Tribuna
Ce au în comun vizita Papei în România şi Festivalul ARTmania din Piaţa Mare
Andra MARINESCU
1108 vizualizari
Ce au în comun vizita Papei în România şi Festivalul ARTmania din Piaţa Mare
Poate că mulţi se întreabă ce legătură există între vizita Papei Francisc în România şi Festivalul ARTmania de la Sibiu. Aparent, niciuna. Dar, în realitate, ambele evenimente au un punct comun, fiind organizate de una şi aceeaşi companie. Codruţa Vulcu, preşedintele ARTmania Events, a povestit într-un interviu acordat în exclusivitate TRIBUNEI lucruri nevăzute din culisele vizitei Suveranului Pontif, dar şi ce aduce nou cea de-a a XIV-a ediţie a ARTmania.

Vizita din 2 iunie a Papei Francisc pe Câmpia Libertăţii de la Blaj a însemnat o adevărată desfăşurare de forţe, iar pregătirile pentru ea au început încă din luna februarie. Codruţa Vulcu, directorul ARTmania Events, a fost contactată de Biserica Catolică pentru a se ocupa de acest mare eveniment.

"Practic, am fost organizatorul evenimentului de la Blaj. Noi am fost toată producția, de la concept la implementare. Reprezentanţii Bisericii căutau o firmă cu care să colaboreze. Acolo nu exista practic nimic. Știam doar că va veni Papa, că o să fie o slujbă, o să dureze în jur de două ore, că ne-ar trebui o scenă și două corturi. Până la final, am avut foarte multe corturi, vreo 500 de oameni la presă, 50.000 de oameni, șase zone, fiecare cu zonă de acces, căi de evacuare și peste 106.000 mp de spațiu amenajat. A fost o trecere, cumva, de la rock'n roll la vizita Sfântului Părinte, dar a ieșit foarte bine. Acest eveniment de uriașă amploare a fost un exemplu excelent de colaborare între sectorul privat și autoritățile statului, toate părțile implicate făcând totul pentru organizarea lucrurilor la cele mai înalte standarde. Toate aspectele, de la cele esențiale la cele de detaliu, au condus împreună la reușita unui eveniment cu adevărat istoric, o vizită de o deosebită însemnătate la nivel religios și chiar la nivel național”, spune Codruţa Vulcu, director al ARTmania Events și directorul proiectului.

Peste 600 de voluntari implicaţi

Organizarea evenimentului a presupus o perioadă de montaj de trei săptămâni, cu peste 60 de tiruri cu echipament, dar și formarea și coordonarea unei echipe de organizare compusă din 500 de persoane, a unei echipe de 600 de voluntari și coordonarea a peste 50 de colaboratori din sectorul privat.

Potrivit organizatorilor, pentru acest eveniment a fost necesară amenajarea unui spațiu dedicat de 106.498 mp format din Câmpia Libertății și câmpurile adiacente, dar și amplasarea a şapte kilometri de garduri despărțitoare. Au fost montate corturi cu o suprafață totală de 2.200 mp și au fost instalate peste 7.400 de scaune. De asemenea, au fost amenajați 14.500 de mp de sistem de acoperire a solului pentru a facilita accesul, staționarea în bune condiții a participanților la eveniment și a echipamentelor tehnice. Mai exact, au fost montați peste 7.500 de mp de portafloor pentru trafic pietonal, peste 5.300 de mp de portafloor pentru trafic mediu, peste 1.700 mp de portafloor pentru trafic greu pe câmpurile secundare de acces, pentru accesul tirurilor și a utilajelor grele. În plus, pentru a ușura intrarea zecilor de mii de pelerini la slujba de pe Câmpia Libertății de la Blaj au fost amenajate 60 de porți de acces dotate cu toate cele necesare validării invitațiilor de participare și şase zone independente destinate publicului, cu acces separat și facilități independente, pentru un crowd-management eficient și sigur.

Au mai fost construite patru platforme dedicate presei și două zone pentru persoanele cu dizabilități, toate cu acces dedicat, menite să asigure cele mai bune condiții pentru preluarea de imagini și urmărirea ceremoniilor. În plus, pentru voluntarii care au asigurat informarea și ghidarea pelerinilor a fost amenajat un camping cu 300 de corturi, dotat la rândul său cu toate facilitățile necesare.

Pe durata evenimentului au fost colectate aproximativ 1,5 tone de plastic, trimise spre reciclare. Protejarea mediului și păstrarea curățeniei pe Câmpia Libertății a fost încă de la început unul dintre aspectele pe care a fost pus accentul în planificarea evenimentului.

„Organizarea acestui eveniment, unic în activitatea unui profesionist, a reprezentat pentru mine și echipa ARTmania Events o deosebită onoare. Doresc să mulțumesc Mitropoliei Române Unite cu Roma, Greco-Catolică pentru încrederea pe care ne-a oferit-o atunci când ne-a ales pe noi pentru coordonarea acestui eveniment extrem de complex. Pe lângă amploarea desfășurării de forțe și complexitatea tehnică, strânsa colaborare și angajamentul real al persoanelor și instituțiilor implicate a reprezentat unul dintre aspectele-cheie care au asigurat organizarea evenimentului la cele mai ridicate standarde. Doresc să mulțumesc personal colaboratorilor, partenerilor și tuturor colegilor pentru eforturile deosebite depuse, pentru atitudinea centrată pe soluții, pentru deosebitul profesionalism și implicarea de care au dat dovadă”, a mai spus Codruța Vulcu, directorul proiectului.

Aceasta a mai adăugat că "vizita Papei este unul dintre cele mai complexe evenimente pe care le poți organiza în general în viața asta, pentru că măsurile de securitate sunt incredibil de stricte pentru un astfel de eveniment și colaborarea cu autoritățile este cea mai importantă în contextul acesta. (...) Eu am fost mult mai concentrată pe locația efectivă și pe oameni, pentru că responsabilitatea care a fost pe umerii mei a fost imensă. Dincolo de Sfântul Părinte, totuși, ca organizator, ești responsabil și pentru siguranța celor 50.000 de oameni. A fost o mare provocare. Dar cred că au fost cele mai lungi două ore și jumătate din viața mea. Trecea timpul foarte greu, fiecare minut trecea greu, dar extrem de plăcut", a mai spus Codruţa Vulcu.

Premiere la ARTmania Festival

Următorul eveniment organizat de ARTmania Events este cea de-a XIV-a ediţie a Festivalului ARTmania.

"La Artmania avem 7.800 de mp de spațiu amenajat. Practic, 10% din suprafața efectivă a spațiului pentru venirea Papei", spune Codruţa Vulcu.

ARTmania va avea loc în acest an în perioada 26 -27 iulie, în Piaţa Mare. Este singurul eveniment organizat în zona istorică la care accesul se face pe bază de bilet. ARTmania nu este un proiect cofinanţat de Primăria Sibiu.

Anul acesta, Opeth (Suedia) revine pe scena Festivalului la zece ani de la primul concert susţinut în premieră în România, la ARTmania, cei de la Madrugada (Norvegia) se reunesc la un deceniu după despărţire şi vor concerta în premieră în România, iar Wardruna (Norvegia) vine pentru prima oară în ţară, într-un show pe scena din Piaţa Mare.

Lor li se mai adaugă câteva nume importante ale scenei muzicale internaționale: Dream Theater (SUA - unii dintre pionierii progressive metal-ului la nivel internațional), Architects (Marea Britanie - una dintre cele mai importante de trupe de metalcore de la ora actuală), Alcest (Franța - fondatorii unui nou subgen muzical, numit „blackgaze”), Fjørt (post-hardcore german) și Möbius (duo slovac ce acoperă o gamă largă de frecvențe, cochetând în călătoriile lor muzicale cu influențe de stoner rock, doom sau sludge metal).

Potrivit organizatorilor, mai sunt disponibile foarte puține abonamente. În prezent, un abonament este 320 de lei/ bucată. După epuizarea acestui stoc, se va trece la următorul prag de preț.

 

 






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

Pastravaria Laita

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
Licitatie publica

accentmedia