Tribuna
În loc de rezolvarea subiectelor, un elev de la "Brukenthal" a scris pe foaia de la simularea BAC-ului "PROTEST"
Andra MARINESCU
1676 vizualizari
În loc de rezolvarea subiectelor, un elev de la
David Drăgan, elev în clasa a XI-a și președinte al Consiliului Județean al Elevilor din Sibiu, a predat "foaia goală" la simularea Bacalaureatului. Acesta a făcut public protestul său pe o rețea de socializare și spune că prin acest lucru urmărește să tragă un semnal de alarmă asupra faptului că învățământul din România ar trebui să fie supus unor schimbări majore.

 

 

  • "Nu scriu foarte des postări pe Facebook fiind de părere că timpul nu e în ajutorul oamenilor. Astăzi (n. r. luni), însă, am simțit nevoia. În momentul în care scriam de-a lungul foii de simulare cuvântul des utilizat al zilelor noastre, PROTEST, eram cu gândul la viitor, la următoarele generații care (sper că) nu vor mai cădea pradă sistemului de învățământ românesc și cărora le vor fi evaluate competențele, nu "toceala". Generații care vor reuși să exceleze prin talente cultivate de școală, nu prin informații învățate pe de rost, elevi respectați pentru ceea ce reușesc a crea prin mentalitatea lor proprie, nu cea indusă prin dictare. Generații conștiente de lumea actuală cu o gândire critică asupra prezentului. În timp ce semnam numărul de pagini scrise îmi tremura mâna de frică, îmi bătea inima de temere că vocea noastră nu va fi auzită. Ieșind din sală am realizat, însă, imaginea de ansamblu și am constatat că dacă nu eu sunt schimbarea, cine va fi? Dacă nu acum este momentul pentru a ne opune, atunci când?", a scris David Drăgan, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național "Samuel von Brukenthal" din Sibiu.

Protestul său a constat în nerezolvarea subiectelor date și scrierea pe foaia de examen a numelui campaniei și a cuvântului “Protest”. "Vreau să trag un semnal de alarmă asupra faptului că  sistemul de învățământ din țara noastră trebuie să fie supus unei schimbări reale, pentru a putea fi în viitor un ajutor pentru elevi în formarea gândirii critice, cât și în exercițiul competențelor", a explicat pentru TRIBUNA elevul de la Colegiul Național "Samuel von Brukenthal".
Tânărul este și președinte al Consiliului Județean al Elevilor Sibiu, organizație care susține campania "Anul acesta, dăm #foaiagoală la simulările naționale!", lansată de Consiliul Național al Elevilor și care îndeamnă elevii care susțin simulări ale examenelor naționale să dea foaia goală sau să scrie ce îi nemulțumește la sistemul de învățământ.
 

  • "#Foaiagoală este un protest lansat de către Consiliului Național al Elevilor, dedicat celor care susțin simularea examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională. Protestul subliniază necesitatea schimbării sistemului de învățământ românesc, care, de câțiva ani testează doar capacitățile elevilor de a stoca informații învățate mecanic, (“pe de rost”) și nu se axează competențele reale și pe nevoile pe care aceștia le au. Sunt de părere că decizia de a protesta sau nu la aceste simulări este la latitudinea fiecărui elev. Numărul elevilor care au protestat la Sibiu este unul incert la momentul actual, dar sunt mai mult de cât sigur că nu sunt singurul care a acționat astfel", a mai spus David Drăgan.

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, la simularea Evaluării Naționale nu a fost predată nicio foaie goală.





comentarii
3 comentarii

Citez din mai multe carti de didactica:
"Intr-o accepţiune largă conceptul de competenţă poate fi definit ca fiind an!amblul structurat, articulat de cunostinţe, deprinderi, capacitaţi si aptitudini care permit unei persoane sa rezolve o problema intr-un domeniu profe!ional intr-un timp scurt cu cel mai bun rezultat".
Din ce spune tanarul elev protestatar, el si colegii lui sunt evaluati din ceea ce au memorat in aceste simulari.
Acum subiectele la simulare limba romana, clasa a XI-a>
I. Citeşte următorul fragment:
A. Scrie pe foaia de examen, în enunțuri, răspunsul la fiecare dintre următoarele cerinţe cu privire
la textul dat.
1. Indică sensul din text al secvenţei pline de haz.
2. Menționează o particularitate hidrografică a Șiriei.
3. Precizează ce îl determină pe copil să hoinărească, justificându-ţi răspunsul cu o secvenţă relevantă din text.
4. Explică motivul pentru care viile erau plantate pe fața dealului.
5. Prezintă, în 30 – 50 de cuvinte, rolul pe care îl are bunicul în formarea nepotului, aşa cum se desprinde
din ultimul paragraf al fragmentului dat.
B. Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă există sau nu un singur
loc în care te poți simți acasă, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Amintiri
de Ioan Slavici, cât și la experiența personală sau culturală.

SUBIECTUL al III-lea
Redactează un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinți particularităţi ale unei comedii studiate.

Din cate vad nu este nimic de memorat in aceste subiecte. Ai citit, pricepi, redactezi.
Nu exista competenta fara cunostinte, iar cunostintele se dobandesc prin citit, invatat si memorat.
Nu poti rezo,va o problema daca nu ai memorat formula, nu poti intelege un fenomen daca nu sti legile care stau la baza lui. Care evaluare a ceea ce ai invtat pe dorest, elev protestatar?
Protestam sa protestam
19.03.2019 18:48
Un bou analfabet.
Eu
19.03.2019 20:02
Mare revolutionar! Pacat ca nu mai traieste Robespierre, l-ar fi cooptat in echipa lui.
19.03.2019 22:17
Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

jidvei

fmct

Thyssenkrupp System Engineering GmbH

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
Covoare
turboclima
Licitatie publica

accentmedia