logo
Black Friday, minciuna cu picioare scurte! Maşină de spălat, "redusă" de la 1.249 lei la ... 1.499 lei! "Nu cumva a crescut preţul?" Retailer: "Nu, nu! Legislaţia e confuză şi învechită!"
Rareș BIŢU
1756 vizualizari
Black Friday, minciuna cu picioare scurte! Maşină de spălat,

Oare v-am spus că anul trecut, prin septembrie, am găsit la mall un TV cu 1.450 de lei şi că de Black Friday l-am regăsit "redus" de la  - ţineţi-vă bine! - 1.950 lei la ... 1.650 lei, pe motiv de "Superofertă"? V-am? NU v-am? ... Sigur?? Mbine, fie: anul trecut, sfârşit de septembrie era când am găsit la mall un TV la 1.450 de lei, iar de Black Friday l-am regăsit redus de la 1.950 lei la ... 1.650 lei, pretextul fiind o ... "Superofertă". 

Bineînţeles că TV-ul cu pricina nu era un singuratic la raft şi că "păţanii" similare păţiseră şi produsele cu arzătoare, şi cele cu cuvă ori răcitoare, ba chiar şi stârpitoarele de praf, "tactica" nefiind una tocmai nouă. 

Acestea ziind fise, să nu care cumva să credeţi că a tresărit vreo autoritate. Noo, nici vorbă. Traversăm perioada când şeful ANPC iese din bârlog, dă o raită pe la Răzvan şi Dani unde asamblează nişte mormăieli cu ifose de explicaţii după care ţuşti în scorbura unde-i place să se facă nevăzut. De ieşit mai iese când mijeşte vara ca să ne anunţe ce "salvamari" vigilenţi a pus să scruteze înspre Litoral şi hotelierul hotărât să-i vină de hac turistului cu ţepe calde, tocmai scoase din ascuţitori.
Iar dacă şeful ăl mare preferă mima şi ignoranţa, ce pretenţii să ai de la megieşii locali, obişnuiţi să stea şi să cugete, deşi de mizat aş miza "decât" pe stat. 
În condiţiile ăstea, cum să nu observi că promoţia la tigăi şi bormaşini e gata să arunce românaşul în braţele isteriei, după cum am toot văzut şi-om mai tot vedea de atâtea ori, nu? Dacă mai socotim şi legislaţia, abil tembeloită de nişte băieţi deştepţi care ştiu ce-i ăla profit, deşi preferă peşcheşul, ne apropiem de condiţii ideale. Ocazional, ciudăţenia căreia încă-i zice "Protecţia Consumatorului" mai zvârle câte un comunicat în care ne anunţă că x firme au încasat n amenzi pentru că vindeau carne stricată. Numele derbedeului deghizat în comerciant nu-l mai precizează fiindcă asta-i ... legislaţia. Şi de ce s-o schimbe careva, dacă, la adpostul ei, cineva face profit, iar altcineva peşcheş, nu? Vorba aia: nu puteţi voi muri, mă, de câtă carne stricată putem noi vinde! Iar cu un asemenea "cernoziom" aşternut la picioare cum să nu forţezi vânzări masive, cu profituri de sute de milioane? 
Uite, de bombat tocmai şi-a bombat pieptul şeful unuia din cei mai mari retaileri din România care n-a mai făcut un secret din faptul că vrea vânzări de peste 400 milioane de lei din nu ştiu câte milioane de produse scoase la ... promoţie. Întrebat dacă nu cumva preţurile sumt umflate fără jenă pentru ca apoi retailerul să aibă de unde să le scadă pentru a părea ... reduse de BF, individul minte cu o neruşinare dezarmantă. Şi invocă legea, şi vechimea ei - apropo, schimbaţi-o, mă, dacă-i prea senilă! - şi anii 2000 şi ... 2001, deşi - repet - întrebarea era dacă nu cumva retailerul ia clientul de prost, mărind preţul ca să aibă de unde să-l scadă. Şi totuşi să pară tentant. Cum cine? Păi, preţul pentru clientul luat de prost şi clientul luat de prost pentru băieţii cu oferta. Şi ia uite "explicaţie" ticluită fără pic de fisură pe obraz: 

  • "Nu. Nu! Legislaţia în momentul de faţă este una confuză şi învechită. Legislaţia care guvernează comerţul este reglementată, apropo de preţuri, de o lege din 2001 sau din 2000. Deci, sunt 18 ani. Pe vremea aceea, comerţul era foarte static, adică se întâmpla în magazine tradiţionale, era static şi local. Preţul se modifica de două-trei ori pe an. Perioadele de soldare - apropo, legea cere să le declari la Primărie, fiecare, produs cu produs - se întâmplă, nu ştiu, în septembrie şi în februarie. Şi preţul la care trebuie să te raportezi este cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile. Deci, legea actuală este o lege mai degrabă îndreptată împotriva concurenţei şi care protejează preţurile mari menţinute. Suntem obligaţi, practic, să ţinem preţul 30 de zile la nivelul preţului de bază. şi de aici există percepţia că ne raportăm la un preţ mare, care este crescut. Dar acela e preţul produsului".

Luna trecută, cu tot cu reducere, maşina de spălată achiziţionată după decesul celei vechi m-a costat 1.249 lei. Cu câteva zile bune înainte ca BF să intre în linie dreaptă. La acelaşi magazin, de Black Friday, aceeaşi maşină de spălat îmbie, azi, "redusă", cu încântătorul preţ de ... 1.499 lei! Să mai zic că a doua zi am găsit-o "redusă" la ... 1.649 lei?? ... Cum? Mbine, fie: nu mai zic că a doua zi aceeaşi maşină am găsit-o la acelaşi magazin "redusă" la 1.649 lei. 

În loc de concluzie

 Data viitoare vorbim şi despre drepturile consumatorilor, dar şi despre ce informaţii sunt obligaţi să le ofere comercianţii online! Cel puţin aşa le numeşte o ordonanţă de urgenţă. Şi dacă mai rămâne timp poate ne amintim de guşterul de la Consiliul Concurenţei şi de cum a îndemnat el populaţia să fie atentă de Black Friday, sfat - tre` să recunosc - absolut imens! 

 






comentarii
1 comentarii

Primul magazin e Altex si al doilea este eMag. Asadar afirmatia este falsa.
Consumator neprost
20.11.2018 08:15
Din aceeasi categorie
sevis

brukenthal

Arhicuzic

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
Licitatie publica

accentmedia