331 vizualizari
Iohannis: Nu trebuie exagerat nici cu eutanasierea, nici cu hiperprotectia maidanezilor
Primarul Sibiului spune că legea trebuie să dea mai multă libertate primarilor pentru a rezolva problema câinilor fără stăpân. Iohannis crede că soluţia prin care să fie omorâţi toţi maidanezii este primitivă, din alt secol, şi nu dă rezultate, însă trebuie ca primăriile să aibă programe de lungă durată şi să rezolve această problemă care este în curtea lor, nu a ONG–urilor. Deşi în Sibiu problema maidanezilor nu este atât de mare ca în alte oraşe ale ţării, şi aici sunt copii şi adulţi muşcaţi frecvent de câinii fără stăpân. O mamă din Sibiu povesteşte că i–a fost muşcat copilul pe trotuar, pe strada Nicolae Iorga, în plină zi.
"Nu mi se pare o idee bună eutanasierea. Despre câinii comunitari s-a vorbit mult, dar s-a făcut puţin în această republică. Noi în Sibiu am adoptat un model în care credem, l-am discutat cu ONG-urile, cu specialiştii, mai mulţi ani. Am început cu realizarea adăpostului pentru câinii comunitari, lucrare realizată în 2008 şi de atunci credem că modelul nostru este viabil. Sigur, sunt câini care trebui eutanasiaţi fiindcă sunt bolnavi sau deosebit de agresivi, dar, pe de altă parte, această abordare primitivă, deosebit de primitivă, pe care am auzit-o în media - haideţi să omorâm toţi câinii co­munitari - mi se pare din alt se­col. Nu aşa se rezolvă problema. Au fost oraşe, ştiţi bine, încă din anii '90 şi ulterior, care au încercat să rezolve astfel problema, ori ea nu se rezolvă. Ea se rezolvă doar având un program bine gândit, un program de lungă durată, care se urmăreşte consecvent şi serios, eu cred că aceasta este soluţia. Vă spun sincer că ar trebui să înţeleagă şi parlamentarii şi alţii care au poziţii importante în această republică, că este o problemă a comunităţilor şi comunităţile trebuie să o rezolve. Este inutil să avem legi peste legi care se referă la chestiuni care nu trebuie reglementate neapărat de Parlament şi de Guvern. Nici Guvernul, nici Parlamentul nu pot să rezolve această problemă. Doar primăriile sunt în situaţia în care, dacă do­resc, pot implementa un pro­gram de lungă durată şi să rezolve problema. Ceea ce pot să facă şi Guvernul şi Parlamentul este să creeze un cadru favorabil, un cadru care să nu exagereze nici pe partea de eutanasiere, dar nici pe partea de hiper­protecţie a câinilor cu orice preţ. Or dacă un astfel de cadru există, atunci fiecare edil are posibi­litatea să îşi rezolve problema", este de părere primarul Sibiului, Klaus Iohannis.
El spune că pentru Sibiu s-a estimat în urmă cu doi ani că există aproximativ 3.000 de câini comunitari.
"Se pare că estimările au fost destul de corecte, având în vedere că, de când am început programul, au fost sterilizaţi şi trataţi ceva peste 2.000 de câini în Sibiu şi mai sunt câini care nu au trecut încă prin Centrul de Câini. Cam pe acolo suntem - peste 2.000, probabil considerabil sub 3.000", a mai spus Iohannis.

Eutanasierea interzisă

Adăpostul din Dealu Guşteriţei are o suprafaţă de peste 3.000 metri pătraţi unde sunt amenajate 48 de pa­docuri, în care încap câte patru câini, fiecare cu cuşca lui, o clădire în care se află sala de chirurgie-eutanasiere, camera de frig, grupul sanitar cu vestiar şi duşuri, depozitul de hrană pentru câini, sala de mese pentru personal şi sala de adopţii.
Maidanezii din Sibiu sunt prinşi de hingheri, duşi în adăpost, sterilizaţi şi trataţi şi apoi readuşi în teritoriu, cu excepţia parcurilor, a zonelor centrale şi a şcolilor, spitalelor, etc. Este de altfel şi singura soluţie pe care o permite legea la ora actuală.
"Este interzisă eutana­sierea câinilor, a pisicilor şi a altor animale, cu excepţia animalelor cu boli incurabile constatate de medicul vete­rinar", spune Legea nr. 9 din 2008, lege dată pentru "modificarea şi completarea Legii nr. 205/2004 privind protecţia animalelor".
Soluţia propusă la Sibiu este sterilizarea tuturor mai­da­nezilor pentru ca aceştia să nu se mai înmulţească, iar în timp numărul lor să scadă drastic.

Despre un copil muşcat

396 de oameni au fost muşcaţi anul acesta de maidanezi în Sibiu, faţă de 404 anul trecut, în acelaşi interval de timp.
Unul dintre cei muşcaţi este un copil de 10 ani. După un articol apărut în Tribuna, mama copilului a trimis o scrisoare redacţiei, în care povesteşte ce i s-a întâmplat:
"Mă numesc Munteanu Ligia şi am citit astăzi în ziarul dvs rubrica ''Sibieni băgaţi în spital de maidanezi". Mă bucur şi vă mulţumesc c[ aţi scris despre acest subiect, deoarece şi băieţelul meu în vârstă de 10 ani a fost muşcat de fesă de un maidanez, pe data de 1.08.2013 pe strada N.Iorga, pe trotuarul din faţa părculeţului cu bănci. Acolo stau de-obicei pensionari care joacă table, cărţi, şah şi povestesc liniştiţi, dar şi oamenii străzii care aduc cu sau după ei maidanezi în zonă. Doi oameni ai străzii, cu doi maidanezi dintre care unul de talie mare au fost "ingre­dientele'' întâmplării nefericite din acea seară. Unul dintre cei doi câini, cel mare, l-a atacat şi l-a muşcat pe fiul meu care se dădea cu skate-ul pe trotuar lângă mine. Groaza, sperietura, secunda până am ajuns lângă copil, apoi spitalul, vaccinurile, etc, toate acestea puteau să nu se înt]mple dacă ar exista legi mai bune să protejeze cetăţenii acestui oraş. Mulţi spun că toate aceste sesizări, reclamaţii sunt "frecţii la piciorul de lemn", dar avem alte soluţii sau variante pentru a ne ajuta şi proteja copiii? Ce să facem, să aşteptăm, să se întâmple din nou? Pentru că ieri seară aceiaşi doi bărbaţi cu cei doi maidanezi stăteau lângă tomberoanele de lângă cinematograful Arta, apoi i-am văzut plimbându-se liniştii printre oameni şi copii cu câinii după ei, pe trotuarul de pe B-dul Mihai Viteazu. Sper din suflet ca prin intermediul dvs, al jurnaliştilor, să se rezolve cumva într-o direcţie bună aceste probleme, şi să reveniţi asupra acestui subiect. V-am scris toate acestea din respect şi grijă pentru copilul meu şi pentru toţi copiii".



comentarii
49 comentarii

Cartierul VALEA AURIE este plin DOMNULE PRIMAR DE CAINI acum 2 ani am fost salvat de o haita de caini de niste muncitori de la salubritate care au oprit masina vazand ca eu sunt atacat, si acum am in minte imaginea si spaima de atunci credeti-ma.
LUATI CAINII DIN CARTIERE
05.09.2013 00:06
Proba de microfon...
Ion
05.09.2013 05:39
Oare ce vreti sa ne transmiteti prin afirmatia: "Nu mi se pare o idee bună eutanasierea...pe de altă parte, această abordare primitivă, deosebit de primitivă, pe care am auzit-o
Ion
05.09.2013 05:45
Sunt doua lucruri de care ne ferim sa l facem, dar care alte civilizatii le-au facut, si care mai devreme sau mai tarziu toti le vom face: eutanasierea cainilor vagabonzi si lagare pentru cei ce nu muncesc, in speta tiganii. Amandoua lucruri in istorie s-au mai intamplat si se vor repeta.
biliboc
05.09.2013 06:35
Pe domnul primar nu-l deranjaza cainii, ca nu se plimba pe strazi si prin parcuri, din masina nu vede cainii.
Le pune cipul si-i elibereaza pe strada, nemtii, cum procedeaza?
Ioan B.
05.09.2013 06:51
sa mergeti in parcul sub arini sa vedeti ce namile de caini isi au locasul.nu mai vorbim de cartierele de blocuri.ar trebui sa va treziti si sa n-o mai facem noi pe moralistii. am ajuns noi sa fim mai democrati decat toata lumea asta civilizata.
un sibian
05.09.2013 08:06
va rog sa adunati toti, dar absolut toti cainii de pe strazi si dusi unde stiti voi( dar degeaba scriem noi aici, ca nu citeste nimeni aceste comentarii )
parinte
05.09.2013 08:08
Am mai spus asta la aceasta rubrica si o repet:din pielea de caine marochinierii din tara faceau cele mai elegante manusi. Asa scapam si de maidanezi, dam de lucru si la hingeri si la tabacari si la confectioneri.Materie prima avem berechet, gratis. Oare ce ne mai lipseste ?
goguta
05.09.2013 08:23
bai problema este necivil;izatia ,vine astia din vecini judetelor cu maidanezi in porbagaj si ii lasa prin parcari de la molluri ,am vazut chiar eu unu cu numar de neamt cum a eliberat din porbagaj 3 dulai ,cum au fost eliberati din masina au inceput s-a atace in haita oameni ,nu mai gasiti tot timpu motive s-a criticati primaru ,sunteti ca babele alea slabe ,criticati orce vine dinspre primarie ,ba asta cu ciini vagabonzi este problema nationala ,astia care aveti ciini la curte nui mai eliberati sa-si depuna icrele pe la catelele maidaneze ,sunt de acord cind sunt ciini agresivi s-a fie monitorizati si eutanasiati ,dar sunt niste asa zisi iubitori de ciini care le aduce mincare exact in locuri comune [parcuri ,parcari de cartier si este normal s-a fie agresivi ,dat amenda la cei prinsi ca fac asemenea practici ,s-au credeti ca daca venea primar din preferati vostri numai erau ciini vagabonzi ,mai multa decenta si nu mai atacati primaru cum vi se da ocazia
porbagaj
05.09.2013 08:56
Inteleg ca nu vrei sa te pui rau cu oamenii, ca sa le iei voturile. Inteleg ca esti adversar politic al presedintelui. Dar nu inteleg de ce nu te plimbi prin orasul pe care il pastoresti, PE JOS, ca sa vezi la realitate problema. Ai impresia ca numai tu iubesti animalele? Si nemtii care au ocupat Bucurestiul, in 916, tot primitivi au fost?
SE VEDE CA NU CIRCULI PRIN ORAS, PRIMARULE!
05.09.2013 08:56
C
periscop
05.09.2013 09:00
Si in Germania, la tine, cum s-a rezolvat domne problema? Iti spun eu : eutanasiere. Toti fac asta dar pentru noi este "metoda primitiva si din alt secol". Imi e scarba cand vad cat de disperati sunteti dupa voturi!
Mir
05.09.2013 09:06
Degeaba eutanasiezi daca nu sterlizezi si amendezi pe cei care arunca puii in strada si cainii....Ca asa eutanasiezi 100 de ani de acum incolo si tot nu ai rezolvat problema daca oamenii arunca in continuare cainii in strada...Sunt de acord cu eutanasierea dupa prinderea lor si tinerea in adapost 30 de zile..Nu-i revendica nimeni eutanasiati prin injectie nu prin metode barbare..Cei care adopta un caine sa fie controlati iar daca acel caine ajunge in strada amenda 5000 lei fara discutii....Dar de asemenea nu sunt de acord nici cu actele de barbarie asupra animalelorEu am fost muscat de caine dar nu m-am razbunat dupa aia pe toti cainii.sa-i maltratez sa-i otravesc, ca sunt si din astia care cand vad caini o iau razna ..Au ajuns pe strazi tot din vina oamenilor....Eutanasierea neinsotita de sterilizare si amendarea drastica a celor care abandoneaza cainii pe strazi nu va avea nici un efect......Tot din vina oamenilor s-a ajuns in situatia asta
marius
05.09.2013 09:10
Iata reactia unui primar departe de problemele Sibiului.S-a cocotat atit de sus incit sfideaza pe toata lumea Acu a iesit sa se laude ,cum ii place lui sa se laude si sa fie laudat,cum se ingrijeste el de ciini... de ciini personali Gradinaru,Niculescu ,Popa,Chiriac si altii...
gigi
05.09.2013 09:39
in valea aurie nu te poti apropia de containere sa arunci gunoiul........sunt peste 5 dulai .raiosi care sar sa te rupa
d-nule primar hai in valea aurie
05.09.2013 09:58
Ruşine Primăriei Sibiu!!!!!!!!
Sibiul e plin de c
familie de sibieni
05.09.2013 10:41
trebuie eutanasiat iohanus si dupa aceea va fi ordine in sibiu!
ciine
05.09.2013 11:17
In zona Compa-lazaret este plin de maidanezi , zona gunoaielor e infestata cu caini , ieri am vazut o haita de 10 care umblau pe aici prin gunoaie.
PRIMARIA se aude !!!!!!!!!! Domnu' primar !
cetatean ingrijorat
05.09.2013 11:19
Ne mananca haitele salbaticite in Turnisor rintre blocuri, ne musca si nesimtitu vrea PRESEDINTE sau PRIM-MINISTRU. NU MAI VOTAM UN ASEMENEA NESIMTIT!
Primar nesimtit!
05.09.2013 11:20
VOTEZ: 1. Amenzi celor care hranesc cainii maidanezi
2. amenzi celor care dau drumul la catelusi in strada
3. taxe si acte de identitate pentru proprietarii de caini 4 eutanasierea maidanezilor
5. Amenzi celor care adopta un caine si ii dau drumul.
aura
05.09.2013 11:34
MAI VOTEZ:
Amenzi pentru primari (din banii lor) pentru fiecare cetatean muscat.
aura
05.09.2013 11:36
As vrea sa stiu si eu de ce oamenii care au caini in mod special catele nu le castreaza daca nu vor pui ?
De ce parasesc apoi puii in gunoi ?
Sau in curtile oamenilor de ce stapanii ii lasa liberi ?
Si nu-i tine in lant ?
Sunt atatea situatii as vrea sa stiu la astea ce ar trebui sa le faca statul ?
mia
05.09.2013 11:43
DE TEAR MUSCA SI PE TINE PRIMARE O HAITA DE CAINI SA VEZI CUM E.....
MARIO
05.09.2013 11:51
s-a anuntat aseara la tv,ca orase precum sint oradea si brasovul au resolvat problema de 10 ani ,au adunat ,sterilisat si deparasitat toti ciinii maidanesi ,apoi au dat bani si au construit adaposturi corespunsatoare pentru ei si s-.a putut vedea ca easru ingrijiti in conditii corespunsatoare ,se pot lua acasa de cei care doresc ,,,desigur ca trebuie emisa o lege prin care fiecare stapin de ciini sa se oblige sa sterilisese animalele avute in ingrijire ,si sa fie amendati puternic cei care arunca ciinii pe strasi
vm
05.09.2013 12:01
Domnule Primar, cartierul Strand este plin de caini!! Din pacate a ajuns o normalitate faptul ca seara nu ai curajul sa duci gunoiul la tomberon sau sa-ti alegi strazile pe care mergi in functie de haitele de caini. Haita din jurul Scolii nr. 1 nu a avut niciodata in ultimii ani mai putin de 10 caini, deci ,,masurile'' luate pana in prezent sunt clar ineficiente. Vara asta am vazut cum doi turisti straini erau alergati de caini prin Piata Mica. Atunci am simtit jena si rusine fata de acei oameni si fata de faptul ca avem asemenea oameni care ne conduc.
no mercy
05.09.2013 12:43
stimate domnule primar. sotia mea a ajuns sa nu mai iasa singura din casa la plimbare cu caruciorul din casa. locuiesc in strand 2. ati trecut de curand pe acolo. oare nu ati reusit sa vedeti cainii care ne strica viata? o sa va treziti ca adunati mortaciuni de ptrin cartiere. lumea nu o sa mai reziste mult si o sa isi faca singura dreptate. trebuie sa luati si dvs. masuri rapide. sibiul este un oras care are probleme majore cu cainii vagabonzi.
un cetatean
05.09.2013 13:13
sasu asta ii cel mai mare fariseu pe care am avut ocazia sa il cunosc is haite de ciini in tot orasu si el spune ca problema sa rezolvat asta nu merge pe jos sa vada haitele , gropile si gunoaiele sai fie de bine .
alt sas
05.09.2013 13:47
Sunt doua variante:
1. eutanasiem cainii si salvam oamenii sau
2. eutanasiem oamenii si salvam cainii.
omu'
05.09.2013 14:01
barosanii, ingraditi in cercul lor de legi................ propun sa se faca puncte de colectare ca la fier vechi si cine aduce primeste 10 lei de bucata, si asa vor ramane doar caini cu stapan, odata si-o data trebuie facut, de ce sa nu se faca acum, sau CINEVA pierde politica de 14 miloaane de euro care se-mpart printre mafiotii cu cainii
lup alfa
05.09.2013 14:33
Pe cand un proiect care prevede "eutanasierea" asa zisilor iubitori de animale care adopta cainii din adaposturi si ii lasa pe strazi sau pentru cei care au caini, iar puii ii arunca in spatele blocurilor sau pentru cei care hranesc cainii vagabonzi in locuri publice?
Degeaba tratezi efectul daca ignori cauza.
abcd
05.09.2013 14:45
in zona interx este un caine care a muscat cel putin 10 persoane majoritatea copii s-au facut reclamati l-au prins iar dupa cateva zile i-au dat drumu rusine sa va fie...
a
05.09.2013 15:21
Normal domnule primar din B.M.V. dvs. vedeti altcumva lucrurile, dvs nu mergeti pe jos sa vedeti cum este sa te ameninte o haita infometata de caini. Dvs sunteti ales pt. a solutiona problelele oamenilor din acest oras, dar dvs. traiti pe alta planeta.....nu va intereseaza problema oamenilor obisniiti. NU va vreau raul dar as vrea sa fiti macar o data incoltit de o haita de caini si atunci sa va dati cu parerea......RUSINE mai bine taceati.
sibi
05.09.2013 15:47
Are dreptate domnu primar cu omorarea cainilor de ce nu ii vindem vii la chinezi ca aia ii mananca facem si un ban la bugetul de stat
1234
05.09.2013 15:58
Maidanezi avem din plin, orasul e plin de gunoaie si de gropi sau strazi inchise de luni/ani, sport nu mai avem aproape deloc, dar avem unul dintre cei mai votati primari... ar trebui sa dea de gandit.
Eu, sibianul
05.09.2013 16:34
Desi Politia si cei in drept au strans in varta cainii lui Nadiu si Taranu de langa blocul de pe str. Fabricii colt cu Balea, alti dulai s-au pripasit la loc, care sunt hraniti de catre acesti doi cretini cu mancare de la fundatie. Pe deasupra le-a pus o noptiera de mobila sa doarma in parculetul de pe Balea. Tot aici a ingropat Taranu cainii decedati de batranete. A se vedea ce se afla sub gramajoarele de pietre de sub pomi. Nadiu, Taranu si altii ar trebui eutanasiati, doar asa scapam de haitele care pornesc prin cartier zilnic!
sotia dr. Nadiu
05.09.2013 16:35
Bine ai zis haita infometata pentru ca nimeni nu le da de mancare si asta -i cauza de atac .
Singura bucurie care au facut-o cainii vagagabonzi este ca au alungat betivii imi era frica sa ma plimb din cauza lor .Tot timpul se luau oamenii seriosi .
mia pentru sibi
05.09.2013 16:36
Pai normal ca Primarul Sibiului are o astfel de atitudine dor la el pe strada nu sunt caini comunitari. Pana si pe centru ii plin de caini vagabonti, toata lumea care sta la periferie stie ca cartierele acestea sunt pline de caini si spre surprinderea altora acestia inca se inmultesc . Buna intrebare "Nemtii cum procedeaza?" Au facut un adapot care cu siguranta nu il folosesc la capacitate maxima. Sincer nu ma mira atitudinea primarului, incepe sa puna in aplicare tot mai mult zicala romaneasca lasa ca merge bine tot asa. Cu greu accepta ca trebuie sa faca o schimbare si sta si urla in gura mare SA SE FACA CEVA. Sunt curios ce resurse utilizeaza serviciul de ecarisaj din Sibiu? Stie cineva?
Cozma
05.09.2013 16:43
Primarul nostru traieste pe alta lume. Cum poate sa sustina ca a rezolvat problema cainilor vagabonzi??? E infatuare, e prostie, e nesimtire, sau toate impreuna. Sunt revoltat. Barbaria e faptul ca nu putem merge pe strazile orasului, nu ne putem plimba prin parcuri, nu putem circula printre blocuri din cauza cainilor. Sa mearga domnul primar pe Soseaua Alba Iulia dupa zona Metro pe jos. Vom avea alegeri anticipate ca nu scapa viu. Sau sa incerce sa faca putin sport in Subarini. Sau sa intre printre blocuri la lasarea serii. Si apoi sa ne explice cum are tupeul sa se laude ca a rezolvat problema. Ii propun sa revina la realitate , caci vor mai urma alegeri.
Votantul revoltat
05.09.2013 17:54
Din piele sa facem manusi, iar carnea, la conserva pentru cainii din adaposturi sau din scolile de dresaj...in 2-3 ani scapam de ei!
siby
05.09.2013 17:59
sunt sigur ca Iohannis traieste in alt secol sau gindeste primitiv asa cum a vazut abordarea din media.Domnul primar ar vrea sa fie si primar si primministru, sa fie si la foromul german si la liberali, ar vrea si cu p--a in fund si cu sufletu in rai daca ne luam dupa titlul aricolului.
mihai
05.09.2013 19:56
solutia nu da rezultate??? problema a inceput in epoca de aur, cand s-au daramat cartiere intregi pentru a se construi blocuri. oamenii si-au parasit cainii si asa mai departe. am fost in sibiul meu drag anul trecut si am pornit la o plimbare spre periferia orasului, copil fiind, eram tot timpul cu bicicleta pe acolo. erau vremuri in care oamenii aveau cainii in curte si nu in afara ei. ei bine, am fost inconjurat cat ai bate din palme de cativa "maidanezi". sunt om in puterea varstei dar mi s-a facut pielea gaina. este trist ca intr-o lume plina de ignoranti este adoptata atiduninea de a fi "corect politiceste". solutia nu da rezultate.... adica daca nu mai sunt caini atunci nu se schimba nimic. pai daca asta nu este contradictie in termeni...
eu
05.09.2013 20:12
Niste Comentari Tip Romaneste.
Cit ar traii lumea asta Romanul nusi schimba mentalitatea.
Ciobani peste tot de nota 10.
Robert
05.09.2013 21:40
Domnule Iohannis, aveam o parere mai buna despre dumneata,dar dupa declaratia referitoare la caini, cred ca va trebui sa mi-o schimb. Vrei sa-ti trimit niste poze cu haita de caini care se invarte prin locul de joaca de pe Valea Sapunului, langa Kaufland? Sti ca un om a fost atacat si muscat de curand pe str.Luptei, de alta haita?
Cititescu
05.09.2013 21:45
Au murit laudatorii primarului sau au fost si ei muscati de caini?
Mare mirare ca nu l-a laudat nimeni, ca pana acum l-ati tot ridicat in slavi si nu ati vazut ca de fapt nu mai suntem de mult capitala europeana ci capitala sensurilor giratorii, a sensurilor unice, a strazilor sparte dupa ce au fost asfaltate proaspat, a cainilor vagabonzi, a ulitelor neasfaltate,a pietrei cubice pe care copii isi sparg dintii si doamnele cu tocuri isi rup picioarele, o capiatala fara copaci, fara politisti care sa patruleze pe strazi si sa ii sanctioneze pe cei ce nu mentin curatenia sau incalaca legile.
Nu ne mai vede si nu ne mai aude primarul din turnul lui....asa ca ne varsam naduful aici dar fara nici un rezultat.
mirare
05.09.2013 22:42
oameni rai, oameni invidiosi
pisi rau
05.09.2013 22:55
Oameni buni! Treziti-va! Faceti ceva sa scapam de maidanezii de pe strazi.
eu nu mi-am mai dus copii in parc de frica lor,dupa ce o catea a sarit la copilul meu care se dadea linistit pe bicicleta in fata blocului si care din fericire a scapat doar cu o sperietura zdravana si care in momentul cand vede un caine incepe sa planga de frica.
o solutie ar fi sa-i punem pe cei care ar trebui sa faca ceva in frunte cu primarul intr-o cusca plina cu maidanezi sa prinda si ei frica si poate sa-i atinga putin si atunci va asigur ca a doua zi ar disparea toti cainii de pe strazi.
TREZESTE-TE DOMNULE PRIMAR!!!
MAMA INGRIJORATA!!!
06.09.2013 11:39
Nu stiu ce atata retinere cu eutanasierea unor cand, atat mila si compasiune cand nu foarte demult, in speta de vreo 70 de an, in care Europa era scena unui genoid de o cruzime incredila... Hai sa fim seriosi cu mila asta total neadecvata! Cred ca am inceput sa nu mai vedem clar lucrurile
Elena
06.09.2013 16:01
Vorba multa saracia omului, cainii trebuie terminati in cel mai scurt timp posibil !!!
Robert
06.09.2013 17:40
Dupa cate stiu,tara asta mai este condusa si de un presedinte,premier si o armata de politicieni.Nu se aude glasul vostru.Chiar nu va intereseaza ca a fost aproape mancat an intregime un copil nevinova?Daca a fost vreodata un motiv serios de ordonanta de urgenta,apoi acum era cazul.Doar ati fos alesi,si nu cu retributie de negijat din banii publici,ca sa va faceti satoria an slujba comunitatii si nu an slujba maidanezilor, mancatorilor de copii.Ce mai asteptati?Caci la drepturi stim la ce va duce capul.
anonim
08.09.2013 19:50
Din aceeasi categorie
sevis



targul de cariere

classic junior

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia