Tribuna
Creţu: "Serbia are infrastructură, Croația nu ai zice că a trecut prin război, iar Polonia avea în 2002 la Bruxelles peste 1.000 de oameni care învăţau să facă proiecte. Sibiu - Piteşti nu are nici autorizaţie de mediu!"
Rareș BIŢU
1448 vizualizari
Creţu:

Din motive asupra prefer cărora nu insist, Corina Creţu a preferat să compare România şi vraiştea ei cu state ca Polonia, Croaţia ori Serbia. La ce infrastructură ne lipseşte din transporturi, mult mai eficientă era o comparaţie cu nişte state africane cred, dar nu pentru asta ne-am adunat astăzi aici. Ci pentru a constata că "greaua moştenire", mai exact "moştenirea istorică" o fi ea un argument tocit, dar uite că încă-i folosit cu tot elanul din dotare şi fără pic de jenă. 

Şi fiindcă datul din gură e moca, iar vinovaţii invizibili, comisarul european Corina Creţu aşterne o comparaţie între jaful din România şi ce înţeleg astăzi prin infrastructură state precum Serbia, Polonia sau Croaţia, ţări recent vizitate. 
Concluziile nu-s nici pe departe surprinzătoare: Serbia are şosele şi autostrăzi, de Croaţia n-ai zice că a trecut prin război şi nici că a devenit membru UE la cinci ani după noi. Dacă Polonia avea în 2002 peste 1.000 de oameni care învăţau la Bruxelles să facă proiecte cu finanţare europeană, România nu a priceput nici măcar care-i direcţia, darmite sensul. Şi nu pare nimeni dispus să-i cheme Smurdul s-o scoată din şanţul unde zace într-o baltă de indiferenţe şi speranţe făcute ţăndări. 

  • "Eu cred că în principal e vorba de moştenirea istorică. Deci, am fost în ţări ca Serbia, Croaţia. Croaţia a intrat, ştiţi foarte bine, la cinci ani după România, nu arată ca o ţară după război. Serbia are de asemenea infrastructură. Deci am fost condamnaţi. Dar, în fine, aşa au fost vremurile înainte de '89. După care România a intrat în anul 2007. Repet, România nu a fost pregătită cu proiecte pe care să le implementeze încă din prima zi a intrării în Uniunea Europeană, cum au făcut, de pildă, cei din Polonia, care la 1 ianuarie 2004 aveau deja proiecte făcute şi au început deja implementarea acestor proiecte ajungând la aproape 2000 de km renovaţi, refăcuţi şi aşa mai departe. Şi în România s-au modernizat foarte multe drumuri, problema este cu aceste verigi lipsă privind reţelele de transport Sibiu - Piteşti. Aici pe mine mă doare şi vreau să vă spun că nu cred că este vina unui guvern, dar cred că trebuie să se ia decizii mult mai rapide şi să se meargă, să se adopte aceste decizii. Deci Sibiu - Piteşti se află încă în faza studiului de fezabilitate, nu există autorizaţia de mediu şi, cum am spus, aşteptăm proiectele", a explicat Corina Creţu,  la conferinţa la nivel înalt privind viitorul Politicii de Coeziune, anunţă Agerpres. 

Creţu spune că ministrul Transporturilor vorbeşte de un nivel de contractare de 200% dar în analiză, ca proiect major, la Comisia Europeană, se află doar cel al linei de metrou de la Gara de Nord la Otopeni.

  • "Se politizează foarte mult. Deci eu cred că România putea face mai mult încă de dinainte de 2007. Polonia a avut la Bruxelles 1000 de oameni care s-au pregătit să face proiecte în anii 2002 şi 2004, ceea ce România nu a făcut. Aduceţi-vă aminte că rata de absorbţie între 2007 şi 2011 a fost de 4%, în 2014 când am preluat eu era 48% rata de absorbţie. Încheiem exerciţiu financiar 2007 - 2014 cu 90%. Deci este un procent pe care sunt convinsă că foarte mulţi îl considerau imposibil de realizat", a adăugat comisarul european pentru politici regionale Corina Creţu. 

 






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

Imbunatatirea accesului..SMIS 125263

Asigurarea SMIS 125264

Transylvanian Grand Prix

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia