logo
Ce se întâmplă cu impozitele auto: unele cresc cu 50% , altele scad şi de 12 ori!
Rareș BIŢU
9498 vizualizari
Ce se întâmplă cu impozitele auto: unele cresc cu 50% , altele scad şi de 12 ori!

Proprietarii de maşini şi motociclete au şanse mari să plătească impozite mai mici către stat, mai ales în cazul vehiculelor cu capacitate cilindrică mare, anunţă avocatnet.ro. Micşorările impozitelor auto sunt propuse într-un proiect de act normativ înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Veştile nu sunt bune, ci foarte bune pentru cei cu maşini puternice, cu capacitate cilindrică mare. 

Autorii proiectului spun că dacă nivelul de impozitare va fi mai mic, românii nu vor mai apela la soluțiile alternative de înmatriculare. 
Iniţiatorii proiectului întrezăresc perspective pozitive şi pentru societăţile de asigurare, întrucât recuperarea daunelor e mult îngreunată sau chiar imposibilă în cazul maşinilor înmatriculate peste graniţe. 
Recent înregistrată la Senat pentru dezbatere, propunerea legislativă referitoare la modificarea alin. (2) al art. 470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, propune reducerea impozitelor pe care românii le plătesc statului pentru deținerea de mașini sau motociclete. Ca să poată fi aplicat, proiectul de lege are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare prin decret prezidențial și de publicare în Monitorul Oficial.

Proiectul de act normativ prevede reducerea impozitelor auto, mai ales a celor plătite de posesorii de autovehicule cu capacitate cilindrică mare. În esență, propunerea legislativă modifică modul de calcul al impozitului pe mijloacele de transport. Impozitul ar fi calculat prin înmulțirea numărului de centrimetri cubi ai autovehiculului cu o valoare specifică fiecărei limite a capacității cilindrice (până la 2.000 cm3, peste 2.001 cm3 etc). În prezent, impozitul este calculat prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cm3 sau fracțiune din aceasta cu valoarea corespunzătoare clasei de capacitate cilindrică (până la 1.600 cm3, între 1.601 și 2.000 cm3 etc).

  • "În general, după adoptarea aceastei propuneri, valoarea impozitelor auto ar urma să scadă, dar există și o excepție. Este vorba de impozitul pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 de cm3, care ar urma să crească, dar, pentru că vorbim de valori mici ale impozitului, nu va afecta în mod deosebit posesorii de astfel de mașini. În schimb, impozitul pentru mașinile cu capacitate cilindrică mare se va reduce drastic. De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrică de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce de la 5.220 de lei la 432 de lei", explică avocatnet.ro. Mai multe exemple găsiți în tabelul de mai jos:

Pe lângă modificarea impozitelor, proiectul legislativ vizează și reducerea numărului claselor de autovehicule supuse impozitării. Astfel, vehiculele înmatriculate vor fi grupate în următoarele categorii:

# motociclete, tricicluri, cvadricicluri;
# autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 2.000 cm3 inclusiv;
# autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 2.001 cm3;
# autobuze, autocare, microbuze;
# alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv;
# tractoare înmatriculate.

În prezent, autovehiculele sunt grupate în nu mai puțin de nouă astfel de categorii.

Inițiatorii propunerii sunt de părere că menținerea unui nivel ridicat al impozitării auto în România “va încuraja, în continuare, căutarea unor soluții alternative de înmatriculare, în alte țări membre ale Uniunii Europene, care vor genera, ca și până acum, o diminuare a impozitelor colectate și, foarte important, probleme majore în traficul cotidian”, iar din perspectiva asigurărilor, “procedura de recuperare a daunelor produse cu autovehicule înmatriculate în alt stat este mult mai anevoioasă decât în cazul accidentelor în care sunt implicate doar autoturisme înmatriculate în România, aceasta în cazul ideal în care utilizatorul vehiculului are încheiată o asigurare de răspundere civilă”.




comentarii
4 comentarii

Nu este normal, toti ,,bosii si-au tras'' sutele de cai putere si au reducere la impozit si tu amarat cu 830cm3 ti se mareste impozitul. Daca era atat de greu cu impozitarea, de ce si-au cumparat masini cat casele? Au avut si au bani tot de pe urma amaratilor si escrocheriilor, bani care trebuie spalati si cheltuiti, in nici-un caz nu au fost afectati de impozitarea veche, care mi s-a parut cat de cat mai corecta.
06.12.2017 14:40
82.78.162.80
Ce alta dovada mai vreti ca sa va convingeti ca guvernul este total impotriva noastra?Marea majoritate a masinilor de capacitate foarte mare este in mainile politicienilor,odraslelor acestora sau a interlopilor!Pe acestia ii apara guvernantii,scazandu-le drastic impozitele.In schimb aproape toate masinile de capacitate medie sau mica apartin amarastenilor carora dragii nostri guvernanti le-au marit impozitul pe masina cu 50%!
Solomon
06.12.2017 16:02
5.2.214.36
Se ia de la oamenii cinstiti ca sa se dea la HOTI.
Politistul
07.12.2017 12:54
5.15.118.155
In sfarst o lege care ar putea ajuta Romania asa Da , daca aveti impresia ca doar ,,bosii ' au masini sumpe, nu e asa ,scumpirea motoarelor mai mici nu e asa de mare incat sa afecteze economia buzunarelor noastre , sa fim seriosi ,nu aveti de unde sa stiti ca peste ceva timp va schimbati masina si vreti ceva cu motor mai mare atunci nu mai va enerveaza legea si nu mai sunt hotii cei care au dat-o !
Da na asa suntem noi romani trebuie sa aruncam cu piatra inainte si sa strigam hotii ne fura !
Dar ce se intampla cand voi o sa fiti unul din respectivi hotii cu masinii cu capacitate mare cilindrica fara sa fiti ,,bosii'', asa ca ,sa nu mai fim impocritii ca nu se stie nicioadata de a cui baricada o sa fim!
Sper sa fie votata legea in monitoru oficial !
cristi
15.12.2017 01:09
89.46.55.67
Din aceeasi categorie
burduf sevis

Vacanta Eurotrip
Fundatia APT
Licitatie publica