logo
Atenţie la „ofertele” turistice! Unele dăunează grav buzunarului şi vacanţei
Dragoş BAKO
1377 vizualizari
Atenţie la „ofertele” turistice! Unele dăunează grav buzunarului şi vacanţei

Pentru că suntem în plin sezon turistic şi toată lumea vrea să beneficieze de oferte avantajoase, s-au înmulţit şi ţepele date de escroci pe diverse site-uri de socializare. Aceştia nu sunt singurii care îi păcălesc pe turişti, incidente înregistrându-se şi la „case mai mari”, cum ar fi unele agenţii de turism sau hoteluri.

Tot mai mulţi reclamă o nouă practică prin care sunt ademeniţi să achiziţioneze pachete turistice, în realitate mult mai scumpe decât cele prezentate în ofertele pe care le găsim pe site-uri. De exemplu, o cunoscută agenţie de turism din Bucureşti promovează o ofertă pentru un pachet ce include transport cu avionul, cazare şi mic dejun într-o insulă din Grecia la preţul de 256 de euro/persoană/săptămână, dar în momentul în care doreşti să faci rezervarea ţi se spune că a fost o eroare de sistem şi că acest pachet costă, de fapt, 485 de euro. Reprezentanţii agenţiei îţi trimit imediat o listă cu pachete turistice asemănătoare cu cel pe care l-ai solicitat, dar la un preţ dublu.

 

Probleme şi pe litoralul românesc

 

Mulţi turişti reclamă şi practicile unora dintre hotelurile de pe litoralul românesc. Ei se plâng că atunci când şi-au rezervat camerele li s-a comunicat un preţ, iar când ajung la recepţie fie preţul creşte, fie camera are un standard inferior celui contractat iniţial. În această perioadă litoralul românesc este plin, aşa că mulţi se văd nevoiţi să accepte tratamentul la care sunt supuşi.

 

Petrecerea pe yaht, ţeapă de 3.000 de lei

 

Mai nou, „ofertele” turistice sunt promovate şi pe site-urile de socializare, numai că acest spaţiu virtual se dovedeşte teren propice şi pentru escroci. Ultima ţeapă intens mediatizată a fost dată de un individ care a păcălit zece persoane ce doreau să participe la o petrecere de lux pe un yaht. În schimbul a 300 de lei / persoană, iubitorilor de petreceri extravagante li se promiteau câteva ore de distracţie pe un yaht de lux în largul Mării Negre cu şampanie franţuzească, icre negre, fructe de mare şi muzică mixată de un cunoscut DJ. Zece tineri au plătit câte 300 de lei pentru acest „chilipir” virtual, dar când au ajuns în portul unde ar fi trebuit să se îmbarce, au constatat că totul fusese o ţeapă.

Reprezentanţii instituţiilor abilitate să rezolve astfel de litigii le recomandă turiştilor să achiziţioneze servicii doar de la operatori ce pot fi ulterior identificaţi şi să citească cu atenţie contractele încheiate cu aceştia.

 



comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
burduf sevis

Vacanta Eurotrip
Fundatia APT
Licitatie publica