logo
FOTO: A fost inaugurat noul sediu al Centrului de Permanenţă Avrig
Dan FRÂNCU
1828 vizualizari
FOTO: A fost inaugurat noul sediu al Centrului de Permanenţă Avrig
Noul sediu al Centrului de Permanenţă din oraşului Avrig, obiectiv medical ce asigură asistenţa de urgenţă pentru toate localităţile din zona Ţării Oltului, a fost inaugurat marţi, 12 septembrie.

Alături de responsabilii administraţiei publice locale avrigene (primarul Adrian Dumitru David, viceprimarul Ramona Berghea, secretarul oraşului, Mircea Grancea şi mai mulţi angajaţi ai Primăriei oraşului Avrig) la festivitatea prilejuită de acest eveniment au participat consilieri locali, primari ai unităţilor administrativ – teritoriale din zona deservită de acest obiectiv, medici şi asistenţi medicali ce îşi vor desfăşura activitatea aici, responsabili ai Direcţiei de Sănătate Publică Sibiu, reprezentanţi ai mediului de afaceri local, reprezentanţi ai ISU Sibiu, Poliţiei oraşului Avrig etc.

Noul sediul al Centrului de Permanenţă Avrig este situat pe strada Horea, nr. 8 – corp 2 (în aceeaşi clădire cu Regia Publică Locală Ocolul Silvic “Izvorul Florii” RA Avrig). Spaţiul a fost recent renovat, amenajat şi dotat astfel încât să corespundă cerinţelor unui viitor aşezământ medical uman, toată cheltuiala prilejuită de efectuarea acestor lucrări fiind suportată de Regia Publică Locală Ocolul Silvic „Izvorul Florii” Avrig. (Cel mai probabil, Consiliul Local Avrig va aproba compensarea chiriei datorate de structura silvică privată, pentru spaţiul în care îşi desfăşoară activitatea, cu investiţia realizată pentru Centrul de Permanenţă.)

 

Un spaţiu deţinut de oraşul Avrig

 

„Noi, Primăria oraşului Avrig, am încercat şi ne-am dat silinţa să realizăm aici un centru care să satisfacă toate nevoile şi în care, de acum înainte, să putem şi investi, în caz de nevoie, pentru că imobilul aparţine oraşului, nu mai stăm în chirie”, a spus primarul oraşului Avrig, Adrian Dumitru David, în cadrul festivităţii de inaugurare a obiectivului, după ce şi-a manifestat satisfacţia pentru că poate fi implicat direct într-un asemenea eveniment şi după mulţumirile adresate tuturor celor ce şi-au adus contribuţia la realizarea obiectivului şi prezenţă.

 

Acest centru arată exact aşa cum ar trebui să arate...”

 

Pe de altă parte, dr. Gabriel Budescu, directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Sibiu, a spus celor prezenţi următoarele: „Mulţumesc foarte mult Primăriei Avrig pentru că s-a implicat în această problemă şi am găsit aici mereu răspunsuri şi rezolvări la toate problemele şi dorinţele noastre. Mulţumesc şi medicilor şi celorlalte cadre medicale ce au spus „DA” când noi am avut nevoie, pentru că de serviciile acestora beneficiază pacienţii noştri, iar pentru aceştia trebuie să facem tot ce ne stă în putinţă, aceasta fiind menirea noastră. Acest Centru de Permanenţă arată exact aşa cum ar trebui să arate: cu toate dotările, este nou, începând de la cabinete, la camera medicului, a asistentelor, la toalete... Nu există un lucru pe care să ni-l dorim şi pe care să nu-l găsim aici, pentru comfort şi pentru a respecta nişte circuite care ar trebui să corespundă din punct de vedere epidemiologic. Lucrurile sunt aşa cum trebuie. Îmi place şi unde sunt oameni care se implică şi care îşi doresc să realizeze ceva, se ajunge şi la realizarea unor lucruri care să arate exact ca acest centru. Observ că aici, în Avrig, sunt foarte mulţi oameni care doresc să facă lucruri frumoase şi am observat în ultima vreme că parcă lucrurile au evoluat altfel, iar eu cred că lucrurile vor sta mult mai bine. Noi vă mulţumim că lucrurile funcţionează şi ne vom da şi noi silinţa să vă ajutăm, atât cât se poate, cu specialiştii care vor fi prezenţi aici, cu sfaturi, cu alte materiale, pe care noi încercăm să le aducem aici la dumneavoastră. Să dea Dumnezeu să ne mai întâlnim în asemenea ocazii, în care să vedem lucruri frumoase, să întâlnim oameni care se implică...”.

În completarea acestuia, medicul coordonator al Centrului de Permanenţă Avrig, Ovidiu Ioan Tecoanţă, a spus celor prezenţi: „Nu ştiu câţi oameni îşi pun întrebarea, când încep să facă un lucru, *Cu ce ajută pe ceilalţi dacă fac acest lucru?*. Eu mi-am pus această întrebare începând de acum cinci ani, când am hotărât să redeschidem Centrul de Permanenţă de la Avrig şi am acceptat să fiu coordonatorul acestuia. De atunci, foarte mulţi pacienţi am avut în centru, deşi locaţia cealaltă nu se ridica la standardele la care ar fi trebuit să fie, dar am încercat să ne facem datoria şi să-i ajutăm pe cei care aveau nevoie. Ca să ne putem desfăşura activitatea în condiţii optime, era nevoie de un centru mai bine dotat, cu spaţii mai generoase şi pentru că a realizat acest lucru, vreau să-i mulţumesc domnului primar, care a înţeles dorinţele noastre, ne-a sprijinit şi ne-a ajutat să realizăm ceea ce se vede. Cu ajutorul Primăriei Avrig şi a domnului Prodan (nr. şeful ocolului silvic privat), care s-a implicat şi dânsul foarte mult, cu ajutorul doamnei asistente Maria Vintilă, ce a fost legătura noastră cu Primăria Avrig şi a fost trup şi suflet petru acest centru, cu ajutorul directorului de la DSP Sibiu şi a colegilor de la această instituţie, care ne-au îndrumat şi ne-au ajutat să configurăm spaţiu astfel încât să arate aşa cum este acum şi să corespundă cerinţelor, precum şi cu ajutorul colegilor mei, care îşi sacrifică timpul liber şi uneori mai mult decât atât, pentru a veni aici să facă gărzi, am reuşit să avem acest Centru de Permanenţă frumos”.

După ce protopopul ortodox al Avrigului, pr. Vasile Gafton, a rostit o rugăciune de binecuvântare a obiectivului şi a oamenilor ce îşi desfăşoară activitatea aici, iar momentul alocuţiunilor oficialităţilor s-a încheiat, toţi cei interesaţi au putut vizita obiectivul, familiarizându-se cu dotările şi spaţiile acestuia.

 

Şapte medici şi şase asistente medicale

 

La Centrul de Permanenţă Avrig asigură asistenţa medicală pentru situaţiile de urgenţă un număr de şapte medici din zonă şi din Sibiu şi şase asistente medicale.

Programul centrului este de luni până vineri, între orele 15 şi 8, iar sâmbăta şi duminica, non stop. Tratamentele pot fi efectuate zilnic, între orele 6,30 - 7,30 şi între orele 15 – 23 (administrare antibiotice), iar pansamentele şi alte tratamente injectabile pot fi asigurate zilnic, între orele 16 şi 20.

Numărul de telefon al Centrului de Permanenţă Avrig este 0269525488.




comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
burduf sevis

Vacanta Eurotrip
Fundatia APT
Auchan
Licitatie publica