logo
Ganţ cere lămuriri despre calea ferată Sibiu - Braşov

Nimeni nu mai ştie când se va putea circula în regim normal pe ruta Sibiu - Braşov, după ce inundaţiile din vară au rupt podul de cale ferată. Deputatul FDGR, Ovidiu Ganţ a depus în data de 29 octombrie, la Parlament, o întrebare scrisă pe tema circulaţiei feroviare pe tronsonul Braşov – Sibiu, întrebare  adresată Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu. Ovidiu Ganţ a solicitat clarificări privind refacerea podului de cale ferată deteriorat care îngreunează foarte mult circulaţia dintre Bucureşti prin Braşov la Sibiu. De asemenea, Ganţ a solicitat şi introducerea unor trenuri directe Bucureşti –Sibiu via Piatra Olt, până când podul de la Cârţa va putea susţine din nou infrastructura de transport CFR.
În ceea ce priveşte podul de la Cârţa, ministrul Radu Berceanu i-a răspuns deputatului de Sibiu următoarele: "Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA fiind în imposibilitatea de finanţare a reparaţiilor din surse proprii, au fost demarate procedurile pentru identificarea sursei de finanţare, în vederea executării lucrărilor necesare deschiderii provizorii a liniei (cu restricţii de viteză), punerii în siguranţă a podului şi revenirii la viteza normală de circulaţie. În acest sens, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a înaintat Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru asigurarea fondurilor necesare din Fondul de Intervenţie la Dispoziţia Guvernului. Proiectul a fost transmis la Secretariatul General al Guvernului, la data de 08.09.2009, spre a fi aprobat în şedinţa de Guvern. Imediat după aprobarea şi publicarea Hotărârii Guvernului, existând sursa de finanţare, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va achiziţiona serviciul de proiectare a lucrărilor, conform legislaţiei în vigoare (OG 34/2006), pentru încheierea contractului de reparaţie a podului". Cu alte cuvinte, nu se ştie exact când trenul va trece din nou peste Podul de la Cârţa. "Aş fi dorit să obţin de la Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii o dată ţintă clară, până la care podul între staţiile Arpaş – Porumbacu este refăcut şi circulaţia reluată în parametrii normali. Din păcate răspunsul transmis nu conţine această informaţie. Astfel, populaţia afectată nu poate să obţină niciun fel de estimare cât mai durează această situaţie de provizorat care îngreunează substanţial circulaţia feroviară în zonă şi are în continuare un impact negativ major asupra viaţa de zi cu zi a oamenilor", a declarat deputatul FDGR Ovidiu Ganţ.
În ceea ce priveşte introducerea unui tren din Sibiu spre Bucureşti, pe Valea Oltului, ministrul Berceanu ia răspuns deputatului ovidiu Ganţ că în planul de mers 2009 / 2010 se va introduce un tren accelerat direct care va circula pe secţia de circulaţie 201 (Piatra Olt – Podul Olt), cu plecarea din Sibiu în jurul orei 4:00, iar din Bucureşti Nord, cu plecare în jurul orei 14:00. (L. B.)



comentarii
7 comentarii

i-a raspuns
corctie
11.11.2009 08:56
bine ca nu a trebuit sa facem noi canalul manecii anglia -franta
cartan
11.11.2009 09:49
STUPEFIANT
Basescu si gasca lui nu au bani sa repare un podet. Ma intreb in cite zile ar fi fost reparat podul in vremea lui Ceausescu si ce pierderi inregistreaza CFR-ul din cauza trenurilor care nu circula (cu siguranta mai mari decit costa reparatia)
Victor
11.11.2009 10:47
In sec. XIX s-au construit C.F.R. cu tarnacopul, roaba si lopata si acum nu mai pot fi mentinute in exploatare!!! Sunt aici si interesele soferilor - ministri patroni de companii de transport rutier si lipsa de raspundere a guvernelor care se tot schimba intre ele. Oricum, situatia C.F.R. e mai buna decat a flotei!!
marius
11.11.2009 11:29
jos hotii de la pdl,cum e Berceanu!
jos Basescu!
sibian
11.11.2009 11:47
Podul nu sustine infrastructura cum se sustine in articol. Podul face parte din infrastructura sistemului de transport feroviar.
Este o mare porcarie ca una din cele 8 magistrale feroviare ale Romaniei- Bucuresti-Brasov-Arad,sa fie blocata de atatea luni din cauza unui amarat de podet.
In timpul asta ministerul (deci guvernul) se preocupa de achizitia a 300 vagoane moderne,capabile sa circule cu 200 km/h,in timp ce sunt limitari de viteza pe trasee la 10 km/h si 1oooo locuri unde infrastructura feroviara poate ceda in orice moment-proba fiind si numeroasele accidente din ultimul timp.
Postarea asta nu este in nici un caz politica. Dupa mine persoanele din minister care raspund de infrastructura feroviara si de noi investitii ar trebui imediat demise.
Un pensionar
11.11.2009 17:02
bercila demult trebuia sa plece de la transporturi.un timpit pus int-un minister asa important
ben
11.11.2009 21:06
Din aceeasi categorie
sevis

tdc sibiu

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
brukenthal
Licitatie publica

accentmedia