Tribuna
Astra film
Autostrăzi, păzea! Şova: "Este prima dată când în calea şantierelor deschise statul nu mai stă cu nimic". Asociaţia Pro Infrastructura: "Bazaconii debitate de autorităţi, val de minciuni, inepţii şi dezinformări!"
Rareș BIŢU
1564 vizualizari
Autostrăzi, păzea! Şova:

Lucian Şova, îl ştiţi? ... Cum adică nu? Ia staţi aşa, că-l aveam undeva pe-aici salvat ... gata, l-am găsit: "Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și vor pleca multinaționalele către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”. Ei, asta văd că încă vă mai amintiţi.

După ce ne-a croşetat mostra de prostie prin crăpăturile căreia şi azi i se mai zăreşte dârzenia, emitentul şi-a apucat cealaltă jumătate de amforă şi dus a fost. Mă gândesc că are, totuşi, o amforă cu care gândeşte, cu care forează adâncimi la care profunzimile pier în negura neantului. Probabil că-n amforă îşi ţine spiritul neavând, precum celebrul duh, o lampă s-o frece. N-a mai ştiut nimeni despre el, până deunăzi când s-a dus la televizor. La televizuina de partid. Că dacă nu acolo unde putea baliverni mai cu aplomb despre şantiere şi autostrăzi, nu? Doar că, de data asta nici baliverna n-a mai fost balivernă, nici gogonata gogonată, ci luare de proşti. Dacă aveţi o roabă cu lămâi în preajmă, o recomand. Dacă nu, aştept să luaţi ............................

... Gata, luat? Păi, ce-s ălea? Lămâi am zis, nu limete, mă rog. Io spun roabă şi tu vii cu plăsuţa asta, vai de capul tău, în fine, notaţi aşa:


Lucian Şova spune că a eliminat barierele administrative din calea constructorilor, aşa încât principalele proiecte de infrastructură au cale liberă. "O minciună gogonată", spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructura, potrivit cărora "nu ar trebui să fie un motiv de laudă rezolvarea procedurilor birocratice pe proiecte începute în 2013-2015".

  • ”De obicei ne abţinem să răspundem bazaconiilor debitate de autorităţi, însă valul de minciuni, inepţii şi dezinformări aruncate de ministrul Transporturilor, Lucian Şova, ne obligă la o reacţie. Săptămâna trecută domnul Şova a afirmat că «este prima dată când în calea şantierelor deschise statul nu mai stă cu nimic» pentru că «am eliminat toate barierele administrative». Evident, este o minciună gogonată. În primul rând, nu ar trebui să fie un motiv de laudă rezolvarea procedurilor birocratice în 2018 pe proiecte începute în 2013-2015. Şi, desigur, avem în continuare numeroase blocaje care ţin de stat, dintre care vom aminti doar câteva”, au scris, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură pe pagina de Facebook, potrivit  News.ro.

Reprezentanţii asociaţiei spun că, pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda, pe Autostrada A3, la intrarea în Bucureşti, şi pe tronsonul Iernut-Cheţani (A3), pe aliniamentul drumului sunt stâlpi de curent care blochează lucrările.

De asemenea, pe Cheţani-Câmpia Turzii (A3) nu sunt gata exproprierile (MT abia a publicat proiectul de exproprieri pe site-ul propriu), iar pe A3, pe sectorul Râşnov-Cristian, ”nu avem exproprieri, nici relocări de utilităţi şi nici vorbă de autorizaţie de construire”.

  • ”CNAIR încă nu a semnat adiţionalul la contractul cu antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva (pentru lucrările suplimentare de la nodul Holdea şi al doilea ecoduct). Pentru podul peste Dunăre de la Brăila, CNAIR nu a relansat licitaţiile pentru relocarea utilităţilor (primele au fost anulate!) şi nu a semnat contractul pentru demararea exproprierilor. Aceeaşi pregătire precară (sau dezastruoasă) a proiectelor este la multe investiţii: Drumul Expres Craiova-Piteşti, Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Centura Timişoara sau Autostrada Sibiu-Piteşti”, mai scriu reprezentanţii Asociaţiei.

 

"Promisiuni fanteziste. Sebeş - Aiud în 2019? O utopie!"

Aceştia fac referire şi la declaraţia ministrului potrivit căreia "vara anului viitor este un termen rezonabil" pentru deschiderea traficului pe segmentul Sebeş-Aiud (Autostrada A10 Sebeş-Turda).

  • ”Evident, este doar o promisiune fantezistă. Aceste două tronsoane sunt în execuţie deja de 3 ani, iar stadiul fizic oficial este de aproximativ 49% pentru lotul 1 şi 46% pentru lotul 2. Mai grav este avansul lunar pe aceste două şantiere, existând sectoare (nodul Sebeş de exemplu) unde stadiul fizic este practic zero. În ritmul actual, finalizarea în 2019 este o utopie”, scriu cei de la Asociaţiei Pro Infrastructură.

 

Acord de mediu pentru Sibiu - Piteşti în 2018? Şanse inexistente!


Reprezentanţii asociaţiei au comentat şi promisiunea ministrului Transporturilor referitoare la emiterea acordului de mediu (AM) pentru Autostrada Sibiu-Piteşti până la finalul acestui an.

  • ”Realitatea? Şanse minime (noi spunem că inexistente). Studiul de evaluare adecvată (SEA) a fost depus în luna mai 2018. După aprobarea acestui studiu, trebuie depus raportul de impact asupra mediului (RIM). Procedura este complicată şi de durată. Din experienţa noastră (emiterea AM pentru autostrăzile Lugoj-Deva şi Târgu Mureş-Borş), obţinerea AM în 2018 este o ţintă ultra-optimistă”, mai scriu reprezentanţii Asociaţiei pe Facebook.

 

Sibiu - Piteşti, secţiunea 4, altă manipulare marca Şova


Potrivit acestora, "o altă manipulare marca Şova: secţiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti este un proiect «matur» şi «nu ridică probleme de geologie speciale şi poate fi scos la licitaţie repede»".

  • ”Experţii europeni (JASPERS / Halcrow) au criticat (încă din 2013) şi critică în continuare investigaţiile geotehnice lacunare din studiul de fezabilitate. Această «maturitate» se va vedea în blocajele tehnice şi birocratice din momentul intrării cu utilajele în teren. Din păcate legea gravitaţiei şi legile geologice nu pot fi abrogate”, se mai arată în mesajul Asociaţiei Pro Infrastructură.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunţat că, în ultimele şase luni, a eliminat barierele administrative care blocau construcţia de autostrăzi.
În prezent, în România sunt deschise 13 şantiere unde se lucrează la 169 de kilometri de autostradă. 


Corina Crețu: România a pierdut peste 1,8 miliarde euro într-un domeniu sensibil pentru țară


România a pierdut între 1,8 şi 2 miliarde de euro din fondurile totale alocate în valoare de 19,5 miliarde de euro într-un domeniu sensibil pentru ţara noastră, cel al infrastructurii de transport, a declarat, luni, comisarul european pentru Politică regională, Corina Creţu.

  • "Din anul 2007 până în anul 2011, rata de absorbţie a fost de 4%. Am preluat mandatul în 2014, cu o rată de absorbţie de 48%. Încheiem ciclul financiar (...) cu o rată de absorbţie de aproape 90% (...) Din păcate, din cei 19,5 miliarde de euro alocaţi pe fondurile pe care le gestionez - e vorba de Politica de Coeziune şi de Fondul de Dezvoltare Regională - s-au pierdut (...) între 1,8 şi 2 miliarde de euro într-un domeniu cel mai sensibil pentru România, cel al infrastructurii de transport", a explicat Corina Creţu.

 






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

Imbunatatirea accesului..SMIS 125263

Asigurarea SMIS 125264

Transylvanian Grand Prix

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia