Tribuna
brukenthal museum
Faruri de închiriat ca să treci inspecția RAR! Românul, expert în fentarea legii. Afacerea momentului
Faruri de închiriat ca să treci inspecția RAR! Românul, expert în fentarea legii. Afacerea momentului

Nici nu a anunţat bine Registrul Auto Român că maşinile din Marea Britanie nu "bat" cu legislaţia românească, de vină fiind farurile, că românul, ingenios cum dintotdeauna a fost, a şi găsit leac de cojocul noilor prevederi.

Registrul Auto Român a anunţat că maşinile cu volan pe dreapta pot fi înmatriculate în România, însă omologarea acestor vehicule poate fi refuzată. De ce? Din cauza farurilor care nu sunt ... conforme cu legea de la noi. 
Farurile unei maşini cu volan pe stânga bat în dreapta drumului, tocmai pentru a nu îl orbi pe cel care vine din sens opus. În cazul maşinilor din Marea Britanie, farurile bat invers, iar ca să treci de RAR, ai nevoie de alte faruri. 
Aşa s-a născut o afacere pe cât de neaşteptată, pe atât de rodnică. De faruri "potrivite" ai nevoie doar ca să treci de RAR, nu permanent, este? Şi bineînţeles că "binevoitori" gata să-ţi sară în ajutor s-au şi găsit. Perioada e cum nu se poate mai prielnică pentru samsarii de maşini care au umplut internetul cu anunţuri: "Faruri de închiriat!" Sau chiar "Închiriez pentru RAR faruri ...". 
Cine ţine morţiş să conducă aici o maşină cu volan pe dreapta, adusă din Marea Britanie, sigur a dat bani buni pe ea. Şi de ce să se împiedice un astfel de şofer de "mofturile" RAR când poate, iată, să închirieze o pereche de faruri doar ca să treacă testul, nu? Înlocuirea farurilor costă mult mai mult decât o simplă închiriere pentru care câteva sute de lei ajung. Apoi, şoferul poate circula nestingherit cu farurile originale, orbind pe şosele pe cine pofteşte. 

Faruri la ofertă. Între 200 şi 1.000 de lei

O simplă căutare pe net scoate în cale nenumărate anunţuri cu faruri auto oferite la închiriat. Cel mai mic preţ l-am găsit la 200 de lei, însă unii cer şi peste 1.000 de lei, în funcţie de modelul oferit. 
Înlocuirea farurilor nu durează mai mult de o jumătate de oră şi este făcută înainte de intrarea la RAR. Şoferii care aleg o astfel de variantă riscă, însă, amenzi destul de piperate. Dacă sunt depistaţi trafic cu faruri neconforme, care bat spre stânga, pot primi amenzi de până la 1.200 de lei. De asemenea, potrivit legislaţiei actuale, pot rămâne şi fără certificatul de înmatriculare. 
Oferta momentului e îmbogăţită de tobe de eşapament mai puţin zgomotoase pentru maşinile neconforme. 
Statisticile Registrului Auto Român arată că, în 2018, din cele aproape 70.000 de maşini verificate mai bine de 33% au fost depistate cu probleme la inslaţia electrică de iluminare şi semnalizare. 

RAR a anunţat în urmă cu câteva zile că, dacă Brexit-ul are loc, şoferii români trebuie să ştie ce modificări apar după data de 30 martie 2019. 
Potrivit datelor oficiale, dacă nu se semnează Acordul de retragere al UK sau nu se prelungeşte, de comun acord, data de retragere a UK din Uniunea Europeană, atunci șoferii care dețin mașini și autovehicule provenite din Marea Britanie trebuie să ia în calcul o serie de modificări.

  • "Modificări ale activităţilor specifice RAR care se adresează vehiculelor provenite din Marea Britanie, aplicabile începând cu data de 30.03.2019 numai dacă nu se semnează Acordul de retragere al UK sau nu se prelungeşte, de comun acord, data de retragere a UK din blocul comunitar", au transmis reprezentanţii RAR într-un comunicat postat pe site-ul instituţiei.

 

Reguli noi pentru şoferii care deţin maşini provenind din Marea Britanie

 

  • 1. Vehiculele noi, care au fost omologate UE de tip de către Marea Britanie-UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip şi certificatul de conformitate (CoC) aferente îşi pierd valabilitatea de la data menţionată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condiţiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din Marea Britanie şi care nu a fost încă înmatriculat, îşi va pierde valabilitatea şi nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situaţie până cel mai târziu la data de 29.03.2019.
  • 2. De la aceeaşi dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerinţelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terţe. În cazul emisiilor poluante se impune condiţia privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
  • 3. Începând cu 30.03.2019, autovehiculele utilizate (second-hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă şi care provin din Marea Britanie, nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate.
  • 4. Inspecţia Tehnică Periodică efectuată în Marea Britanie la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală şi eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR, potrivit rarom.ro

Potrivit statisticilor, în perioada 2006-2019, aproximativ 62.400 de vehicule au fost aduse din Marea Britanie. Niciun autovehicul deja înmatriculat în România nu va fi afectat de modificările de mai sus!

 

 





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

targul de craciun

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia