Tribuna
brukenthal museum
Cetăţenii Avrigului şi-au expus părerile despre priorităţile de dezvoltare a oraşului
Dan FRÂNCU
4349 vizualizari
Cetăţenii Avrigului şi-au expus părerile despre priorităţile de dezvoltare a oraşului

Aproximativ 120 de persoane, cetăţeni din toate localităţile aparţinătoare oraşului Avrig, au participat sâmbăta trecută, la Sala “Pavilion” a Casei de Cultură Avrig, la dezbaterea publică organizată de Primăria oraşului Avrig, ce a avut ca scop pentru stabilirea priorităţilor de dezvoltare a oraşului, prezentarea situaţiei economico – socială a unităţii administrativ - teritoriale, a structurii bugetului local pentru anul 2018, a investiţiilor programate şi obiectivele aflate în curs de execuţie. La întâlnirea cu cetăţenii Avrigului au participat primarul Adrian Dumitru David, viceprimarul Ramona Florea, secretarul oraşului, Mircea Grancea , directorul economic al Primăriei Avrig, Ioana Mărginean, dar şi consilierii locali membri ai PNL (Gheorghe Farcaş, Florin Jugărean, Lazăr – Teodor Lăzăroaie, Simona – Maria Popa, Liviu Ioan Sava şi Ciprian Stoişor).

Cum era de aşteptat, unul dintre subiectele ce au ocupat cea mai mare parte din timpul întâlnirii a fost cel legat de amendamentele aduse proiectului de buget local pentru anul 2018, adoptat în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local al oraşului Avrig desfăşurată în cursul lunii februarie. (Prin respectivele amendamente, s-au prevăzut alocări importante de sume pentru susţinerea proiectului “Dezvoltarea turismului pentru practicarea schiului și a altor sporturi de iarnă în orașul Avrig” - 600.000 lei, asigurarea unei aport financiar pentru capitalul social al SC Gospodărire Orăşenească Avrig SA, societate a cărui acţionar maritar este Consiliul Local Avrig – 200.000 lei, precum şi pentru construirea unei centrale energetice pe bază de biomasă - 461.000 lei. Amendamentele s-a bucurat de susţinerea consilierilor locali reprezentanţi ai PSD, PMP, FDGR (cu excepţia viceprimarului Ramona Florea, care s-a abţinut de la vot) şi a consilierului independent Costică Bucur, fiecare fiind adoptat cu 10 voturi „pentru”. În cadrul şedinţei respective, primarul Adrian Dumitru David a dorit să atragă atenţia asupra faptului că cele trei mari cheltuieli vor afecta serios bugetul de investiţii prognozat pentru acest an, mai multe lucrări propuse (pentru unele fiind semnate chiar şi contractele de execuţie) fiind în pericol de a nu putea fi executate, total sau parţial. Printre lucrările şi investiţiile menţionate de edilul şef avrigean au fost parcarea ce se doreşte a fi amenajată în zona centrală a Avrigului – peste drum de Primăria Avrig, parcul de joacă şi agrement (tip skate park) din zona terenului de sport aferent Şcolii Gimnaziale Avrig, asfaltarea străzii Nouă din Avrig, împrejmuirea Cimitirului Mîrşa etc.)

 

Primarul, despre dezvoltarea turistică a zonei

 

Încă din debutul întâlnirii, edilul şef avrigean a prezentat celor aflaţi în sală o informare referitoare la situaţia tehnico - economică și juridică a investiției “Dezvoltarea turismului pentru practicarea schiului și a altor sporturi de iarnă în orașul Avrig”. Astfel, avrigenii prezenţi au putut afla toate etapele parcurse până la acest moment pentru acest proiect, precum şi condiţiile deosebit de stricte ce mai trebuie îndeplinite de oraş până la momentul întocmirii unui proiect pentru care s-ar putea obţine, parţial, finanţarea guvernamentală. În prezentarea făcută, s-a pus un accent deosebit pe costurile estimative deosebit de mari ce vor fiind puse în sarcina Primăriei Avrig, pentru parcurgerea şi îndeplinirea tuturor condiţiilor şi etapelor impuse până la realizarea proiectului, volumul mare de muncă şi complexitatea deosebită a activităţilor ce trebuie efectuate, dar şi pe faptul că în “ecuaţia” îndeplinirii tuturor cerinţelor intră, în mod automat, alte instituţii şi organisme ale statului, ce funcţionează după propriile reguli şi asupra cărora oraşul Avrig nu are control.

La finalul prezentării, primarul David a menţionat următoarele: “Această informare conține doar etapele premergătoare obținerii finațării și semnării contractului pentru domeniul schiabil, etape care sunt obligatoriu de îndeplinit pentru a depune proiectul spre finanțare. Toate aceste obligații, cad în sarcina exclusivă a Primăriei orașului Avrig și a Consiliului Local, generând costuri mari și imprevizibile, pe care, în acest moment este greu să le previzionăm. Toate aceste costuri vor destabiliza investițiile în infrastructură, pe care le avem deja aprobate și în curs de desfășurare. Totodată, efectuarea acestor cheltuieli și îndeplinirea acestor cerințe nu garantează obținerea finanțării, declararea eligibilității și semnarea contractului cu Ministerul Turismului”. 

În ceea ce priveşte celelalte două amendamente referitoare la alocări bugetare, stabilite de majoritatea din Consiliul Local, primarul Avrigului s-a rezumat doar la câteva informări extrem de scurte şi a concluzionat că sunt la fel de inoportune şi cu influenţă destul de nepotrivită pentru bugetul local.

 

Cetățenii au pus întrebări și și-au spus părerile

 

Apoi, a fost rândul cetăţenilor prezenţi să adreseze întrebări şi să-şi spună opinia despre proiectul referitor la domeniul schiabil, toţi cei prezenţi fiind nemulţumiţi de viziunea consilierilor ce au susţinut amendamentul. Oamenii din sală s-au plans că nu au străzile asfaltate, că nu au apă, canalizare sau gaz, că sunt străzi (cartiere) fără current electric, că lipsesc parcurile şi locurile de joacă pentru copii şi au susţinut că îşi doresc o creşă pentru cei mici etc., dezvoltarea domeniului schiabil fiind considerat cel mult un moft, deloc potrivit, cel puţin în acest moment, pentru oraş. Cei prezenţi au considerat că lipsa de la această dezbatere a celor 10 consilieri locali care au susţinut amendamentele pentru modificarea bugetului local, reprezintă o dovadă de desconsiderare din partea acestora.

În ultima parte a întâlnirii, s-au adresat întrebări referitoare la modalitatea legală de anulare sau schimbare a hotărârii prin care s-au alocat bani pentru cele trei obiective, despre organizarea unui referendm local în urma căruia să se stabilească dacă acestea sunt investiţii dorite de populaţie, de găsirea unor soluţii eficiente pentru ca opinia şi dorinţa locuitorului (a alegătorului) să fie mai eficiente şi mai atent luate în seamă de aleşii locali şi chiar despre posibilitatea de a demite legislativul local.

De asemenea, unii participanţi au adresat reprezentanţilor Primăriei Avrig întrebări despre diverse lucrări, obiective de investiţii etc, şi s-au expus probleme existente în localităţile aparţinătoare. În măsura în care a fost posibil, primarul şi ceilalţi reprezentanţi ai administraţiei locale au răspuns întrebărilor şi au clarificat cea mai mare parte a nelămuririlor exprimate de cetăţeni.






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis



classic junior

targul de craciun

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia